Jump to content

CE12 Premium clearomizer (Vision Stardust?)

Guest Stefan
 Share

Recommended Posts

Guest Stefan

Dit is een review van de CE12 Premium. Dit is volgens mij wat ze noemen een clearomizer en is ongeveer gelijk aan, of hetzelfde product als de Vision Stardust. Ik heb deze nu iets meer dan een dag getest.

Het product is in feite een alternatief voor een tanksysteem of een cartomizer, en past op een batterij uit de eGo serie.

Dit is een afbeelding van een gevuld exemplaar op een eGo batterij (1000 mAh denk ik):

ce12_gevuld.jpg

(deze is ietwat verminkt, maar daar kom ik later op terug)

De CE12 Premium zit er wat mij betreft goed uit. Hij past en staat mooi op de eGo batterij, en je kan altijd zien of je nog voldoende liquid hebt.

Het vullen van het ding is heel eenvoudig. Je draait de dop eraf, en vult vanuit het flesje. Je moet 'm wel een beetje scheef houden om te zorgen dat er geen vloeistof in het middelste buisje lekt. Via dat buisje zuig je straks namelijk lucht aan. Maar geen paniek, je kan 'm in principe later even zachtjes doorblazen vanaf de batterijkant en het probleem is dan opgelost. Na het vullen de dop er weer op vastschroeven en klaar.

Ikzelf laat m'n materiaal na het vullen meestal even een paar minuten liggen om te zorgen dat alles dat nat hoort te zijn ook echt nat is, maar volgens mij zou deze (bijna) direct klaar moeten zijn voor gebruik.

Afijn, de batterij erin schroeven en gaan dus. De CE12 Premium zuigt heel licht en produceert redelijk wat damp. Niet zoveel als bijvoorbeeld een Smoktech dual coil cartomizer, maar ongeveer zoveel als de J-Tank welke ik eerder heb gereviewd, hier: http://www.elektrisch-roken.nu/index.php?topic=2426.0

Let op dat de aanvoer van liquid in de atomizer via de wick gaat. Damp dus niet te lang met de batterijkant naar beneden, maar laat af en toe die wick even nat worden. Als je zoals ik min of meer horizontaal dampt en/of je damper plat op tafel legt tussen het dampen door gaat dat eigenlijk vanzelf.

Het voordeel van de CE12 Premium is dat dit een gesloten systeem is. In het middelste buisje zit vermoedelijk een atomizer, welke gevoed wordt door enkel een wick die vanuit het tankje bevochtigd wordt. De belofte dat deze niet gaat lekken is tot dusver correct gebleken. Hij lekt echt totaal niet. Waar het eGo-T-systeem echt aan alle kanten lekt (aan de batterijkant dus natte handen, en geborrel in het tuitje) komt er hier helemaal geen vloeistof uit. Bij cartomizers heb je nogal eens dat je drip tip nat wordt bij het zuigen, maar zelfs dat heb ik hier nog niet meegemaakt.

Al met al een aantal stevige pluspunten dus:

- Gemakkelijk vullen

- Totaal geen lekkage

- Prima dampproductie

Toch ben ik een keerzijde tegengekomen. Na een paar uurtjes lekker dampen en 2x bijvullen (ja ik damp aardig intensief) werd het weer eens tijd voor een volle batterij. Bij mijn poging het geheel van de batterij af te schroeven draaide ik het plastic omhulsel dus compleet van de basis af, met een stevige guts liquid over mijn handen en het bureau. Dit dus na minder dan 6 uur gebruik. Gauw alles droogdeppen en de schade opnemen dus. Helaas zat het middelste buisje niet meer goed aan de basis vast en kon het geheel niet meer worden geassembleerd. Waarschijnlijk deels mijn eigen schuld omdat ik van de schrik natuurlijk niet echt voorzichtig meer met het geheel omging.

Afijn, geen paniek. Misschien een slecht exemplaar te pakken gehad, kan gebeuren. Nieuwe gepakt dus, en vrolijk verder gedampt. 's Avonds op de bank sprong bij deze echter ook het buisje spontaan van de basis af, terwijl ik 'm oppakte. Ik zat er dus niet aan te draaien of te rommelen! Meteen het hele zwikkie in m'n lege chipsbak gemikt dus.

Vanmiddag heb ik het zaakje eens rustig bekeken, en het geheel kon vrij eenvoudig weer in elkaar worden gezet. Het middelste buisje zit nu wel een tikje scheef, maar alles werkt verder nog prima. Ik durf er niet aan te gaan zitten wikken uit angst dat ook deze los gaat komen van de basis. Ondertussen damp ik weer met dit exemplaar, maar ik houd 'm wel even goed in de gaten.

Helaas ook een stevig minpunt dus:

- Het buisje zit niet echt vast aan de basis (batterijkant), en kan te gemakkelijk loskomen met een enorme guts liquid als gevolg.

Zo zien de losse onderdelen er trouwens uit:

ce12_knak.jpg

Links zie je de buis met de dop erop vastgeschroefd, en rechts de basis en het middelste buisje. Deze is helaas niet meer te repareren.

Nu lig ik zelf niet zo wakker van onderdelen die na verloop van tijd stuk gaan, maar een tank die spontaan opengaat en alle liquid eruit gooit is niet iets waarmee ik zorgeloos op stap kan. Nu kan ik natuurlijk best pech hebben gehad met deze twee exemplaren, en misschien zijn de meeste andere goed. Ik weet het gewoon niet.

Vermoedelijk is het genoemde probleem wel vrij eenvoudig op te lossen of te voorkomen met bijvoorbeeld wat sterke lijm of een stuk plakband.

