Jump to content

Review Joyetech eGo CC The Smart Kit Nu met foto's

Guest
 Share

Recommended Posts

Bij deze wil ik graag mijn ervaring delen met de Joyetech eGo CC:

10 dagen geleden was (en ben ik nog steeds) de gelukkige eigenaar van de Joyetech eGo CC!  :trilt

Aangezien ik nog geen eGo batterijen had heb ik voor The Smart Kit gekozen. Dit is een complete e-sigaret. De clearomizer zelf is ook los te verkrijgen. Joyetech verkoopt de eGo CC in het zilver en zwart. Voor zover is in Nederland alleen nog de zilveren eGo CC te verkrijgen (zowel The Smart Kit als de losse clearomizer).

The Smart Kit is verkrijgbaar met een batterij van 650 mAh en 1000 mAh. De batterij is standaard een Joyetech eGo C upgrade batterij. Ik heb gekozen voor de 650 mAh batterij. Met een 1000 mAh wordt het namelijk wel een erg lang ding.

Stukje achtergrondinformatie:

Dit is de eerste clearomizer van Joyetech zelf en is in augustus 2013 op de markt verschenen. CC staat voor Changeable Clearomizer. Dit houdt in dat de onderdelen los te vervangen zijn.

De inhoud van de doos:

Zoals we gewend zijn van Joyetech komt de eGo CC in een mooie geschenkdoos. zodra je de deksel van de doos weghaalt, pronkt de eGo CC in volle glorie op een zacht bedje van zwart schuim met zwart vilt. De eGo CC is al volledig in elkaar gezet, alleen de atomizer zit er nog niet in. Onder dit bedje vind je de gebruiksaanwijzing en de Warranty Card. Daaronder vind je twee doosjes. In het ene doosje zit de muuradapter, in de ander vind je de USB oplaadkabel, twee type A low resistance atomizers en een driptip van kunsstof.

De Clearomizer:

Het eerste wat opvalt is dat de clearomizer zeer robuust en degelijk aanvoelt. De twee glaasjes zijn groot genoeg om te zien hoeveel liquid er nog in de tank zit of hoeveel er in kan. De glaasjes gaan bijna naadloos over in het RVS.

De Clearomizer is opgebouwd uit een clearomizer base, een atomizer head, een atomizer head cap, een clearomizer tube (de tank zelf) en een driptip (bij dit laatste kan men kiezen tussen een metalen driptip of de driptip van kunststof). Dit alles schroef je in elkaar en schroef je uiteindelijk op de batterij.

16iw08z.jpg

Volgorde van in elkaar zetten

Om de tank te vullen schroef je alleen de tank eraf en vul je deze, aan de onderkant, in het gaatje in het midden (bij veel clearomizers druppel je de liquid juist aan het randje). De tank is makkelijk te vullen met een flesje die een puntig tuitje heeft of met een naaldflesje, flesjes met een bol tuitje gaat echter niet. De tankinhoud is 1,3 ml. Joyetech zegt dat er geen lekkage kan voorkomen met deze clearomizer. Na 10 dagen gebruik heb ik inderdaad nog geen lekkage kunnen ontdekken.

Uiterlijk van de eGo CC:

De eGo CC is duidelijk gemaakt voor de Joyetech eGo C batterijen, andere eGo batterijen en/of batterijen met een 510 aansluiting passen uiteraard ook. Het gebruik van RVS komt hier zeer goed tot zijn recht met gevolg dat het geheel een strak uitziende e-sigaret vormt, zeker in combinatie met de zilveren RVS batterij van Joyetech. Het heeft een minimalistisch en industrieel design. Hier moet je echter wel van houden. De Joyetech eGo CC is in zijn geheel 15 cm lang.

[img width=400 height=300]http://i43.tinypic.com/spaohs.jpg

De eGo CC in losse onderdelen

[img width=400 height=300]http://i44.tinypic.com/af7qio.jpg

Van boven naar onder: eGo CC, eRoll, normale sigaret

Dampervaring met de eGo CC:

Ik damp zelf nog niet heel lang en heb ook nog geen ervaring met meerdere clearomizers. Toch probeer ik de ervaring met eGo CC zo goed mogelijk te omschrijven.

Deze e-sigaret voelt zeer robuust aan, maar heeft ook zo zijn gewicht. De clearomizer zelf is aan de redelijk zware kant, maar na enige gewenning is dit niet meer storend. De eGo CC is een BCC. Voordeel daarvan is dat de atomizer altijd goed in de e-liquid zit, mits je de eGo CC rechtop zet na gebruik. Mocht je de batterij in de normale stand gebruiken dan komt er veel damp vanaf. Mocht je de batterij in variabele stand gebruiken, dan kun je er een heel peloton mee beschermen. De damp die je inademt is lekker koel, wat ik persoonlijk wel aangenaam vind. Bij gebruik van de metalen driptip voelt de damp koeler dan bij de driptip van kunststof. Het beetje extra metaal van de metalen driptip koelt de damp dus net iets meer af. Ook heeft de damp een lekkere smaak.

Ik gebruik de batterij in variabele stand, waardoor ik iets meer gier krijg en de smaak van de liquid ook beter tot zijn recht komt. Andere gebruikers op dit forum melden dat ze wel eens last hebben van een verbrandingssmaak bij gebruik van de batterij in variabele stand. Ik heb hier echter nog geen last van gehad. Ik heb op meerdere youtube filmpjes mensen de eGo CC zien gebruiken met een eGo Twist batterij, waarbij ze het voltage in een hoge stand hebben staan.

edit: mocht je de batterij in variabele stand gebruiken, dan verdampt er uiteraard meer e-liquid. Geef de clearomizer even tijd zodat er weer vloeistof in de atomizer kan druppelen. Bij veel en lange teugen kort achter elkaar,  proef je inderdaad een verbrandingssmaak. Ik had hier echter nog geen last van, omdat ik niet heel snel achter elkaar teugjes neem. Doe je dit wel, laat dan de batterij op de gewone stand staan, ook dan geeft de eGo CC voldoende gier en smaak.

