Jump to content

Review iClear30S

Guest Sanneke73
 Share

Recommended Posts

Guest Sanneke73

Sinds een dikke week ben ik in het bezit van een iClear30S clearomizer met een 2.0 Ohm coil.

Wat een dampmonster.............  :trilt

innokin-iclear30s-zwoofs-500x500.jpg

Hij komt van Zwoofs, super service baaizeweej...... en zit geschroefd op m'n Vision Spinner 1300mAh, om het mooi af te maken zit er ook nog een ego beautyring op.

http://www.zwoofs.nl/accessoires-elektrisch-roken/adapter-vivi-nova/

Wat mij natuurlijk meteen opvalt is dat het er allemaal heel erg clean uitziet. En zo dampt hij ook, heel clean, met lekker veel damp! Je kunt hem aan de bovenkant vullen, ook erg handig.

De smaakjes komen heel prettig tevoorschijn. Zo goed als geen gepruttel. In vergelijking met de iClear30 ( 2x in gebruik) is deze clearo net iets zuiniger en het valt me op dat de liquids niet verkleuren of indikken. Nog een verschil met de iClear30 is dat je de driptip kunt vervangen. Ondertussen heb ik hem ook op de EgoT batterij gehad en dat is ook geen probleem, deze dan wel op de oranje stand zetten. Zuinig zijn ze allemaal niet, de iClear30 en de iClear30S maar vooral de laatste is meer dan prettig in gebruik! Een aanrader.  :egypt

Tis een Toppertje!

Alleen die trompet is echt veel te groot, lijkt nergens op en lurkt niet fijn.

Gelukkig kan ik elke 510-driptip erop gebruiken die ik maar wil.

De tweede 30s komt eraan, samen met nog eens 5 nieuwe coils.

Ik heb dan 2x de 30s met 10 reserve coils.

De 30s is nu ongeveer 3,5 week dagelijks in gebruik met nog steeds de originele eerste coil en die is nog steeds niet aan vervanging toe.

Dus dat gaat ook prima!

☼ thumbup.gif ☼ 

• 2 weeks later...

Ik kreeg deze week ook een iClear 30s bij de VTR.

VTR leuk proberen met de S....  S vol bij start.....  en zie de liquid met élke haal zakken.

Nu keuze maken..  OF iClear30s weg..  of bedrijf vinden die tankwagens Liquid aanlevert.. :tjoeke

:shock

Tis een Toppertje!

Alleen die trompet is echt veel te groot, lijkt nergens op en lurkt niet fijn.

Gelukkig kan ik elke 510-driptip erop gebruiken die ik maar wil.

De tweede 30s komt eraan, samen met nog eens 5 nieuwe coils.

Ik heb dan 2x de 30s met 10 reserve coils.

De 30s is nu ongeveer 3,5 week dagelijks in gebruik met nog steeds de originele eerste coil en die is nog steeds niet aan vervanging toe.

Dus dat gaat ook prima!

☼ thumbup.gif ☼

Die toeter kan er idd af  :duim

Wist ik ni eens  :bloos

Ik ben inmiddels verslingerd aan die toeter, je zet m tegen je mond aan, eigenlijk precies als bij een trompet.

Vind het bovendien erg handig dat de driptip draaibaar is, zo belast je je pols minder bij het gebruiken van de vtr.

Ik heb hem inmiddels ook (geruild met Cor...), maar ben er minder over te spreken.

• Minder smaak en damp als de justfogs, gelijk aan de iclear30
  • Coils in een ijzeren buis, moeilijk goed schoon te maken en te dryburnen
  • Dure coils

laatste 2 punten wist ik natuurlijk al, maar een goede damp en smaak zouden (i.c.m. het feit dat hij er beter uitziet dan de iclear 30) een hoop goed kunnen maken.

Bijkomend probleem bij mij is dat hij het niet doet op mijn evic, blijkbaar komt de connector (van 2 coils) niet diep genoeg, hij doet het wel op een vamo, itaste en ego batts, dus dat is duidelijk een combo probleem en ligt niet alleen aan de clearo. Als ik de coil zonder clearo op de evic schroef dan doet hij het wel.

Ik heb hem pas één middag en avond uitgeprobeerd dus misschien dat het nog kan verbeteren, maar het lijkt me sterk dat dit voor mij een blijvertje wordt.

Als iemand tips heeft om de ervaring te verbeteren dan hoor ik het graag!

Guest Poops_McGhee

Ik heb hem bij mijn VTR gekregen, maar ben er niet echt kapot van. Hij dampt wel goed en na een nachtje soaken smaakt ie ook goed, maar hij wint het echt niet van mijn Davide BDC.  Je kan de coil niet vervangen als er liquid in de tank zit, dus als ie verbrandt, dan moet je eerst je tank drainen. Even snel een nieuwe erin is er ook niet echt bij. De wicks moeten lekker vol zitten om de smaak goed te krijgen en om dryburns tegen te gaan. En dat is niet met 10 minuutjes laten staan gebeurd. Na een nacht soaken hadden de wicks bijna een halve tank opgezogen en nee, er lag geen plas liquid onder de 30s. Die ben je dus ook kwijt als je de coil moet vervangen. De coil is ook niet rebuildable. Je krijgt het omhulsel alleen los met grof geweld. Terugzetten is dan niet meer mogelijk. Al met al, voor mij is het geen topper.

Ik had er een gebruikte coil bij gekregen,  zelfs na 2 keer onder de kraan, lang drogen en een nacht in nieuwe liquid blijf ik de oude smaak proeven.

