Jump to content

Review Innokin itaste VTR

Guest
 Share

Recommended Posts

Al een tijdje was ik op zoek naar een mod. Ik had bijna een keuze gemaakt, maar toen kwam de Innokin itaste VTR ineens voorbij. Als een blok viel ik voor het uiterlijk en heb diezelfde dag nog de itaste VTR besteld.

Inhoud van de doos

De itaste VTR wordt geleverd in een kartonnen doos. Zodra je deze openmaakt verschijnt er een mooi koffertje van plastik en aluminium. Het koffertje heeft een soort van print wat moet lijken op leer. Rechtsonder is er met popnagels een naamplaatje opgedrukt met de tekskt itaste .

Al met al een leuke verpakking die ook de indruk doet wekken dat je met iets bijzonders te maken hebt.

admdmx.jpg

De sluiting van het koffertje werkt opmerkelijk goed! Normaal zitten er op zulke koffertjes van die halfwerkende sluitingen en er al half afvallen. Deze sluiting doet echt zijn werk!

Zodra je het koffertje opent vind je twee  handleidingen. Een van de VTR zelf en een handleiding van verschillende clearomizers en hoe je deze moet vullen.  De VTR handleiding is geschreven in meerdere talen, maar niet in het Nederlands. Daaronder ligt in stevig schuim een eGo adapter voor de VTR en uiteraard de Innokin itaste VTR met de nieuwe iClear30s clearomizer!

[img width=300 height=400]http://i44.tinypic.com/258s7sm.jpg

De Innokin itaste VTR

Het eerste wat opvalt is dat de itaste VTR zwaar is! Met een 18650 batterij en de clearomizer geinstalleerd tikt die net niet de 400 gram aan. De afmetingen liegen er ook niet om: 22,2 x 54,4 x 106 mm zonder de clearomizer. Met clearomizer is die ruim 130 mm lang. Ondanks dit gewicht en afmetingen voelt die wel compact aan.

Links in het midden van de VTR vind je de aan/uit  en fire button met daarboven een ledje. Daaronder een zestal ventilatiegaatjes. Aan de voorkant vind je het schermpje. Rechts van de VTR schroef je je clearomizer er op. Er bevind zich een soort van draaischijf in jet midden die er voor zorgt dat je de clearomizer kan blijven draaien, nadat deze zit vastgeschroefd. De gehele rechterkant is afgerond. Dit houdt erg fijn vast in je hand en zo heb je niet het gevoel dat je echt letterlijk een blok in je handen hebt. Boven op de VTR vind je een draaischijf met in het midden een knop. Druk je deze knop in, dan zie je in het schermpje de weerstand van je coil. Daarna of je de VTR in voltage of watts hebt staan. Om de VTR te switchen in voltage of watts druk je nogmaals op deze knop. Als je eenmaal tussen deze twee gekozen hebt dan kun je bijvoorbeeld het aantal watts veranderen door te draaien aan de schijf. Kortom, het menu is simpel en makkelijk te begrijpen. Het werkt heel intuitief. De schijf kan met de klok mee en tegen de klok in gedraaid worden. Onder de VTR bevindt zich het klepje (met zes ventillatiegaatjes) waar je de 18650 batterij in kan doen.

Het aantal volts lopen van 3.0V t/m 6.0V met intervallen van 1 volt. Het aantal watt loopt van 3.0 t/m 15.0 watt met intervallen van 0.5 watt

De itaste VTR is voorzien van een 510 connectie. De ring (rechtsboven) heeft een diameter van 20 mm. Dit betekent dat clearomizers met deze diameter en 510 connectie kunnen worden gebruikt voor de itaste VTR. Voor alle Kanger Pro tank 2 liefhebbers... deze past!

Clearomizers met een grotere diameter en/of met eGo/510 aansluiting kunnen ook gebruikt worden, maar daarvoor heb je de adapter nodig. Deze schroef je op de VTR en boven op de adapter de clearomizer.

