Jump to content

Review van de JustFog 1453 900mAh starter set

Skaffa
 Share

Recommended Posts

Goedemiddag,

Bij deze wil ik jullie graag mijn ervaringen delen met de Justfog 1453 900mAh starter set welke ik besteld heb via Zwoofs. Deze ervaringen zullen ook van toepassing zijn op de 650mAh versie, aangezien het enige verschil de batterij en dus de gebruiksduur van een enkele batterij is.

Maandag 18-11 de set besteld

Dinsdag 19-11 was de set binnen inclusief nog wat liquids om natuurlijk gelijk aan de slag te kunnen.

BHOzvZ9.jpg

Eerste gedachtes toen ik het pakketje binnen kreeg was, goh wat is het klein!

De starter set zit netjes in een doosje verpakt waarin alle onderdelen en accessoires verpakt zitten. Deze verpakking is netjes afgewerkt en er staat zelfs een afbeelding op hoe de clearomizer in en uit elkaar te halen is.

De verpakking bevat:

• 2x 1453 Clearomizer
  • 2x 900mAh batterij
  • 5x replacement coil
  • Wandcontact lader met USB aansluiting
  • USB Lader
  • Handleiding in meerdere talen, waaronder Nederlands

Bij het open maken van het doosje is het eerste wat je ziet de twee complete e-sigaretten. In mij geval was dit 2x een 900mAh RVS batterij en 2x een 1453 clearomizer. Dit alles zit volledig gemonteerd en netjes in een extra plastic zakje om beschadigingen tegen te gaan. Ze zijn geplaatst in een soort foam wat ze netjes op hun plek houd. Bovenop ligt nog de handleiding waarin in vele talen extra uitleg wordt gegeven. Natuurlijk is onder deze talen ook Nederlands aanwezig.

[img width=400 height=300]http://i.imgur.com/C7uIR86.jpg

Zodra je de twee e-sigaretten uit de verpakking hebt gehaald inclusief het foam, ligt er nog een laagje foam onder welke de inhoud afscheid van de accessoires die onderin het doosje zitten.  Na het verwijderen van dit foam zie je een tweetal doosjes tevoorschijn komen. Op één doosjes staat charger, het andere doosje omschrijft "Replacement Coil Cylinder". De doosjes zijn ook gewoon netjes in kleur en in de zelfde stijl als de om doos. Qua afwerking van de verpakking dus geen klagen. Helemaal om het feit dat alles precies op elkaar is afgestemd in de verpakking zou het lastig zijn om de spulletjes die onderin het doosje zitten eruit te halen. Hierop heeft Justfog een handig lint aangebracht in de verpakking, als je hieraan trekt komt alles naar boven toe. Op deze manier kun je zonder de verpakking te beschadigen alles uit de om doos halen. Omdat het doosje van de coils minder groot is dan het doosje van de charger is er in de omdoos een verhoging aangebracht zodat alles netjes op elkaar aansluit.

[img width=400 height=300]http://i.imgur.com/Jv3ZWaP.jpg

De coils zitten netjes, zoals het hoort per stuk verpakt in een plastic net zoals dat met tabletten is. De charger bevat een wand contact lader en een usb lader. Beide met opdruk van JustFog.

[img width=400 height=300]http://i.imgur.com/rriIu1r.jpg

Tot dusverre de verpakking. Tijd voor de clearomizer zelf!

Zodra je de clearomizer in je handen hebt, merk je dat aan de afwerking niks is bezuinigd op de afwerking van het apparaat. Het apparaat voelt gewoon zeer degelijk aan!

De clearomizer zelf is natuurlijk helemaal uit elkaar te halen. Dit is zeer eenvoudig en kost zeer weinig moeite. De gedeeltes die los te schroeven zijn zijn geribbeld waardoor je wat extra grip hebt en het los schroeven makkelijker gaat. Door het onderste deel los te schroeven haal je de clearomizer van de batterij af. Vervolgens bestaat de clearomizer zelf nog uit 5 onderdelen welke ook allemaal van elkaar los te halen zijn.

• Plastic Driptip
  • Huls van het tankje
  • Coil
  • Verbindings-stuk van coil met de batterij
  • Top cap waarmee het tankje word afgesloten en waarop de driptip geplaatst wordt

[img width=400 height=400]http://www.zwoofs.nl/image/cache/data/Justfog/justfog-1453-clearomizer-zwoofs-500x500.jpg

Afbeelding komt van zwoofs.nl

Omdat ik met verschillende smaakjes aan het spelen ben om te kijken welke ik het lekkerste vind heb ik 1 van mijn clearomizers als reguliere en 1 als tester. Daarom heb ik de tester dus al een paar keer schoon moeten maken om geen invloeden van andere smaken te hebben. Om te reinigen heb ik dus de complete clearomizer uit elkaar gehaald, ik heb alleen de coil op het verbindings stuk laten zitten. Gewoon wat warm water om alles om te spoelen en vervolgens weer goed af te drogen. Daarna heb ik de coil nog ge-dryburnt. Dit alles nam nog geen 5 minuten in beslag.

Het bijvullen van de 1453 is zeer eenvoudig. Je schroeft de top cap inclusief driptip eruit. Hier zie je vervolgens het rubber dopje in het midden zitten met daarin een ijzeren puntje met een gaatje. Hier mag de vloeistof dus niet in. Rondom het dopje is een spleet van een paar millimeter beschikbaar waar je met de tuit van je flesje e-liquid makkelijk tussen kan. Vervolgens kun je zo je clearomizer vullen. Hierbij moet opgelet worden dat er niet boven de lijn wordt gegaan waaronder safe staat. De inhoud is 1.6ml en als je dus een normale damper ben kun je hier prima een dag mee doen. Top cap met driptip terug schroeven. Even laten intrekken en dampen maar!