Natuurlijk kan het zijn dat ik, bij het vastdraaien op de batterij wat te stevig heb gedraaid en het plastic buisje rond de basis heb gedraaid, met als gevolg dat deze los kon komen. Als dat het geval is... tja, dat zou eigenlijk ook niet moeten gebeuren volgens mij.

Naar verluidt is de wick trouwens wel zodanig gemaakt dat deze lang mee zal kunnen gaan. Dat kan ik nog niet beoordelen daar ik hier eigenlijk net een dag mee damp.

Conclusie:

De CE12 Premium clearomizer is een heel mooie damper. Het vullen is enorm gemakkelijk, en de dampproductie is goed. Je houdt je handen droog en je krijgt ook geen liquid in je mond. Helaas kan de plastic buis te gemakkelijk loskomen van de basis met als gevolg dat het hele ding uit elkaar valt met alle gevolgen van dien.

Dit is dus BIJNA de ideale damper voor mij. Als deze niet meer uit elkaar kan vallen is deze perfect, tenzij je per se meer dampvermogen wilt zoals een Smoktech dual coil cartomizer je kan geven.

NOGMAALS: Misschien heb ik gewoon twee mindere exemplaren ontvangen, maar dat denk ik niet. Ook kan het zijn dat ik 'm gewoon te strak op de batterij probeerde te draaien waardoor ik zelf medeschuldig ben aan mijn probleem.

Ik ben benieuwd naar de ervaringen van anderen.

Heb zelf al verschillende look alikes geprobeerd van verschillende vendors inclusief deze, allemaal de lagere ohms,  2 ohm ofzo

Jouw probleem ben ik dus nog niet tegengekomen, maar als deze losdraai doe ik wel onderdaan

Smaak vind ik goed, gemakkelijk te cleanen ... voor mij is er maar 1 grote maar en dat is die wickjes nat houden. In het begin is het geen probleem, maar naarmate de inhoud zakt, begint het aardig vervelend te worden. Throat hit vind ik iets minder dan bij smok resurrectors of smok ego mega dual coils

Ga ik ze nog kopen : ja

Ga ik ze constant gebruiken : nopes, zeker niet

Waarom ga ik ze dan gebruiken : voor mijn eigen mixen en smaakjes in te testen

De Defecte onderdelen mag je in een envelope naar mij toe sturen, Stefan..

Een erg goede Review...  (de Chinezen zijn heel secuur in het controleren van hun productie's .... ;-).... die flikkeren werkelijk alles erbij)

- de meningen over deze nieuwe Clearomizers zijn ook enorm verschillend, de 1 vindt 'm geweldig,

de ander kan niet wennen aan het tilt effect om te kunnen dampen, het uit elkaar vallen van de clearomizer, etc...

Als je handig bent en de Coilbuis met wick is niet afgebroken van de Batterijkant, dan kun je doormiddel van een iets glazenkit/ruiten Kit

of badkamerkit, de onderdelen weer onderling verlijmen.... maar mocht je de wick ooit willen aanpassen, dan gaat dat niet meer als je

je verlijmt met Kit...

Wel minstens 24-48 uur laten drogen, na het vewrlijmen met Kit.

• 4 weeks later...
Guest Briggitte

Enneuh...  Stefan: gaat jouw revieuw over dezelfde clearomizer als deze >>

http://www.smoke4fun.nl/index.php?  ??option=com_virtuemart&page=shop.product_details&flypage=yagendoo_VaMazing_2.tpl&category_id=38&product_id=317&Itemid=26&lang=nl

Ik vind 'em helemaal top!

'k Had je revieuw al eerder gelezen, dus ben extra behoedzaam met de clearomizer omgegaan:

gaat prima: gebruik deze nu een week: helemaal mijn ding tot nu.

Ik heb eerst de dual coil van smoktech gebruikt: op zich ook helemaal niks mis mee, maar van deze clearomizer vind ik toch de smaak fijner, het bijvullen is een eitje, een prettiger mondstukje dan de smoktech -hoewel deze eerder een soortgelijk mondstukje hadden zag ik al hier en daar op foto's-, het zien hoeveel liquid er aanwezig is vind ik zelf ook heel prettig, en soms had ik met de smoktech wat ge-lek, door eigen schuld uiteraard: teveel bijgevuld, maar met deze clearo dus geen last van  :fluit 

Guest Briggitte

Hoi Brigitte,

Volgens Camikaese hebben mijn CE4 langere wickjes waardoor je minder snel last zou krijgen van dry hits. Maar zelf heb ik geen vergelijkingsmateriaal sorry.

gr. Tessa

Ze bevallen me nog steeds bijzonder goed Tessa: en weer lekker snel bezorgd ;-D

Heb er nog 2 gevonden, maar deze gaat iets verder dan alleen schoonbranden.

De apparaten die ze hiermee uit elkaar halen zijn CE-4's - die net als de CE-12 zijn.

1e - taal is duits. - en een duidelijke uitleg - met enkele close-ups (;0).

http://www.youtube.com/watch?v=GhA7S839mAI&feature=related

2e filmpje is van een Griek (zonder gesproken uitleg) - zonder closeups - idee is het zelfde.

http://www.youtube.com/watch?v=wH2jsiyrCFM

thx, Cami,

dit zijn idd grondige de- en montage handelingen;

maar dan is-ie zo te zien weer als nieuw;

overigens, die glasvezel draad, is die hier ergens te koop?

Guest Briggitte

Volgens Camikaese hebben mijn CE4 langere wickjes waardoor je minder snel last zou krijgen van dry hits.

..weer wat geleerd: bedankt  :sorry  Tessa!!