[img width=300 height=400]http://i42.tinypic.com/307xp34.jpg

De iclear30s clearomizer

Dit is de nieuwe clearomizer van Innokin. Ze hebben een paar kleine veranderingen aangebracht aan deze clearomizer. Zo kun je de driptip er uit schroeven en er een andere driptip in doen. De schacht is echter vrij diep, dus je moet wel driptips gebruiken die wat dieper de schacht in kunnen. Deze heb ik echter niet, waardoor mijn andere driptips erg los in de clearomizer zitten. De bijgeleverde driptip kan 45 graden gekanteld worden en 360 graden draaien.

De coil is ook nieuw. Het is een dual coil waarvan de wicks in een buisje met gaatjes zitten. Dit kan een nadeel voor mensen zijn, want je kan deze helaas niet recoilen.

De tank is helaas gemaakt van plastik. Voor de prijs van deze clearomizer had ik echter wel glas/pyrex verwacht. De inhoud van de tank maakt het echter wel weer goed, want deze is 3,0 ml.

edit: tip van Alexis: met een adapterje kan iedere 510 driptip in de iclear30s. Tevens kun je er ook een CE4/5 driptip in doen, als je een stukje afzaagt van het gedeelte wat in de clearomizer gestoken moet worden.

[img width=400 height=300]http://i40.tinypic.com/25i1183.jpg

De adapter

De adapter is niet meer dan een zwart verchroomde metalen buis met onder een 510 aansluiting. Aan de boven heeft de adapter een eGo/510 aansluiting en beauty ring. Deze buis schroef je op de plaats waar anders de iclear30s zit. Daar boven op schoef je je gewenste clearomizer. Je kan dus wel alle clearomizers met deze aansluiting(en) er op schroeven, maar of het mooi staat?

Uiterlijk van de Innokin itaste VTR

Ik denk dat men de itaste VTR prachtig vind of spuuglelijk. Feit is dat het een totaal ander uiterlijk is dan alle andere buisvormige e-sigaretten en zeer gewaagd. Men zal er altijd wel iets over vinden en daarmee is de missie van de ontwerper, wat mij betreft, geslaagd.

De itaste VTR is volledig verchroomd, maar wel in twee kleuren. De boven en onderkant zijn zo helder als een spiegel terwijl het midden iets donkerder is; het lijkt wel gun metal. In combinatie met de clearomizer komt de iTaste qua uiterlijk goed tot zijn recht. Minder mooi wordt de VTR als de adapter gebruikt moet worden. Daar bovenop zit de clearomizer en dan wordt het geheel wel heel erg groot!

Aan de voorkant bevind zich het logo met wat sierstrepen. Aan de achterkant vind je dezelfde sierstrepen. Daartussen een motief met tekst taste it love it Volgens mij zijn deze versieringen er in gelaserd.

[img width=400 height=400]http://i43.tinypic.com/eu0cw7.jpg

Dampervaring met de itaste en iclear30S clearomizer VTR

Het is even wennen om met zo'n groot blok te dampen, maar dit kan ook aan mij liggen, het is immer mijn eerste mod. Het gewicht is in het begin even wennen, maar als je de VTR een tijdje vast hebt gehouden, merk je het niet meer. Totdat je de VTR hebt weggelegd en weer opnieuw gaat gebruiken. Je zou denken dat het eerder een mod is voor mensen met grote handen, maar ook mensen met kleine handen kunnen de VTR prima vasthouden en bedienen. Ikzelf heb geen handen als kolenschoppen, maar ook geen kleine handen. Ik kan in ieder geval de VTR prima bedienen met meerdere vingers. Innokin zegt dat de iclear30s een clearomizer is met een dual coil met eem bottomcoil principe, maar ik zie echter de verdampers boven in het buisje zitten. De damp die er van af komt is enorm veel, goed van smaak en lekker warm. In mijn beleving is het toch een echte top coil. De gier is ook erg goed. De iclear30s verbruikt wel erg veel e-liquid. Ik ben een klein uurtje aan het dampen en de tank is al leeg. Dat wordt dus meerdere keren per dag bijvullen. De trek van deze clearomizer is gemiddeld, niet te licht en ook niet te zwaar. Wat dat betreft kun je de trek een beetje vergelijken met de eGo CC clearomizer. De driptip is een beetje aan de brede kant, maar dit past wel weer goed bij het grote uiterlijk van de itaste VTR. Ik ben zelf niet zo van de kantelbare driptips, maar bij deze mod komt het eigenlijk wel heel goed uit. Als je de driptip kantelt, hoef je namelijk niet het hele apparaat schuin te houden. Je kan met deze clearomizer niet heel stil genieten. Zodra je een trekje neemt komt er namelijk een suizend geluid uit.

