Jump to content
Sidoon

VapeXperience.nl

Recommended Posts

Ik had de TCR van SS316L gebruikt, of beter gezegd het profiel van steam-engine.org.

Zal niet helemaal kloppen met die nikkel pootjes, maar aan de andere kant behoort het resultaat dan een temperatuur te zijn die in werkelijkheid lager uitvalt dan het schermpje zegt. Maar kijk ik in de apparaatmonitor van EScribe dan zie ik temperatuur en toegevoerd vermogen wild varieren. Met gewoon RVS of Ti draad in dezelfde atomizer is de lijn vlak. Nouja, boeit ook niet zoveel, TC is handig maar geen noodzaak.

Of het gewenst is dat een coil van binnenuit opgloeit, tsja, daar twijfel ik aan. Net op het punt waar de liquid het lastigste kan komen heb je de meeste hitte. Met een clapton/twisted/etc. coil is dat relatief nog niet zo erg; het in elkaar gedraaide draad houd nog best een redelijke hoeveelheid liquid vast dat direct tegen het metaal zit en zo is een gelijkmatig verdeelde aantal mW/mm2 geen drama. Met zo'n notchcoil werkt het niet zo; daar zitten geen kieren in waar liquid in trekt.

Met een gewone coil doe je zo weinig aan het van binnenuit opgloeien, behalve de binnenste windingen van een coil iets meer tussenruimte geven dan de buitenste (wat al best effectief is). Maar als je notchcoilfabrikant bent dan kun je dat naar believen aanpassen. En dat gaat ook echt nog wel gebeuren.

Edited by dabit

Ok, ik heb nog niet via de apparaat monitor gekeken, ben ik wel nieuwsgierig naar. Ga ik vanavond wel even doen.

Heb m'n tank ook even op de Cuboid gezet in TC modus, een TCR van 00094 ingevoerd, werkt tot nu toe goed, maar zoals jij ook al aangaf, TC heeft voor gebruik van notch coils weinig tot geen meerwaarde......

Nee, als je de temperatuur zodanig instelt dat je geen katoen verbrand met een drooggedampte lont dan heb je geen/koude damp, en zet je het hoog genoeg om volle wolken lauwe damp te krijgen dan verbrand je katoen als de lont droogloopt.

Maar net nog in TC mode met RVS316L coil de met Clara-T gevulde tank van de eXpromizer helemaal leeg gedampt tot het punt dat er amper nog damp af kwam, tankje even gespoeld onder de kraan, custardspulletje erin (clara was op), 3 hijsen nog een overgangsperiode, en weg is Clara. Dat is best praktisch stiekum.

Garantie is prima bij Dicodes. Ik had de centerpin te ver ingedrukt (iets met de Taifun en een te ver uitgedraaide schroef :bloos). Kreeg de centerpin met geen mogelijkheid er weer uitgefrut met als gevolg een beschadiging van het oppervlak van de centerpin. Door mijn gefriemel, of het te ver indrukken van de centerpin werkte de TC niet meer goed. Probleem uitgelegd in een mailtje, de Dani V2 + opgestuurd en na 12 dagen weer keurig in huis: nieuwe centerpin, nieuwe topcap (met nieuw nummer), opnieuw geprogrammeerd en getest. Geen bijkomende kosten (alleen verzenden naar Dicodes). Kreeg er nog een extra manual en wat dicodes draad bij. Top Service, super garantie!!! :clap

3 raden waar ik mijn volgende mod vandaan haal...

Ben er nog hoor, maar paar dagen griep, dus enorme achterstand :\ 

(alleen het strikt noodzakelijke werk gedaan, en dan weer onder de wol ;-) )

Vanmorgen een bericht aan Dicodes gestuurd met dezelfde vraag, ze zouden namelijk eind Q2 komen, maar verder weten we nog helemaal niets.

Ook komen er stab-wood Dani-boxen, die zouden ook ergens deze week klaar zijn, maar ook daarover nog geen verdere info.

Ik denk dat ze te druk zijn met alle internationale beurzen de laatste weken, of ook met griep op bed liggen, 1 van die 2 moet het zijn :D :D 

Grtzz,

GJ 

lol, ik zie nu pas dat het een open post is, dacht eigenlijk dat het een PM was :fluit 

(ik opende de link vanuit een email notificatie, en had verder niet gekeken) 

Maar geen rare dingen geschreven, dus no problem. :-) 

Alle info is zoals het er staat, en nu weet ik dat ik updates hier kan posten zodat iedereen meteen op de hoogte is :duim  

Ik heb er eerlijk gezegd geen vertrouwen in dat het laadstation er ooit nog gaat komen. Dit is voor mij het zoveelste bedrijf in de dampindustrie dat een belofte niet nakomt.

Vandaag mijn Dani Extreme V2+ terug van Dicodes. De vuurknop werkte niet goed meer. Ik heb hem op 17 mei verstuurd, hij is op 19 mei bij Dicodes afgeleverd. Vandaag dus terug op 21 juni. Dat is wel een wat lange periode, maar het was blijkbaar erg druk bij Dicodes. De communicatie is nog steeds erg summier, of eigenlijk, ontbreekt. Maar de service is ook nog steeds geweldig. Ik had een klein krasje op het display, dat is nu weg en zo te zien zit er gewoon een nieuw glaasje in. Hij is dus weer zo goed als nieuw.

