Jump to content
datux

Starten met een mechanische mod (Mech) [work in progres]

Recommended Posts

Starten Met Mechanische Mods oftewel Mechs

Dit Topic is bedoeld als gids voor de mensen die geinteresseert zijn in het werken met een mechanische mod

maar ook ter informatie voor de meer gevorderde gebruiker

Citaat van Misty J:

over wat je moet weten als je wil starten met een mech kan ik heel kort zijn:

- je moet weten welke batterijen je koopt

- je moet weten wat de wet van ohm inhoud en er mee kunnen spelen

- je moet een beetje metaal- en electriciteitskennis hebben

- een dosis gezond verstand is onmisbaar

- en je de vraag stellen "wat wil ik bereiken"

Topic is dus work in progress, en ik zal alle info verzamelen in deze post met betrekking tot de boven genoemde items

Graag jullie info en feedback rondom deze items zodat we samen een mooie gids kunnen maken met de kennis die we hebben

dit topic is ontstaan uit een discussie hier: http://www.elektrisch-roken.nu/variabele-en-mechanische-mods/326/unprotected-batterij-en-mech-mods/13950/

met als doel mensen te leren en informeren rondom alles wat te maken heeft met een Mech

Misty J en Datida bedankt voor het idee en jullie input

Laat ik eens een start proberen te maken:

Zelf ben ik met een mech begonnen omdat mijn SVD niet helemaal goed om ging met mijn Killer 705. Om een of andere reden had de SVD moeite met het bepalen van de weerstand, waardoor deze op de Watt stand wel eens een te hoog voltage kon geven.

Dus nam ik de uitdaging aan: Zelf coils maken en via de door mij bepaalde weerstand de juiste smaakbeleving krijgen. Mij bevalt het prima, maar basiskennis van elektronika is niet verkeerd. Zelf heb ik HTS Technische compute kunde gedaan, en daar redelijk wat geleerd.

Wat ik denk dat belangrijk is als je met mechs begint: De batterij! En dat zal altijd het belnagrijkste blijven. Begin met een veilige protected ICR batterij, die zal in de meeste gevallen goed presteren. Als je het later belangrijk vind de Ohms omlaag te schroeven kun je altijd nog overstappen op IMR's.

ff tijdelijke plek

30Ampere batts in 20A stress test met subohm coils  (ook interessant voor de rebuildable sectie dus)

de  Sony vs MNKE http://www.sun-vapers.com/sony-continues-to-leave-a-pile-of-dead-batteries-in-its-wake-rip-mnke/

de Sony VS Efest http://www.sun-vapers.com/sony-us18650vtc3-30a-vs-efest-30a-shootout-detailed-comparison/

Ik heb een mech-mod gekocht voor de look and feel, er is zo veel keuze :kwijl .

Deze week verwacht ik een kick, 12W is voorlopig genoeg.

En als ik later avontuurlijk wordt kan gemakkelijk overstappen naar full mech.

Ik denk dat dit ook bij het topic hoort..

Weke batterijen kun je gebruiken met de KICK?

Voor zover ik het begrijp is de voorkeur unprotected IMR, net zoals voor sub-ohm vaping.

Ik heb nu een efest IMR 18500, die is voor zover ik begrijp geschikt voor de kick en sub-ohm.

Maar dan wordt mijn mech mod erg lang...

Kan ik ook alle 18350 IMR batterijen gebruiken, moet ik behalve IMR nog op iets anders letten?

Guest amdfreak

Ik denk dat dit ook bij het topic hoort..

Weke batterijen kun je gebruiken met de KICK?

Voor zover ik het begrijp is de voorkeur unrpotected IMR, net zoals voor sub-ohm vaping.

Ik heb nu een efest IMR 18500, die is voor zover ik begrijp geschikt voor de kick en sub-ohm.

Maar dan wordt mijn mech mod erg lang...

Kan ik ook alle 18350 IMR batterijen gebruiken, moet ik behalve IMR nog op iets anders letten?

Je kan elke IMR batterij gebruiken. Als ik de kick gebruik is dat met de efest 18350 of aw 18490.

IMR is de samenstelling van de batterij, en is geschikt voor hogere ontlading.

IMR batterijen zijn sowieso een geode keuze, zeker met een kick. Je kunt ook 18350 IMR's gebruiken met een kick.

Sub-ohmen met een kick? Ik verwacht van niet. En ik zou ook niet met sub-ohmen beginnen voordat je precies weet wat je batterij kan. Niet elke IMR is daarvoor geschikt.

Guest amdfreak

IMR batterijen zijn sowieso een geode keuze, zeker met een kick. Je kunt ook 18350 IMR's gebruiken met een kick.