Zodra je het fireknopje indrukt licht het ledje groen op bij een volle batterij. Als de batterij leeg is licht het ledje oranje op en bij een vrijwel lege batterij rood.

Erg handig is dat de itaste VTR je instellingen onthoudt, zodat je de mod niet iedere keer opnieuw hoeft in te stellen.

Voordelen:

- Zeer, maar dan ook zeer robuust en degelijk gebouwd

- simpel menu

- draaiknoppen om het aantal volts/watt aan te passen

- wordt geleverd in een mooi koffertje

- wordt geleverd met de nieuw iclear30s

- veel damp en gier en een volle smaak

- instellingen worden onthouden

- kantelbare driptip

- automatische protectie treedt in na 10 seconden

- een draaischijf onder de clearomizer, zodat je de clearomizer kan positioneren naar jou keuze

neutraal:

- het gewicht

- de plaats van de aan/uit en fire button

nadelen:

- nieuwe coil van de clearomizer

- veel chroom, dus veel vingerafdrukken.

- bij gebruik maakt de clearomizer een suizend geluid

- de clearomizer is een echte slurper

Conclusie

Of je valt als een blok voor dit blok (zoals ik) of je vind het een apart geval. De itaste VTR is net uit dus het is de vraag of dit een regelrechte hit of een niche product wordt in de dampwereld. De bouwkwaliteit is uiterst goed met mooie materialen, dit apparaat overleeft een kernramp wel. Het gewicht kan een probleem zijn voor sommige mensen; voor de een is 400 gram te zwaar voor een e-sigaret, voor de ander is het geen probleem. misschien is het ook een kwestie van wennen. Ik denk dat veel mensen hem vooral thuis gaan gebruiken, want mede door het gewicht en zijn afmetingen is de VTR niet erg makkelijk mee te nemen. De VTR past wel in mijn broekzak, maar fijn is dit niet. Er is geen ruimte meer voor andere voorwerpen en je gaat er schuin van lopen.

De aan/uit en fire knop zit links in het midden van de VTR. Ik ben er nog niet helemaal uit hoe ik dit gevaarte moet vastpakken en de knop moet bedienen. De ene keer gebruik ik mijn wijsvinger, de andere keer mijn middel- of ringvinger. Ook dit is een kwestie van uitproberen en wennen, hoop ik.

Een e-sigaret kan ik het eigenlijk niet meer noemen, het is eerder een monsterlijke machine om te zien met een industrieel uiterlijk. Daarnaast kun je het ook wel een kunstwerk noemen die in de categorie abstracte kunst valt: men vindt het prachtig en wordt er emotioneel van, of je vind het spuuglelijk en begrijpt niet waarom mensen hiermee iets hebben. Een neutrale mening over het uiterlijk van de itaste VTR is er in ieder geval niet.

Ik behoor tot die eerste groep en merk dat ik er veel naar zit te kijken en het apparaat zit te bewonderen. Ik durf haar nauwelijks te gebruiken - haar? Ja, een e-sigaret is vrouwelijk. Je bent er zuinig op en behandeld haar met grote zorg, net zoals je bij vrouwen doet/zou moeten doen -

Ik ben in ieder geval als een kind zo blij met mijn eerste mod. Is het een aanrader? Als je voor de looks van de itaste VTR valt zeker! De prijs is misschien aan de hoge kant, maar het is het zeker waard. Vergeet niet dat je er de nieuwste clearomizer bij krijgt, een adapter en een mooie koffer. Deze mod is zeer gebruiksvriendelijk qua instellingen. Voor een leek in mods is het een prima starter, maar ook de ervaren mod gebruikers zullen hier veel plezier van hebben. De damp is in alle opzichten erg goed en lekker. Ik kan de iclear30s niet vergelijken met het vorige model, maar de clearo heeft een mooie trek als de eGo CC en de warme damp van de Justfog Maxi, voor mij de ideale combinatie!

