Jump to content

Starten met een mechanische mod


datux

Recommended Posts

De centerpin van de coppervape is wat kort, er zit een heel klein ringetje (washer) bij de spares om deze iets te verlengen,

bekend euvel bij deze mod (vandaar ook al de bijgeleverde washer :wink ) 
Ook de aansluiting is niet helemaal jofel zoals genoemd, beetje draaien aan de vuurknop (halve slag) wil ook nog wel eens uitmaken.

 

 

Edited by Redchilly
  • Like 1
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Just now, K&H said:

@Jayjay heb je het in orde gekregen met die coppervape squonker ? 

Nope helemaal uitelkaar gehad allea schoongemaakt en gecontroleerd maar niks. De fire buton pen lijkt wat scheef dus die maakt denk ik niet optimaal contact. Las dit probleem ook op redit. Heel internet staat er vol mee. Eerste week werkt het perfect en daarna wordt het minder. Morgen ga ik weer verder alles goed schoonmaken vastdraaien na lopen.

Link to comment
Share on other sites

Zo zie je maar weer als je met mech's bezig bent alles 10 keer goed nalopen. Ik had mijn oude coil opnieuw vast gezet vond de legs van de coil wat te lang dus strakker gezet. De topcap erop en kwam erachter dat een leg te lang is. Als ik dit niet had afgeknipt had het gruwelijke fout kunnen gaan. Gelukkig merkte ik het heel snel op.

Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, Jayjay said:

Zo zie je maar weer als je met mech's bezig bent alles 10 keer goed nalopen. Ik had mijn oude coil opnieuw vast gezet vond de legs van de coil wat te lang dus strakker gezet. De topcap erop en kwam erachter dat een leg te lang is. Als ik dit niet had afgeknipt had het gruwelijke fout kunnen gaan. Gelukkig merkte ik het heel snel op.

Altijd je coil meten op een Ohm meter voor je hem op een mech schroeft, @Jayjay :-)

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Eelco said:

Altijd je coil meten op een Ohm meter voor je hem op een mech schroeft, @Jayjay :-)

Heb ik niet gebruik hiervoor altijd mijn mods. Maar daarnaast had je het nog niet gemerkt. Toen ik pas de topcap opdeed voelde ik enige moeizame druk. Dus topcap eraf en zag dat de leg een mm uitstak. Ik ben mega voorzichtig met mech's maar zo zie je maar weer niet voorzichtig genoeg. Weet ook niet wat er had kunnen gebeuren want het zorgt wel voor kortsluiting. 

Link to comment
Share on other sites

30 minutes ago, Jayjay said:

Heb ik niet gebruik hiervoor altijd mijn mods. Maar daarnaast had je het nog niet gemerkt. Toen ik pas de topcap opdeed voelde ik enige moeizame druk. Dus topcap eraf en zag dat de leg een mm uitstak. Ik ben mega voorzichtig met mech's maar zo zie je maar weer niet voorzichtig genoeg. Weet ook niet wat er had kunnen gebeuren want het zorgt wel voor kortsluiting. 

 

Ik heb ook geen ohm meter, maar bouw altijd op een boxmod. Ik controleer nooit alleen maar de ohms. Ik zet hem helemaal in elkaar, vul de tank, zet het wattage op wat de coil op een mech zou genereren en damp er dan een aantal hijsen mee. Is het allemaal naar mijn zin en okee, dan gaat ie pas op mijn mech. Dat doe ik niet alleen voor de veiligheid, maar ook om te checken of het zo lekker dampt als ik bedoeld had. Wat ook fijn werkt is bouwen op een mod met bypass stand, dan weet je precies hoe hij op je mech zal dampen. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, Vaper69 said:

 

Ik heb ook geen ohm meter, maar bouw altijd op een boxmod. Ik controleer nooit alleen maar de ohms. Ik zet hem helemaal in elkaar, vul de tank, zet het wattage op wat de coil op een mech zou genereren en damp er dan een aantal hijsen mee. Is het allemaal naar mijn zin en okee, dan gaat ie pas op mijn mech. Dat doe ik niet alleen voor de veiligheid, maar ook om te checken of het zo lekker dampt als ik bedoeld had. Wat ook fijn werkt is bouwen op een mod met bypass stand, dan weet je precies hoe hij op je mech zal dampen. 

Nou ik moet sowieso lager in ohm's. Ik heb de flave op mijn dna squonker waarvan deze op 45 a 50 watt lekker warme damp geeft. Dit geeft niet bij mijn mech pulse. Die is heel koel alsof je op 35 watt aan het dampen bent. Dus daar moet ik nog even mee stoeien voor een perfecte afstelling. Ik dacht altijd serieus met een mech zal ik mijn mond mee branden want hij geeft de volle voltage. Maar dat is niet zo.