Sub-ohmen met een kick? Ik verwacht van niet. En ik zou ook niet met sub-ohmen beginnen voordat je precies weet wat je batterij kan. Niet elke IMR is daarvoor geschikt.

Subohm kan met de Kick 2 van evolve die ondersteund tot 0,5 ohm.

Overigens subohm met een 18500 is niet aan te raden, hooguit tot 0,8.

Zeker niet sub-ohmen met een kick, maar als ik toch IMR-batterijen koop heb ik liever een groeipad naar volledig mech. zonder dat ik dan weer nieuwe batterijen moet kopen.

Guest amdfreak

Zeker niet sub-ohmen met een kick, maar als ik toch IMR-batterijen koop heb ik liever een groeipad naar volledig mech. zonder dat ik dan weer nieuwe batterijen moet kopen.

Als je dan echt goeie batterijen zoekt, bij intaste.de verkopen ze de sony us18650vct4 max 30amp en toch 2100mah

Als je nu al batterijen wilt kopen waar je in de toekomst mee kunt sub-ohmen, kijk dan eens in het sub-ohm topic. Met dat soort batterijen kun je ook prima met een kick dampen, en ook zonder.

Hallo,

Ik kan geen topic vinden over de bepaalde soorten wicks (mesh, sillica, mesh met sillica)

Wat is het verschil? Wat is het beste/lekkerste

Wat gebruiken jullie en waarom?

Ik krijg binnenkort mijn eerste rba met alle materialen erbij mesh,sillica-(tube) dus kan wel van alles gaan proberen maar ik vraag het liever de pro's  :duim

dat mesh (volgens mij een soort rvs ) en ook al voorbij zien komen staalkabel zuigt toch geen vloeistof op?? :weetnie

Grt.

Michel

is afhankelijk van welke rba je gaat gebruiken en ook wel het liquid speelt een grote rol, het is dus zeer moeilijk om iemand te adviseren....ik denk de meeste hier hebben zo een beetje alles geprobeerd om dan uiteindelijk te komen bij hetgene ze het best bevalt

mesh is idd een rvs matje dat je in verschillende soorten dichtheid kan kopen bv 500-400-325- 250 etc...

silica is een glasvezeldraad en vindt je in verschillende diktes 2mm-3mm en ook ekowool is silica maar anders geweven

silica tube is hetzelfde materiaal maar in buisvorm ook in verschillende maten 1mm-2mm-3mm

verder heb je nog katoen- biowatten en haal je zo bij de apotheker of natuurwinkel

en zeker niet vergeten het bamboe, er is een topic van "bamboe wickjes"

staalkabel en metalfoam zijn ook veel gebruikkte wickmaterialen en er bestaan ook ceramische wicks

tja, je ziet iemand raad geven is niet makkelijk, ik damp enkel met drippers (rda) en daar gebruik ik bamboe als wick

suc6 met je zoektocht naar de voor jou geschikte wick

^ wat Misty zegt.

Het web een beetje afstruinen zoekend op bijvoorbeeld 'Silica wick' en 'Mesh wick' is ook heel leerzaam. Eem filmpje van een paar minuten zegt meer dan 10 pagina's tekst.

PFFFF ik ben de weg kwijt!

dus als ik het goed begrijp moet ik in die Hcigar Nemesis zonder Kick het liefst, 18650 of 18350 protected IMR batterijen met een buttontop stoppen en dan van Efest of AW?

en Mah maakt niet uit?

klopt dit?

PFFFF ik ben de weg kwijt!

dus als ik het goed begrijp moet ik in die Hcigar Nemesis zonder Kick het liefst, 18650 of 18350 protected IMR batterijen met een buttontop stoppen en dan van Efest of AW?

en Mah maakt niet uit?

klopt dit?

Welke batterij je erin stopt is eigenlijk compleet afhankelijk met welke coil jij vloeistof gaat verdampen. Zodra je dit begrijpt is het eigenlijk heel makkelijk. Mah van de batterij speelt in deze keuze geen enkele rol  (of eigenlijk wel, maar dan word het weer een lastig verhaal.)

Barrel heeft gelijk, en eerlijk gezegd ben ik nog geen protected IMR batterijen tegen gekomen. Als je met IMR's protectie wilt hebben zul je een losse fuse erbij moeten kopen.

Zelf gebruik ik alleen AW IMR 18650 in mijn mechs. Ohm check ik van tevoren. Verder is het gewoon op blijven letten dat ik geen sluiting heb. In principe heb je dit snel genoeg door aangezien er dan geen damp komt :-)

Subohm over het algemeen niet lager dan .6