Jump to content

Kanger Evod Clearomizer + Kanger Evod VV batterij 650 mAh


Guest

Recommended Posts

Ik ga het geloof ik helemaal begrijpen.

Maar om het eens uit te proberen en niet direct verslaafd te zijn aan een vv  :grins is de aanschaf van de Evod vv voor nu wel een aanradertje ?

Ik heb nog 3x Evod batterij in gebruik, zonde om die te laten "verstoffen"

Misschien zijn tegen die tijd alle kleuren dan ook in de EU

20130824110849314931.jpg

bron:www.szkanger.com

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 102
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ik vind persoonlijk een VV batterij, ongeacht welk merk, wel een mooie verbetering t.o.v. een standaard batterij. Dus zeker een aanrader! Welke kleur Evod clearomizer heb je?

Link to comment
Share on other sites

Rood, groen en zwart.

De kleuren van mijn wederhelft sla ik maar ff over anders ben ik straks mijn nieuwe vv kwijt.

Ok nog een tip dan hahaha. Dan koop je de zwarte en de zilvere. Eentje voor je zelf en de ander voor je wederhelft, leuk kadootje voor Sinterklaas en kun je onderling wisselen van kleur  :wink

Link to comment
Share on other sites

Hmmm nu ga je een beetje op mijn wederhelft lijken, heeft ook altijd van die goede ideeen.

Nog één laatste vraagje.......erg he  :bloos

Ik damp mijn Evod momenteel met 1.8 ohm. Hierbij krijg ik lekkere damp.

Stadaard worden de losse clearo's van Evod uitgerust met 2.4 ohm. Hierbij is het idd net alsof je te veel lucht aanzuigt.

Kan ik dat met de vv dan wel beter gaan regelen ?

Link to comment
Share on other sites

De lichte trek van de Evod bcc kun je niet aanpassen. Wel is het zo dat je met een 1,8 coil meer damp en gier voelt dan op de standaard geleverde coil. D.m.v. Het opvoeren van het voltage krijg je meer damp en gier. Met de standaard geleverde coil heb ik de batterij op 4,8 volt staan. Heerlijk werkt dat.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ik heb de 2 losse evod clearomizers gekocht een zwarte en een zilveren voor op mn standaard ego

batterijen (zwart met zilveren swirl, zie profiel foto).

Het oogt gewoon fantastisch vandaar dat ik nu 3 versies batterijen heb, 650, 900 en 1100 mAh.

(die laatste komt hopelijk dinsdag binnen).

Maar het belangrijkste, het dampt geweldig, heerlijk dampproductie en super lekker smaak.

Ik gebruik 2,2 coils erop en probeer er nu ook 1 van 1,8 ohm die bij de zilveren clearo zat en dat gaat ook super.

Ik hoef niet meer verder te zoeken, vind dit geweldig, en ook nog eens handig schoon te maken en coils wisselen  :wink

Link to comment
Share on other sites

:hi deze heb ik besteld ik ben erg benieuwd ik had nog het oude joye ego systeem met cartomizers aangeschaft in 2011. Heb besloten het e-roken weer op te pakken en het liefste daarna te stoppen met roken eerst nicotine afbouwen naar 0

Link to comment
Share on other sites

Guest Duccie748

Hoi, heb de starterset van evod en bevalt prima. Wat is het voordeel van een vv batterij. Snap niet zo goed wat dat instellen nou inhoud. Hoop dat je mij het simpel kunt uitleggen. Ben nl nog niet erg thuis in die termen die de meeste gebruiken. Thankx duccie 748

Link to comment
Share on other sites

Als je van een wat zwaardere trek houdt, dan kun je ook 1 van de luchtgaatjes afplakken met een plakbandje (of je vinger erop houden). Dat gaat heel goed bij de coils met hoge weerstand en ik vind dat je dan ook wat meer smaak krijgt. Bij 1.5 ohm moet je daarmee wel oppassen trouwens, de boel krijgt dan wat sneller het gevreesde brandsmaakje.