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, Jayjay said:

Nou ik moet sowieso lager in ohm's. Ik heb de flave op mijn dna squonker waarvan deze op 45 a 50 watt lekker warme damp geeft. Dit geeft niet bij mijn mech pulse. Die is heel koel alsof je op 35 watt aan het dampen bent. Dus daar moet ik nog even mee stoeien voor een perfecte afstelling. Ik dacht altijd serieus met een mech zal ik mijn mond mee branden want hij geeft de volle voltage. Maar dat is niet zo.

 

Heatflux.... weet je nog? :jolleke   daar bestaat een heel fijne app voor :tong

 

Maar serieus, dat dacht ik in het begin ook, en door alle wilde verhalen verwachtte ik een hels, alles vernietigend vuur en tot mijn grote verbazing kreeg ik een heel lekker zachte warme damp, en toen was ik verkocht haha

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Met een mech haal je uit een enkele batterij maximaal 4,2 Volt terwijl je met (bijvoorbeeld) een DNA75 6 Volt haalt.

Kortom: met een gereguleerde mod kun je (meestal) met meer vermogen dampen dan met een mech.

 

Als je toch meer vermogen wilt halen uit een mech moet je met zeer lage weerstanden gaan werken en kom je al snel in een gevaarlijk gebied terecht waarbij je meer Ampères uit een batterij trekt dan deze kan leveren.

 

Of je gebruikt inderdaad de heat flux om een build te maken die jou, met een wat hogere weerstand coil, toch een goede dampervaring geeft. Het kan best wel een tijdje duren voordat je zo’n build hebt gevonden, zeker als je net met mechs begint te dampen. 

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Ja wil je een warme vape moet je uw builds aanpassen, dit is even uitzoeken tot je die sweetspot gevonden hebt.

Je zal dus via software moeten gaan bepalen welke coil je moet builden om de vape te bekomen die je wil en ook belangrijk om het beste uit je batterij te halen.

Coils bouwen doe je toch graag, dus dit lijkt me een mooie bezigheid op deze triestige winterdagen :ja

Zelf heb ik hier (gelukkig) weinig last van want ik heb graag een lauwe of koele vape, dus ik kan perfect eender welke builds van 0.2 tot 0.4ohm dampen op elke mech. en tevreden zijn van mijn vape.

Edited by Jim
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ik zie ook regelmatig leuke mechs voorbij komen en ben zeker zeer bedreven in builden maar wat me dan tegen houd is een steeds zwakker

wordende vape. Ik hou meer van een constant iets. Hoe zien de mech lovers dit fenomeen dan of is t niet heel erg merkbaar? Ik bedoel het

gaat toch omlaag steeds?

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Caved said:

Ik zie ook regelmatig leuke mechs voorbij komen en ben zeker zeer bedreven in builden maar wat me dan tegen houd is een steeds zwakker

wordende vape. Ik hou meer van een constant iets. Hoe zien de mech lovers dit fenomeen dan of is t niet heel erg merkbaar? Ik bedoel het

gaat toch omlaag steeds?

 

Ik denk dat dat een beetje aan het soort build ligt, of het heel merkbaar is of niet. Ik heb er persoonlijk weinig last van, maar ik damp vrijwel altijd tussen de 0,5 en 1 ohm, dus mijn batterijen gaan redelijk lang mee. En ik gebruik ook altijd twee of soms zelfs drie kits op een dag omdat ik graag van smaak wissel. Daardoor trek ik niet alle batterijen helemaal leeg. meestal als ik eind van de dag mijn batterijen in de lader doe, hebben ze nog zo'n 3.8 volt. 

 

Wat ook mee speelt is het soort draad. Ik gebruik bijna altijd Nichrome 80, simpel rond draad, wat een heel snelle ramp up heeft. Daardoor blijft hij ook bij een lager voltage een warme vape houden.

 

Bij MTL dampen is het nog minder merkbaar vind ik. Ik heb nu bijvoorbeeld een 0,85 ohm build in een Smok stick van 2000 mah en kan daar echt de hele dag lekker mee dampen. Eind van de dag dampt hij nog bijna net zo lekker als in het begin. Zelfs als ik de hele dag met die ene kit doe.

 

Maar ik kan me voorstellen dat mensen die dikke exotische draden gebruiken op weerstanden van 0,2 - 0,1 ohm, het snel zat zijn. Want dan zul je het verschil wel degelijk merken, en zul je vaak batterijen moeten wisselen.

 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Ik merk ook niet zo veel van het afnemende vermogen op een mech. Tenslotte damp ik niet in één keer achter elkaar een batterij leeg en de verschillen zijn inderdaad niet zo dramatisch met enkele draadjes coils rond de 1 Ohm.

 

Een pas opgestoken sigaret smaakte trouwens ook anders dan een stompje van anderhalve centimeter: dat heeft me vroeger ook nooit tegengehouden om door te gaan met analoog roken :-)

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Hier idem.

In m'n mech squonkers merk ik het eerder, omdat ik daar rda's met  laagohmige rvs en nichrome coiltjes op heb.

In m'n gewone drippers op m'n mechs heb ik daar veel minder last van.