:ponpon

Afgelopen maand heb ik de No.3 flavor concentrate van Egoist mogen testen.

b5f3c0f61803b8011985aad51fa0b216.jpg

Deze speciale aroma lijn van Lord of the Juice is pre mixed. Je hoeft het dus alleen nog maar bij je (nicotinehoudende) base te gooien en even een weekje of 2 te laten rijpen. (Steepen)

Elke flavor concentrate heeft zijn eigen mengverhouding en deze staat netjes op het flesje aangegeven.

Bij de No.3 (Strawberry Ice cream) is dat 19%.

Vanwege het hoge percentage aroma (PG) heb ik ervoor gekozen om de mix in een 100% VG base te mengen.

Tijdens de eerste week heb ik het flesje een aantal keren laten luchten om het vervolgens even goed te schudden. De geur die vrij kwam tijdens het luchten was veel belovend. :duim

Na een weekje kon ik me niet meer inhouden en ben ik begonnen met testen.

Zoals met alle nieuwe brouwsels ben ik begonnen met de Flash-e-Vapor VS.

Mijn eerste indruk WOW! Wat een smaak!

Ik proef echte Aardbeien en heerlijke vanille roomijs. Ook proef en ruik ik duidelijk een heerlijke custard.

Ergens doet het me denken aan.....

32cc3c035f4ba3123f7f5cf37f5616e1.jpg

Met dus een vleugje van....

b0af4813235c3f34ba7f2272b9dc90d3.jpg

Na 4 tankjes in de FeV te hebben weggedampt heb ik de No.3 ook getest in de Squape X en in de Origenny.

In zowel de Squape X als de Origenny komen de smaken vanille/room/custard nog beter tot hun recht.

De, in de FeV, iets wat overheersende aardbeien zijn nu compleet in balans met het vanille room ijs. HEERLIJK! :kwijl:kwijl:kwijl

Ik wilde de no.3 ook nog testen in de Squape Rs en de Le Zephyr, maar deze tankjes kunnen niet lekker overweg met het hoge VG gehalte waarin ik de No.3 heb klaar gemaakt.

Helaas is mijn flesje Egoist No.3 nu leeg om dit te testen, dus ik hoop dat ze snel weer beschikbaar zijn bij Vapexperience.

3a2025df051c2bcdd51d3b3512f6e49f.jpg

Conclusie:

Ik ben echt positief verrast door de intense smaak en overweeg zelfs het percentage bij een volgende keer omlaag te brengen.

Ik kan in ieder geval niet wachten om de rest van deze Egoist flavor concentrate lijn ook te proberen.

Dus, hou je van vanille roomijs met aardbeien en ben je een custard fan. Je hoeft niet verder te zoeken. Het kan zomaar je all day vape worden. :ja

Edited by Ndegeocello

Nice review 

Ik ben de vanille custard aan het testen 

Maar deze zal ik zeker bestellen 

Zodra ze leverbaar zijn 

Nice review 

Ik ben de vanille custard aan het testen 

Maar deze zal ik zeker bestellen 

Zodra ze leverbaar zijn 

Ook van Egoist?

Ja die mocht ik testen van gj 

Cool!

En? En? Hoe is die?

Ik ben lid van de GreenVapes Custard fanclub. Heb je die wel eens geprobeerd?

Zo ja, lijkt de Egoist Custard daar een beetje op?

Jaa die heb ik ook. Staan 

Maar heb het pas gister gemixt 

Maar de geur komt me wel heel bekend voor 

Zit te twijfelen tussen greenvapes of tfa custard 

Maar ik zal. Mijn review wel hier plaatsen als dat mag 

15 minutes ago, bolieslurper said:

Jaa die heb ik ook. Staan 

Maar heb het pas gister gemixt 

Maar de geur komt me wel heel bekend voor 

Zit te twijfelen tussen greenvapes of tfa custard 

Maar ik zal. Mijn review wel hier plaatsen als dat mag 

Ja zeker! Ik heb de titel al even aangepast zodat we onze ervaringen hier kunnen delen.

8 hours ago, Ndegeocello said:

Deze speciale aroma lijn van Lord of the Juice is pre mixed. Je hoeft er dus alleen nog maar (nicotinehoudende) base bij te gooien en even een weekje of 2 te laten rijpen. (Steepen)

Wat houdt dit precies in? Want dit doe ik met alle aroma's eigenlijk.

Wat houdt dit precies in? Want dit doe ik met alle aroma's eigenlijk.

Klopt! Ik ook normaal gesproken.

Maar bij deze zijn dus alle aroma's al voor je gemixed op de exacte hoeveelheden.

Voor de dampers die van gemak houden of niet zo thuis zijn in diy is dit dus een uitkomst.

Kwam voor mij ook wat verwarrend over.. bedoel je dan , zoals een boss shot, dat je bijvoorbeeld een 100ml flesje krijgt met 19 ml aroma erin? Dat je er 81ml base bij moet gooien en klaar? Of gewoon een 10ml flesje met een one shot flavor..?

Klinkt wel erg lekker je omschrijving trouwens, echt iets in mijn straatje. Ik hou dit even in de gaten, bedankt voor de review!

Zoals op de foto van het lege flesje te zien is zit de aroma mix in een 20ml flesje. Je hoeft het dus alleen maar bij de juiste hoeveelheid base te gooien.

Just now, Ndegeocello said:

Zoals op de foto van het lege flesje te zien is zit de aroma mix in een 20ml flesje. Je hoeft het dus alleen maar bij de juiste hoeveelheid base te gooien.

Och ja, helemaal overheen gekeken.. :bloos

Thanks! 

2 minutes ago, billyblanco said:

Och ja, helemaal overheen gekeken.. :bloos

Thanks! 

Ik heb het even in de openingspost aangepast zodat het wat duidelijker is. :bloos