Link to comment
Share on other sites

Guest andrew e

hoi allemaal

ik ben nog een leek in het e smoking

en heb met me stomme kop 3 weken geleden een E smoking sigaret gekocht met losse patronen zonder informatie in te winnen omdat iedereen tegen mij zei een vulbare E sigaret altijd lekt en dat je vloeistof in je mond krijgt

vandaar dat ik het niet durfde te kopen en voor de losse patronen ging

na dat ik  de review over de Kanger Evod starter set gelezen heb kan ik bijna niet wachten om deze aan te schaffen omdat de e-smoking sigaret alleen in het begin even lekker dampt en daarna zwaar reduceert tot bijna niks en snel leeg is en de batterijen 4 x per dag moet opladen

en dat de Kanger Evod niet lekt en lekker dampt voor een beginner een mooi startsetje is

dus mijn vraag is doe ik hier goed aan om Kanger Evod aan te schaffen?

of is er een beter starter setje  wat lekker dampt?

groetjes Andrew

Link to comment
Share on other sites

Ik zou hem aanschaffen maar ik zou in het begin gaan voor de gewone batterij en niet de variabel voltage als je nog niet thuis bent in het e-roken, maar dit is mijn mening, dan hoef je alleen maar op het knopje te drukken als je wilt dampen en niks van voltage in te stellen. Is misschien makkelijker. Dit is een goede startersset naar mijn mening. Veel succes met kiezen! En vergeet niet liquid mee te bestellen dit zit hier niet standaard bij inbegrepen

Link to comment
Share on other sites

Guest andrew e

bedankt voor jullie snelle reactie en advies nu ga ik het zeker doen , gaat hem gelijk bestellen

dan zal ik op jullie advies de batterij later kopen en beginnen met de  standaard bijgeleverde batterij

welke liquids zijn en beetje gewild?

zelf gebruik ik bij de e smoking sigaret vanille die beviel me goed (de smaak dan ) maar dat kwam omdat er maar 5 smaken waren

Link to comment
Share on other sites

bedankt voor jullie snelle reactie en advies nu ga ik het zeker doen , gaat hem gelijk bestellen

dan zal ik op jullie advies de batterij later kopen en beginnen met de  standaard bijgeleverde batterij

welke liquids zijn en beetje gewild?

zelf gebruik ik bij de e smoking sigaret vanille die beviel me goed (de smaak dan ) maar dat kwam omdat er maar 5 smaken waren

Liquid is zeer persoonlijk, wat de 1 heerlijk vind, vind de ander harstikke smerig. Het beste wat je kunt doen, is hier en daar

wat proefpakketjes bestellen, dan heb je niet zoveel ml in 1 keer en kun je rustig kijken wat jij het lekkerste vind.

Proefpakketjes kun je oa bestellen bij Zwoofs en easy vapes en vast nog wel meer winkels .

Link to comment
Share on other sites

Guest andrew e

bedankt voor jullie snelle reactie en advies nu ga ik het zeker doen , gaat hem gelijk bestellen

dan zal ik op jullie advies de batterij later kopen en beginnen met de  standaard bijgeleverde batterij

welke liquids zijn en beetje gewild?

zelf gebruik ik bij de e smoking sigaret vanille die beviel me goed (de smaak dan ) maar dat kwam omdat er maar 5 smaken waren

dank je wel

Liquid is zeer persoonlijk, wat de 1 heerlijk vind, vind de ander harstikke smerig. Het beste wat je kunt doen, is hier en daar

wat proefpakketjes bestellen, dan heb je niet zoveel ml in 1 keer en kun je rustig kijken wat jij het lekkerste vind.

Proefpakketjes kun je oa bestellen bij Zwoofs en easy vapes en vast nog wel meer winkels .

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Alle bottom-coils doen mijns inziens langer met dezelfde hoeveelheid vloeistof als top-coils,

maar de warme damp van een top-coil vind ik meer smaak geven.

Deze ervaring deel ik toch niet helaas.

Ben 10 december begonnen met een CE5+ startsetje, 3 weken mee gedampt en verbruikte zo'n 2 tankjes per dag.

Sinds 27 december een Kanger Evod clearo in gebruik genomen, en heb het idee dat de liquid 2 a 3x zo snel op is.

Voorheen dampte ik met de CE5+ dus ca 2 tankjes op de dag leeg, nu moet ik de Evod 3 a 4 keer vullen per dag.

En daar komt ook nog bij dat de Evod meer tankinhoud heeft dan de 1,6 ml van de CE5+

Het verbruik van de Evod valt me dus nogal tegen, en wordt toch wel wat prijzig per week/maand.