Op het oliespuitje daarentegen weer wel, gezien de lage batterijcapaciteit. Ook al gebruik ik daar atties met 1,5 ohm coils op.

 

Mocht er behoefte aan regulering bij mechgebruik zijn, kan ik er altijd nog een kick in gooien.

Maar ja, dan is het eigenlijk geen mech meer.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Even een vraagje dat ik zelf niet kan beantwoorden. Waarom zie ik een hoop lui mech's dampen met een vtc4 of een vtc5 (en nee echt geen vtc5a batterij). En nu komt het. Ze dampen ze allemaal tussen de 0.08 en 0.11ohm. Waarom kies je voor een batterij dat minder ampere levert dan andere batterijen met zulke weerstanden? Ik snap er werkelijk geen hol van.

Link to comment
Share on other sites

Omdat mensen vertrouwen op pulse-ratings :wink 

Daarnaast zijn gebruikers die op die vermogens dampen sowieso minder onderlegt in de techniek achter het juist kunnen bouwen,

dat is echt nergens voor nodig om voldoening uit te halen. Enkel cloud-chasen (wedstrijd minimum is 0.1 Ohm overigens!) wil het goed voor zijn.

 

Veel gemaakte fout "lage weerstand is goede hit", terwijl ze vergeten dat een dikke draad met veel wikkels op 0.1 Ohm heel veel massa heeft en dus minder warm word.

Neem een dunner draadje met minder slagen in de coil en je hebt dezelfde weerstand waarmee ze geen hijs kunnen nemen omdat ze stikken van de hete vape! 

 

Ervaring en inzicht zijn verschillende dingen, maar vaak gaan ze hand in hand.

Kuddegedrag onder die doelgroep is echter erg hardnekkig en ze willen n iet onder doen voor elkaar, dus ze willen allemaal lager in weerstand en "more powerrrrr", want: stoer.

 

Laatst iemand in de shop bij ons met een dergelijke setup. 

"Ja ik houd van warme vape, dus ik moet die lage weerstand hebben" was zijn reactie na wat vragen van mijn kant.

Laten proeven van mijn daily setup (Gloom met Hussar RDA (lees: Single coil) ) op 0.35 Ohm. 

Ik dacht dat hij er in bleef, en hij wilde niet snappen dat een hogere weerstand op een mech toch een hardere hit kon geven dan een lage weerstand :gek 

  • Like 4
  • Thanks 2
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
On 14-2-2018 at 19:54, Redchilly said:

 "Ja ik houd van warme vape, dus ik moet die lage weerstand hebben" was zijn reactie na wat vragen van mijn kant.

Laten proeven van mijn daily setup (Gloom met Hussar RDA (lees: Single coil) ) op 0.35 Ohm. 

Ik dacht dat hij er in bleef, en hij wilde niet snappen dat een hogere weerstand op een mech toch een hardere hit kon geven dan een lage weerstand :gek 

Toch houdt dit mij na één week nog steeds bezig?. Lijkt me namelijk heel erg stug mits je de airflow zo erg afknijpt/dicht zet dat je er zo hard aan moet zuigen dat je in je broek sch***. Want dat lukt met elke ohm wattage. Zou je deze coil met mij/ons willen delen? Je zegt single coil, wat voor één precies? Wat voor materiaal draaf gebruik je, welke dikte "ga". En ga zo maar door. Ik ben erg benieuwd omdat ik het niet voor elkaar krijg wat jij hierboven schets. Dit is een coil die niet is samengesteld met dik draad maar waarschijnlijk erg dun draad. Ik heb het één en ander al zitten te testen. Maar krijg geen voldoening op 0.35ohm.

Link to comment
Share on other sites

Just now, vliegende.cisse said:

Ik ben ook benieuwd naar die coil hoor


Sent from my iPhone using Tapatalk

Jup. Ik heb al meerdere coils geprobeerd met mech's en beste voor mij is rond de 0.10ohm. Maar als @Redchilly beweert dat je zelfde "warmte " met een 0.35ohm coil kunt krijgen dan ben ik wel heel benieuwd hoe. Als hij dit tegen mij had gezegd in zijn winkel dan had ik hem uitgelachen. Ik baal daarom ook dat boven de 0.20ohm coils mij geen voldoening kunnen geven met een mech. 1. Omdat het veel veiliger is dan om een mech te gebruiken rond de .1ohm. En ten tweede het vreet veel stroom. Dus kom maar op met de coil die je bedoelt dan ram ik hem gelijk in mijn mech.

Link to comment
Share on other sites

14 minutes ago, K&H said:

@Jayjay Probeer al eens een single parallel coil, 2 draden,  kanthal A1, 24 awg, 3 mm diameter , 6 wikkelingen. Komt rond 0.3 ohm

Allemaal al eens geprobeerd. Niks geeft mij een voldoening. En daarnaast zegt @Redchilly single coil. Een parallel coil is in feite een dual coil?. Toch geeft een parallel coil wel beste bevrediging op damp gebied. Maar ik hoop dat chilly met een goede single coil komt.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...