Verstuurd van mijn ASUS Transformer Pad TF300T

Voor de goede orde.. die gebruikte coil hadden we afgesproken he Bootsman.  Dat je me geen strafregels laat schrijven.... :tomaat

Het juiste ringetje is binnen..  :bedankt

Voor de goede orde.. die gebruikte coil hadden we afgesproken he Bootsman.  Dat je me geen strafregels laat schrijven.... :tomaat

Het juiste ringetje is binnen..  :bedankt

Gelukkig heb je hem binnen en is het de goede, damp ze!

Gebruikte coil was inderdaad afgesproken, ik vraag me alleen af hoe je die liquid (lees: smerigheid) kun dampen, bleg! haha...

Gelukkig heb je hem binnen en is het de goede, damp ze!

Gebruikte coil was inderdaad afgesproken, ik vraag me alleen af hoe je die liquid (lees: smerigheid) kun dampen, bleg! haha...

Dat gaat vanzelf.. WM komt komt met 100ml in bottel van Bargain.. gooi het in Protank 1, 2  en dampen!!!

Lekker joh!!!!    :ja    :hoera

Bij de VTR zat idd een 30s die ik een half uurtje heb laten voltrekken om daarna het reservoir terug bij te vullen.

daarna de eerste trekjes.bah!vies...net alsof ik olie dampte.

dus het hele ding uit elkaar gehaald en in kokend water alle metalen delen proper gemaakt

en zelfs een nieuwe coil gestoken.terug gevuld,gewacht en bijgevuld met hetzelfde resultaat.

de 30s en 5 overgebleven reserve coils zitten ondertussen dus in de "verdoemdoos" en ik heb de iclear 30,

die ik uit voorzorg bijbesteld heb,in gebruik genomen met veel beter resultaat.

mss probeer ik het een van de volgende dagen nog wel eens...

Guest Poops_McGhee

Bij de VTR zat idd een 30s die ik een half uurtje heb laten voltrekken om daarna het reservoir terug bij te vullen.

daarna de eerste trekjes.bah!vies...net alsof ik olie dampte.

dus het hele ding uit elkaar gehaald en in kokend water alle metalen delen proper gemaakt

en zelfs een nieuwe coil gestoken.terug gevuld,gewacht en bijgevuld met hetzelfde resultaat.

de 30s en 5 overgebleven reserve coils zitten ondertussen dus in de "verdoemdoos" en ik heb de iclear 30,

die ik uit voorzorg bijbesteld heb,in gebruik genomen met veel beter resultaat.

mss probeer ik het een van de volgende dagen nog wel eens...

Je moet de 30s wel iets meer tijd geven dan een half uurtje intrekken. Ik heb hem zelf een hele nacht laten soaken en ik heb er geen olie-achtige smaak aanzitten. De olie-achtige smaak komt waarschijnlijk van het metalen omhulsel. Er kan residu van de machines waarmee het geproduceerd is. Goed schoonmaken voordat je ze gebruikt is dus raadzaam.

Ondanks dat is de 30s niet de tank die ik veel ga gebruiken. Hij zuipt liquid en verbruikt meer stroom dan mij lief is. Ik heb al een Davide BDC op mijn eMode zitten en bestel er snel 1 bij voor de VTR. 

Ik ben er nu ook al een tijdje mee aan het dampen en wil niet anders meer,voor mij heeft hij de justfog ingehaald kwa damp en smaak.

en die vieze machine olie smaak had ik ook maar na 1 tank was het gelukkig weg en nu is die heerlijk mmmmmm :biertje

en de coils duur!... mwa valt mee hoor heb net nog 5 coils besteld van 2,2 ohm bij ebn ferro voor 12 euro 45. dat is iets duurder dan de 5 set coils voor de justfog maxi.

makkelijk vullen en ook de draaibare driptip vind ik heerlijk werken.

Guest Poops_McGhee

En zojuist heeft de bijgeleverde coil het begeven. Top coil gloeide niet meer mee (heeft ie al eerder gedaan, maar liet zich repareren), lekkages als resultaat en flink veel gurgle. Aangezien ik er nog geen nieuwe bijbesteld had (in het geval dat de tank niet bevalt) ligt ie er nu werkloos naast. Had niet verwacht dat de coil zo slecht zou zijn. Balen.

En zojuist heeft de bijgeleverde coil het begeven. Top coil gloeide niet meer mee (heeft ie al eerder gedaan, maar liet zich repareren), lekkages als resultaat en flink veel gurgle. Aangezien ik er nog geen nieuwe bijbesteld had (in het geval dat de tank niet bevalt) ligt ie er nu werkloos naast. Had niet verwacht dat de coil zo slecht zou zijn. Balen.

Uitzondering denk ik.

Ik damp al dik 5 weken met DEZELFDE coil, nog steeds niks mis mee.

Wel reeds twee keer een dry burn gegeven.

Ik heb er nog 11 op reserve, dus ik kan wel even vooruit met die 30s.

☼ thumbup.gif ☼

Guest Poops_McGhee

Hij heeft het een week volgehouden, maar werkte vanaf het begin al niet lekker. Je kan bij deze coils alleen niet snel even kijken wat er mis is. Er komen wel nieuwe coils aan.

Denk dat het pech hebben is met de coil. Ik had het ook met een Evod coil. Die kon ik na drie dagen al weggooien. Ik heb nu twee keer een iclear30s. De laatste heb ik vanaf 1 november en daar zit nog steeds dezelfde coil in. Slechts 1 keer een dryburn gegeven. Moet toegeven dat ik heldere liquid gebruik met een mentholachtig smaakje, dat koekt niet snel aan op de coil.