Jump to content

review: Volcano Lavatube 2.5


Guest Tikkels

Recommended Posts

Guest Tikkels

Hallo

Dit is dus een review van de Volcano Lavatube 2.5. Ik had hem gezien op internet "afbeeldingen" en was verliefd. Ik kon echter geen internet winkel in Ned vinden die hem verkoopt. Dan toch maar bestellen in Engeland :grins  Roze is de gekozen kleur en ik heb maar meteen het starters pakket genomen (ik was bang dat ik verkeerde batterijen en lader zou kopen). Alle technische info kun je vinden op de site van Volcano

http://www.volcano-ecigs.co.uk/lavatube-2-5-kit.html

Hij is werkelijk PRACHTIG. Super afwerking, geen vinger afdrukken, mooie glans (niet super glanzend maar meer zoals geborsteld staal met een matte glans)). In de onderste helft van de tube zijn puntjes gestanst (kleine kuiltjes) voor een betere grip maar die zien er ook mooi uit. Het logo is ook op de onderste helft gestanst en het is een beetje jammer dat die niet is uitgelijnd met de knop (=muggeziften  :gek ) De tube voelt zeer degelijk aan en dat mag ook wel want hij is een stuk dikker dan de meeste VV/VW MOD's. De omtrek meet maar liefst 10.5cm! Dit komt omdat de wand van de tube behoorlijk dik is, en niet omdat de batterij groter is. Ik hou wel van wat robuuster/stoerder en hij ligt lekker in de hand. De tube is gemaakt van alluminium maar hij is zeker niet super licht. Incl de batterij en exclusief verdamper weegt hij 162 gram. Voor mij is hij niet te zwaar en niet te ligt. Je hebt echt iets vast maar ik krijg er geen lamme arm van.

De knoppen voelen ook degelijk aan. Er zit een hele kleine wiebeling in de grote knop maar die vind ik absoluut niet irritant. Ook ligt die knop iets dieper wat het geheel een mooie afwerking geeft. Toch is hij makkelijk te vinden. Het voelt goed als je met je duim de knop indrukt. De twee kleine knopjes wiebelen niet en zijn ook van metaal. Die steken iets uit zodat je ze toch makkelijk kunt bedienen. Als je dampt, gaat er GEEN lampje branden, ook het schermpje niet en daarmee trek je in het donker iets minder aandacht :hmz (alhoewel...hij is zo groot dat je hem toch wel ziet). Als je de knop indrukt geeft hij een zacht klik geluidje.

De bediening:

Deze is super makkelijk en je kunt heel snel je watt of volt verhogen of verlagen. Het enige "jammere" aan de bediening is dat je de "plus" knop ingeduwd moet houden om de weerstand van je coil te zien. Dat is niet erg en zelfs makkelijk maar als je net iets te vroeg dat knopje los laat dan heb je meteen je Volt of Watt verhoogd. Dit geld ook voor het "min" knopje (om te zien hoe vol je batterij nog is). Ik ben er echter nu al aan gewend en vind dit geen probleem. Liever zó dan iedere keer een heel menu door te moeten en je hebt je Volt of Watt ook zo weer veranderd.

Het verwisselen van de batterij is bijna een feestje. Geen smal randje dat je eraf of erop moet schroeven. De tube gaat halverwege open. Het schroefdraad glijd zeer soepel en bijna geluidloos. De schroefdraad is goed geolied dus kijk uit want je handen zitten snel onder de vettigheid. Ik vind ook het weer op elkaar draaien van de delen, een heel stuk makkelijker dan met zo'n smal randje onderaan de tube. De naad van de twee tube-delen is minimaal (heel dun) en ik vind het wel kloppen wat uiterlijk betreft (scheiding tussen het deel met de gestanste puntjes en de gladde boven kant)

Schud je met de lavatube op en neer dan hoor je een heel zacht "tik" geluidje. Batterij speling?

De Volcano Lava tube 2.5 straalt kwaliteit uit en voelt als kwaliteit. Let wel...hij heeft alleen een 510 aansluiting. Dit vond ik juist een voordeel omdat hij aan de bovenzijde mooi dicht is. De 510 schroefdraad steekt een heel klein beetje uit zodat er zeker genoeg lucht in je clearo kan komen. Je krijgt daardoor een miniscuul spleetje tussen je clearo en de tube. Gebruik je een kleine tank dan zit daar tenminste geen slotgracht omheen en ook geen slootje bij een grotere tank. Bovendien zijn er genoeg clearomizers te vinden met een 510 aansluiting en anders een adapter ertussen zetten.

De overige onderdelen uit de starters kit vind ik eigenlijk niet de moeite waard.

De batterij-oplader heeft extra fucties. Je kunt "gewoon" laden, versnelt laden (is niet goed voor de levensduur van je batterij) en de lader gebruiken om een ander apparaat op te laden (volle batterij in de lader en dan je telefoon aan de lader aansluiten). Voor mij is dat een hoop onzin, gewoon laden en klaar zonder toeters en bellen. Maar goed, hij doet het en daar is zo'n ding uiteindelijk voor. Wat me positief verraste is dat ik had verwacht dat de lader zo'n engelse stekker zou hebben en dat ik dus een tussen stuk moest kopen om hem hier in het stopkontakt te kunnen steken. Dat bleek dus niet nodig, het was gewoon een stekker zoals we in Ned gebruiken :klap

Verder een etui om je lavatube in op te bergen. Er zit schuim in zodat er geen krassen op je tube komen en dat is handig maar verder mis ik een vakje om b.v. coils mee te nemen.

