Jump to content
Sign in to follow this  
Ketty

Dual coil

Recommended Posts

Voor mij:

Een gewone (510) dualcoil een lauwwarme damp.

Een Ego Dualcoil een lauwe damp

maar waaraan merk je nou in hemelsnaam het verschil tussen single coils en dual coils  :weetnie

ik google me suf maar kan er eigenlijk niets over vinden  :bloos

wie legt me dat eens uit?

oke dan. de Smok Tech 510 LR Dual Coil Mega Carto  gaat langer mee, maar heeft hetere damp. Duidelijk. :-)

Voor mij:

Een gewone (510) dualcoil een lauwwarme damp.

Een Ego Dualcoil een lauwe damp

Volledig mee ééns ervaar ook een lauwe damp,voor mij perfect :jazeker

Lauw-warme damp, dual coil 510..........mijn ervaring is ook: de buitenkant van de cartomizer wordt behoorlijk warm als ie bijna leeg is. Dus, behalve aan de smaak, weet ik nu ook wanneer ik moet vullen door de temperatuur van de carto! :ponpon

Ik probeer hier een uitleg weg te zetten zonder al te technisch te worden en de technische termen wat beter uit te leggen.

De weerstand van een gloeidraad heeft te maken met hoe snel de stroom erdoorheen geleid word, hoe lager de weerstand hoe sneller de stroom erdoorheen gaat, hoe sneller de stroom erdoorheen gaat hoe warmer hij word.

Daarom geeft een LR (low resistance) atomizer of cartomizer een heftigere gier.

Een dual coil zitten 2 gloeidraden in maar in tegenstelling tot een enkele is hierbij de weerstand van deze gloeidraad hoger als bij een enkele. Bij de meeste zitten 2 gloeidraden in van 3 ohm weerstand wat bij elkaar een totaal weerstand opleverd van 1,5 ohm.

Het is logisch dat 2 gloeidraden bij intensief gebruik warmer worden als 1 omdat er een grotere oppervlakte gebruikt word om warmte creëren (letterlijk 2x zoveel). Maar persoonlijk voel ik weinig verschil in warmte tussen een tank systeem en een DC.

Als je niet graag warme damp hebt zou je ook nog een metalen driptip kunnen proberen, ik vind deze geweldig en ze koelen de damp toch ook wat af.

Momenteel damp ik het liefst met de Smoktech Tank 3ml + dual coil tank carto 1.5 ohm + metal drip tip. Dat is mijn gouden combo.  :e001