De batterijen die bij de starter set worden geleverd zijn ook erg degelijk en netjes afgewerkt. Tevens maken deze gebruik van een gekleurde led indicator om zo te laten weten in welke van de 4 stadia de batterij verkeerd. Uit de doos zijn de batterijen volledig geladen en is de led dus ook wit(100-75%) gekleurd. De stadia die erna volgen zijn blauw(75-50%), groen(50-25%) en rood(25-0%). Als de batterij leeg is kun je deze opladen met de bijgeleverde lader. Hiervoor heb je twee opties. Via het stopcontact of via de USB van je computer. Op zowel de wandcontact adapter als op de USB lader zit een indicatie lampje welke rood is als de batterij wordt opgeladen. Is deze groen van kleur dan is de batterij vol en kun je de batterij weer gebruiken om te dampen. De gebruiksduur van de batterij is afhankelijk van hoe stevig je dampt en de leeftijd van de batterij. Zelf ben ik nu 2 dagen non stop aan het dampen en is 1 batterij nu pas leeg geweest. De andere is halverwege ergens. Het opladen duurt ongeveer een uurtje of 3-4. De 900mAh duurt logischerwijs wat langer om op te laden dan de 650mAh.

Tevens is de batterij in en uit te schakelen, dit werkt net zoals bij veel andere batterijen door 4-5 keer op de activatie knop te drukken binnen 2 seconden)

Het dampen met de 1453 vind ik erg prettig. De drip tip ligt lekker in de mond. Er komt een behoorlijke hoeveelheid damp uit, soms heb ik zelfs eventjes slecht zicht als ik een flinke teug neem :P De batterij is niet-automatisch dus je moet de knop indrukken om te kunnen dampen.

[img width=300 height=400]http://i.imgur.com/P96HJDW.jpg

Conclusie:

Een zeer uitgebreide en volledige starterset. Het enige wat je naast de starterset nog nodig hebt is e-liquid en je kunt aan de slag. De afwerking is uitstekend, zowel van het de clearomizer/batterij als dat van de verpakking en de accessoires. In vergelijking tot de starterset die een maat van mij had (eentje van 3 tientjes van de tabakzaak) merkte ik gelijk flinke verschillen. Ik heb er dan wel 2x zoveel voor betaald, maar daarvoor had ik ook 2 volledige clearomizers en 2 batterijen. Een enkele heb je al voor iets meer dan 35 euro, maar ik adviseer voor alle beginnende dampers sowieso een dubbele set aan zodat je zeker weet dat je niet zomaar zonder zit!

Dit was dan mijn eerste review, hoop dat hij een beetje lekker weg leest. Op en of aanmerkingen zijn altijd welkom!

Ik kreeg de 1453 clearomizer vandaag binnen.. mooi ding en rookt, uh sorry dampt net zo goed als de maxi..volgende week bestel ik hun nwe batterij 'circle' top spul en super stoer.

Bedankt voor je mooie revieuw

Greets johan

Ôfstjoerd vanôf myn GT-N7100 mei t behelp fan Tapatalk

Mooie review.

Ik heb ook 2 justfrog 1453 clearomizers op een gewone 1100 Mha batterij.

Werkt prima en ik ben er ook erg tevreden over. Goede smaak en lekker veel damp.

Gebruikt wel royaal liquid maar dat vind ik niet zo'n punt. :bloem

• 2 weeks later...

Goede review Skaffa, dank je wel! Ik heb de  startset Justfog Maxi Premium  1 1/2 week geleden besteld bij Zwoofs, die is ook perfect en ben er heel erg blij mee hij dampt super ook! Maar mijn 900 mAh batterijen gaan heel kort mee, ongeveer een uur of 4/5 en ik damp niet constant. Dus dat vind ik wel vreemd.

Ik heb hem inmiddels ook een paar dagen, de liquidslurper ! Hij loopt 1 op 3.

3 keer vullen op 1 (900) batterij. Wat alweer leeg ??? De gemiddelde damper doet echt niet met 1 batterij en 1 keer vullen per dag, ik niet in ieder geval.

Maar hij dampt heerlijk, ligt goed in de hand en is mooi om te zien.

Ik heb hem inmiddels ook een paar dagen, de liquidslurper ! Hij loopt 1 op 3.

3 keer vullen op 1 (900) batterij. Wat alweer leeg ??? De gemiddelde damper doet echt niet met 1 batterij en 1 keer vullen per dag, ik niet in ieder geval.

Maar hij dampt heerlijk, ligt goed in de hand en is mooi om te zien.

Ja zeker, maar ik verwacht toch wel dat een 900 mAh iets langer meegaat dan dat. En hij is idd een slurper, maar hij dampt super en verder ben ik er zeer tevreden mee hoor.  :duim

Mooie review! Mede op basis hiervan heb ik de JF 1453 ook aangeschaft. Indruk na 1 dag: prima damper. Komend van de Joyetech eGo-T is het liquidverbruik toch wel aanzienlijk. Ik heb het idee dat de JF zo'n 3 tot 4 keer zoveel liquid verbruikt. Ook heb ik het idee dat er af een toe een heel klein beetje liquid lekt bij het tussenstukje dat voor de batterij zit. Meer mensen die dit ervaren, en zoja, is het normaal?

• 2 years later...

Heb hem nu ook maar vindt het echt perfect 

Als je veel dampt dan gaat je liqwuid ook sneller maar ja dat geeft niet 

Super vind ik hem 

Heb 1 batterij bij besteld dus nooit zonder 

Heb alleen 1 vraag 

Op de oplader geeft hij blauw aan 

Moet hij groen zijn als hij vol is ?????

Edited by Birgitta Lakeman