De Tube Tank vind ik minder. Er komt genoeg damp uit maar met mijn liquid geeft hij weinig smaak. Ik gebruik mijn lavatube met de Kanger Protank 2 en vind die combi zalig.

Kortom; Wil je een Volcano Lavatube, koop dan niet de starter kit maar alleen wat je nodig hebt.

Alleen de tube kost 75 pond = €89,55 Als je voor het eerst een bestelling plaatst, krijg je korting en verzendkosten zijn ongeveer €10.00

Starter kit kost 120 pond = €143.28 Zoals eerder gezegd zou ik alleen de tube kopen en eventuele andere benodigdheden gewoon in Ned. (als ik niet zo :pwok was geweest, had ik dat gedaan)

Vind ik de Lavatube zijn prijs van €89,55 waard? JA (Het belangrijkste is dat ik hem super prettig in gebruik vind. maar ik moet wel zeggen dat ik ook kritisch ben als het gaat over uiterlijk en hoe iets aanvoelt. Ik betaal liever iets meer voor een goed werkend produkt MET die goede afwerking etc dan dat ik minder betaal en een slechte afwerking krijg. Wat mij betreft is deze lavatube TOPPIE)

IK BEN HELEMAAL BLIJ :klap

ZIE UPDATE VERDEROP IN DIT TOPPIC!!!!!!!!!!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Mooie review, ik kan me voorstellen dat je apetrots bent. Goed om te lezen dat je de extra waarde van de complete kit, vooral de bijgeleverde tubetank, minder vindt. Ik kom dit commentaar ook tegen in de reviews van volcano op hun site, dit zou mij dan ook tegenhouden om de complete set te kopen.

Als je hem in de vs besteld kost de kit 140 dollar (plmns 103 euro) en de losse lavatube 80 dollar (60 euro). Bestellingen boven 50 dollar worden gratis verzonden.

Link to comment
Share on other sites

Ik vind hem ook ontzettend mooi, ik zou nog moeite hebben met een kleurtje kiezen, de gunmetal is mooi, de chrome (uitverkocht in vs), maar voor rode of zelfs de roze is nog iets te zeggen met de matte metallic finish

Thnx Tikkels

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Guest Tikkels

UPDATE REVIEUW LAVATUBE

De roze LT deed het steeds vaker niet als ik de knop indrukte. Ik heb een mail gestuurd naar het bedrijf..en nog een...en nog een. Ruim 2 maanden later kreeg ik eindelijk bericht. Ze sturen een nieuwe (en ze stuurden zelfs een andere kleur omdat mijn Kayfun niet zo goed klopte met de roze LT). Ik helemaal blij en nu zou er een rode komen. Die kwam er ook. Hij ie een beetje bruin rozig rood (apparte kleur maar wél mooi en mijn Kayfun staat er goed op) MAAR: Nu deed het linker kleine knopje het niet goed  :sip Na een dag en geregeld drukken deed het kleine knopje weer normaal  :weetnie Dag 2: Lekker wakker worden en een paar hijsen genomen en ineens doet hij niets meer. Hij geeft ineens aan dat de ohm te hoog is (9.9). Schoonmaken van contactpunten, batterij vervangen etc...hielp niets. Andere clearo erop en die deed het wél. Kayfun erop en toen deed hij weer normaal :protest

Sorry hoor maar ik heb een Vamo (die ik heel lelijk vind) en die heeft het vanaf dag 1 perfect gedaan (en nog steeds). Ik vind dat je van je "apparatuur" op aan moet kunnen en dat hij niet allerlei rare fratsen moet hebben. Ik vind de Lavatube nog steeds super mooi maar ik heb ze nu beide terug gestuurd en mijn geld terug gevraagd (en alweer een week geen reactie gehad)

IEMAND NOG EEN TIP VOOR EEN MOOIE GEKLEURDE MOD, BEETJE STRAK DESIGN, EN MET 3 KNOPJES????

Link to comment
Share on other sites

Guest Tikkels

Ja, een hele grote anti klimax.

Ik heb inderdaad al heel veel gezocht. Het schijnt erg moeilijk te zijn om een paarse, roze of rode MOD te vinden met 3 knopjes en VV/VW mogelijkheid en dan ook nog van het originele merk (dus géén clone of namaak)  :huilt

Ach, ik blijf zoeken en ik heb in ieder geval een goed werkende MOD dus ik heb de tijd  :ja

Link to comment
Share on other sites

Guest Tikkels

Bedankt voor het zoeken. Ik vind vooral die van fasttech er gaaf uitzien maar ik durf die niet te kopen omdat ik al veel negatieve reviews heb gelezen over de namaak Vamo. Mocht je een keer iets gaafs tegen komen, dan hoor ik het heel graag (en anders moet ik zelf maar iets gaan maken  :lol )

Groetjes

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Hallo,

Ik lees dit nu pas. Ik heb de paarse Vamo V2 van EBN Ferro ook gehad. Die werkt niet vlekkeloos. De vuurknop reageerde na een week of 3 gebruik, regelmatig niet. Ook had ik regelmatig problemen met het 9,9 Ohm issue. Wat ik ook akelig vond, was dat de verf er niet op bleef zitten. Hij beschadigde om niets, zeker langs de randen. Eén en ander heeft mij genezen van deze Vamo en ik heb een witte Evic aangeschaft. Die gebruik ik nu al een paar maanden naar volle tevredenheid. De kleur is spierwit, hij pakt geen vuil en is zo afgenomen met een vochtig doekje. En het belangrijkste: Ik heb nooit meer gedonder gehad met het 9,9 issue en weigerende vuurknop.

Groetjes, Yvonne

Verzonden vanaf mijn pokkie...

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...