Bij twijfel, laat het uiterlijk even op je inwerken en ren daarna als een gek naar de winkel, of duik direct achter je computer met je betalingspas in de aanslag. Vind je het uiterlijk niks, laat de itaste VTR dan links liggen, maar schaf in ieder geval de iclear30s clearomizer aan.

Feit is dat Innokin een knap staaltje werk heeft neergezet met deze itaste VTR!

Ik hoop dat u wat aan deze review heeft gehad en ik wens u uiteraard veel dampplezier  :ratje

Ik heb de Innokin itaste VTR gekocht bij Zwoofs en kost € 94,99

http://www.zwoofs.nl/startsets/innokin-itaste-vtr-mod/

• Replies 290
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hihi, jij maakt er geen half werk van!

Ik ben er ook zoeentje die iets moois niet meteen in gebruik kan nemen, of iets lekkers niet meteen kan opmaken.

Knappe review! Nu nog dampen, durf je het al aan? Welke liquid ga je gebruiken?

Hihi, jij maakt er geen half werk van!

Ik ben er ook zoeentje die iets moois niet meteen in gebruik kan nemen, of iets lekkers niet meteen kan opmaken.

Knappe review! Nu nog dampen, durf je het al aan? Welke liquid ga je gebruiken?

Hey Savana! Tot nu toe zit ik er alleen nog met vol bewondering naar te kijken haha. Ik heb nog geen idee welke liquid ik ga gebruiken. Ik ga zo naar een shop toe en daar het een en andere proeven. Er zit sinds kort een stenen winkel in Den Haag dus ik ben benieuwd.

nog 1 nadeel : pas op met in de auto dampen met deze vtr het kan je een tand kosten

door het gewicht  als je door een kuil rijdt :gek

:lol Ze zouden er eigenlijk een aanvullende tandartsverzekering bij moeten leveren.

Ook moet je afwisselend met je linkerhand en je rechterhand dampen, dit in verband met de symmetrische bicepsopbouw :)

Ik ben verder helemaal niet jaloers, hoor. Echt niet. ECHT niet!

:lol Het abonnement op de sportschool kun je in ieder geval opzeggen.

Hallo allemaal,

Ik zal mij even kort voorstellen, mijn naam is Bert .

Ik ben 62 jaar oud  en rookte tot voor 3 weken minimaal 25 sigaretten per dag.

Sinds 3 weken in het bezit van de Justfog Maxi  en sindsdien geen sigaret meer .

Sins gisteren in het bezit van de innokin vtr.

Heb totaal geen ervaring met een variabele mod.

Zou een van julli mij een beetje op weg kunnen helpen, voor wat betreft de instellingen.

Ik damp 12 Mg shag van Zwoofs.

Hou van een hoop gier.

Maar lees elders op dit forum dat de boel ook kan verbranden.

Dus  mijn vraag is wat doet volt.

Wat doet watt.

En wele combinatie is de goed voor boven genoemde vloeistof.

De schema,s elders op het net helpen mij niet verder.

Een heleboel vragen van een beginned damper .

Ik hoop dat een van jullie mij een antwoord kan geven.

:bedankt

Hallo allemaal,

Ik zal mij even kort voorstellen, mijn naam is Bert .

Ik ben 62 jaar oud  en rookte tot voor 3 weken minimaal 25 sigaretten per dag.

Sinds 3 weken in het bezit van de Justfog Maxi  en sindsdien geen sigaret meer .

Sins gisteren in het bezit van de innokin vtr.

Heb totaal geen ervaring met een variabele mod.

Zou een van julli mij een beetje op weg kunnen helpen, voor wat betreft de instellingen.