Ik heb een standaard Kanger 900 mah batterij en 2,2 ohm coils in de Evod.

Kan ik nog wat doen om het verbruik toch enigzins naar benee te krijgen? (behalve minder dampen  :fluit )

Link to comment
Share on other sites

In de Evod clearo's gaat ook maar 1,6 ml hoor. Ik vind hem juist heel zuinig, bij mij gaan die tankjes (e-roll, dat wel-die zijn klein) juist heel snel leeg.

Wat je nog zou kunnen doen is het volgende:

Je haalt de coil uit de clearo, maar laat hem wel op de basis zitten, dat werkt wat gemakkelijker. Het rubbertje dat op het pennetje zit, haal je eraf. Dan wrik je het pennetje op de coil los (wel beetje voorzichtig, gaat heel goed met een tangetje). Dan zie je de wickjes. Er liggen 2 wickjes los bovenop de coil zelf, waar ook weer een wickje in zit. Je kan één van de losse wickjes weghalen (alle twee kan ook, maar bij mij gaat het dan knetteren. Ook iets meer kans op lekkage) en dan de boel weer in elkaar zetten. Dus pennetje weer terug duwen (goed aanduwen tot je zeker weet dat het goed vastzit), rubber dingetje weer op het pennetje, etc.

Ik vind dat de smaak dan beter is en meer damp. Of het echt wat uitmaakt in het verbruik weet ik niet zeker. Maar je kan het rustig proberen.

Link to comment
Share on other sites

Guest andrew e

Alle bottom-coils doen mijns inziens langer met dezelfde hoeveelheid vloeistof als top-coils,

maar de warme damp van een top-coil vind ik meer smaak geven.

Deze ervaring deel ik toch niet helaas.

Ben 10 december begonnen met een CE5+ startsetje, 3 weken mee gedampt en verbruikte zo'n 2 tankjes per dag.

Sinds 27 december een Kanger Evod clearo in gebruik genomen, en heb het idee dat de liquid 2 a 3x zo snel op is.

Voorheen dampte ik met de CE5+ dus ca 2 tankjes op de dag leeg, nu moet ik de Evod 3 a 4 keer vullen per dag.

En daar komt ook nog bij dat de Evod meer tankinhoud heeft dan de 1,6 ml van de CE5+

Het verbruik van de Evod valt me dus nogal tegen, en wordt toch wel wat prijzig per week/maand.

Ik heb een standaard Kanger 900 mah batterij en 2,2 ohm coils in de Evod.

Kan ik nog wat doen om het verbruik toch enigzins naar benee te krijgen? (behalve minder dampen  :fluit )

dat is inderdaad wel heel vaak bijvullen

ik vul hem max 2 a3 x per dag

in de weekenden met een sapje vaak 3x  :blij

Link to comment
Share on other sites

Guest andrew e

In de Evod clearo's gaat ook maar 1,6 ml hoor. Ik vind hem juist heel zuinig, bij mij gaan die tankjes (e-roll, dat wel-die zijn klein) juist heel snel leeg.

Wat je nog zou kunnen doen is het volgende:

Je haalt de coil uit de clearo, maar laat hem wel op de basis zitten, dat werkt wat gemakkelijker. Het rubbertje dat op het pennetje zit, haal je eraf. Dan wrik je het pennetje op de coil los (wel beetje voorzichtig, gaat heel goed met een tangetje). Dan zie je de wickjes. Er liggen 2 wickjes los bovenop de coil zelf, waar ook weer een wickje in zit. Je kan één van de losse wickjes weghalen (alle twee kan ook, maar bij mij gaat het dan knetteren. Ook iets meer kans op lekkage) en dan de boel weer in elkaar zetten. Dus pennetje weer terug duwen (goed aanduwen tot je zeker weet dat het goed vastzit), rubber dingetje weer op het pennetje, etc.

Ik vind dat de smaak dan beter is en meer damp. Of het echt wat uitmaakt in het verbruik weet ik niet zeker. Maar je kan het rustig proberen.

waar zijn die 2 losse wickjes nou eigenlijk voor?

ik gaat het is proberen met een of geen wickje kijken of de smaak echt beter word

want ik damp nu van easy vapes waar iedereen zo lyrisch over is de banana nute bread die is wel goed/redelijk te doen

maar die brandy nute bridge vind ik maar vies hahah

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Maak nieuwe...