Ik damp 12 Mg shag van Zwoofs.

Hou van een hoop gier.

Maar lees elders op dit forum dat de boel ook kan verbranden.

Dus  mijn vraag is wat doet volt.

Wat doet watt.

En wele combinatie is de goed voor boven genoemde vloeistof.

De schema,s elders op het net helpen mij niet verder.

Een heleboel vragen van een beginned damper .

Ik hoop dat een van jullie mij een antwoord kan geven.

:bedankt

Hoi Statyl. Welkom! Je hebt in ieder geval een goed ding aangeschaft! Gebruik je de tabel met alle kleurtjes?

Allereerst als je boven op de knop drukt zie je het aantal Ohms van de coil. Links in de tabel staan hokjes met daarin het aantal Ohm's Zoek jou Ohm getal op. Je ziet rechts allemaal gekleurde vakjes. Die gekleurde vakjes geven het aantal Watt aan waar je kan dampen (blijf wel in de groene vakjes). Gebruik je liever volts, dan staan deze boven in de tabel. Ook dan geeft de tabel aan op hoeveel volt je kan dampen. Zoals je ziet zijn er meerdere groen vakjes. Dit betekent dat je daarbinnen kan varieren met het aantal volts of watt. Het is even een kwestie van uitproberen binnen die groene vakjes wat jij het fijnst vind dampen. De tabel kun je vinden in de gids "e-rokers voor beginners: http://www.elektrisch-roken.nu/index.php/page,downloads.html

Succes en veel plezier met de VTR!

De winkel zit op Korte Poten 44. In de hardware zijn ze vrij prijzig en hebben het recht gekregen om hun eigen naam op producten te zetten. Voor e-liquid is het ideaal. Ze zijn ook daarin iets duurder, maar je hebt wel flesjes van 20 ml en ik vind het echt ideaal dat je sapjes kan uitproberen. Wat dat betreft betaal ik graag iets meer en weet je zeker dat je met een paar lekker flesjes sap thuis komt (ik heb al te veel geld uitgegeven aan liquid die een paar minuten later in de prullenbak lag).  En je blijft een echte stenen winkel ondersteunen  :wink

Oh ja, de winkel heet Smokies.

Ik kan me vergissen, maar volgens mij geen 510 driptip

Je hebt inderdaad gelijk. Ik heb de diameter mijn 510 driptips opgemeten. Deze is 9 mm. De diameter van de schacht van de iclear30s is 10,5 mm. Welke type driptips zijn dit? Dan kan ik het veranderen in de review. Alvast bedankt!

Hey Spaink! Dankjewel. Weet je ook wat voor een type driptip dat is? Je hebt namelijk 510/901 driptips, maar ook 801/302 driptips. Ik heb 5 type 510 driptips in huis, maar die zitten allemaal te los. Ik durf niet te zeggen of het de 801/302 type driptips zijn die er wel op passen. Zouden het de 901 types zijn?

En by the way ---- wanneer krijgen we nu eindelijk je review over het gebruik van de VTR? Tot nu toe heb je je vooral erzaligd aan het uiterlijk ervan, maar looks zijn niet alles :)

Bedankt voor de link spaink. ik zal haar even een pm sturen. De gebruikservaring staat er inmiddels bij. Wederom een hele lap tekst. Inmiddels heb ik de hele review al een paar keer moeten bijwerken p taal en typfouten  :bloos Alvast veel leesplezier en misschien is het het laatste zetje dat nodig is om er eentje aan te schaffen?  :lol

Oh sorry. Dat is vervelend. Nee, dan is de VTR zeker niet geschikt. Maar er zo ongetwijfeld nog veel meer moois op de markt komen waar je mij weer jaloers mee kan maken  :wink

De gebruikservaring staat er inmiddels bij. Wederom een hele lap tekst. Inmiddels heb ik de hele review al een paar keer moeten bijwerken [..]

En ik maar zoeken waar je review nou stond..... Ik kon hem nergens vinden. Pas nu snap ik dat je je eerste indruk hebbt aangevud en dat er dus geen nieuw stukje van je is verschenen!