Bij The Smart Kit wordt een driptip van kunststof geleverd, wat ik persoonlijk fijner vind dan het metalen mondstukje. Het ziet er echter wel iets minder kek uit  :wink

Voordelen:

- hoog gadget gehalte (alhoewel dit ook weer als een nadeel gezien kan worden)

- geeft een goede smaak en damp (formaat rookgordijn)

- robuust en degelijk

- simpel in gebruik, makkelijk in onderhoud

- redelijk complete kit

- past op alle eGo batterijen en batterijen met 510 aansluiting

- geen lekkage

- de clearomizer is volledig gescheiden van de batterij d.m.v. de clearmizer base, dus geen liquid op de aansluiting van je batterij, dus geen

kans op kortsluiting of defect van de batterij

- gebruik van dezelfde atomizers die ook in de eGo C en eRoll kunnen

Nadelen:

- in deze kit zit slechts 1 batterij, een extra batterij bij bestellen is handig

- de tank kan men alleen vullen met naaldflesjes en flessen die een puntig tuitje hebben

- redelijk aan de zware kant, alhoewel dit een kwestie van wennen is.

Conclusie:

Ik ben zeer tevreden over de Joyetech eGo CC!  het is een prima e-sigaret voor beginners en een mooie upgrade/aanvulling voor mensen die al in het bezit zijn van een Joyetech eGo C (de eGo CC is ook alleen als clearomizer te bestellen). Ook ervaren dampers zullen wel te spreken zijn over de eGo CC. Het bijvullen is makkelijk als men de juiste flesjes heeft. Naar mijn idee heeft de clearomizer bijna geen onderhoud nodig. Alleen de atomizer moet vervangen worden na dat deze op is. Echter, mocht je The Smart Kit bestellen, houdt er rekening mee dat je een extra batterij er bij besteld. Dat heb ik niet gedaan en ik mis een extra batterij wel en moet ik terug naar de eRoll grijpen (alhoewel dit uiteraard ook niet echt een ramp is). Ook is het handig om iets meer atomizers bij te bestellen, zodat je de komende maanden wel gebakken zit!

Ik gebruik de eGo CC alleen thuis. de tankinhoud van 1,3 ml is voor mij voldoende. Ook de batterij heb ik in de 10 dagen van gebruik slecht 2 keer hoeven op te laden. Voor de stevige dampers adviseer ik toch een 1000 mAh batterij. Voor de dampers die 1,1 ml per dag weg dampen (of meer) en geen zin hebben om bij te vullen, raad ik aan naar een andere clearomizer te kijken met een grotere tankinhoud... of een extra eGo CC mee op zak te nemen.

Ik hoop dat jullie iets aan deze review hebben.

Ik heb de Joyetech eGo CC The Smart Kit gekocht bij Rookwinkel en kost 44,95 euro.

hierbij de link: http://www.rookwinkel.nl/elektrische-sigaretten/joyetech-ego-cc.html

Uiteraard is The Smart kit ook te bestellen bij andere webwinkels. Prijzen liggen allemaal rond de 45 euro voor The Smart Kit en 15 euro voor alleen de clearomizer.

• Replies 77
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

@Carol,

Graag gedaan! het is ook leuk om te doen als je enthousiast bent over iets en er over te schrijven; uiteraard dampend met mijn eGo CC  :grins

Veel plezier alvast met je eGo CC!

:duim

Goed geschreven; helemaal mee eens!

Hier ook nog geen lekkage mee gemaakt en ik heb de metalen driptips vervangen door 'normale' 510's.

Wat ik het grootste voordeel vind: nog nóóit een spetter liquid in m'n mond gekregen met deze clearomizer!  :ponpon

Ik heb hem toevallig ook vandaag binnen gekregen.

Nou ja, ik heb er gelijk 2 besteld en binnengekregen.

Samengesteld bij E-cig4u.nl,

2 x deze

http://www.e-cig4u.nl/joyetech-ego-batterij-1000-mah

en 2 x deze http://www.e-cig4u.nl/ego-CC-clearomizer

Plus 2 maal een zwarte driptip(mondstuk), plat.

Allemachtig wat een superding, zeg.

Begonnen (uiteraard) met de eRoll, 2 x en toen een eCab en nu moeten deze 2 echt voorlopig de laatste zijn.

Ik was, inclusief verzendkosten, € 80,81 kwijt.

En ik zit voorlopig de komende maanden goed (te dampen).Vooral omdat ze daar ook nog de flesjes KoKo hebben, 10 ml.

Ik damp graag menthol en dan een paar druppeltjes cappuccino erbij, heerlijk.

Ben er dolblij mee.

Je review is supergoed.Bedankt daarvoor.Alsnog.

Gr.

Agnes

Edit: dit is een duidelijk Nederlands filmpje op YouTube over de CC

http://www.youtube.com/watch?v=hkOerGSMedY

@Agnes66

Ik heb het filmpje ook gezien een aantal dagen geleden. Hij heeft hem er twee keer opgezet en onder het andere filmpje had ik ook al commentaar gezet. Mede dankzij Kingwood Vape heb ook ik deze set aangeschaft.

Geweldige clearomizer is het he? Ik wacht nog even totdat de zwarte uit is en dan bestel ik die er ook gelijk bij met een zwarte batterij  :grins

Veel plezier met de eGo CC! :ratje

Sjonge ik ben wel bezig hoor dacht dat ik de goede coil had gepakt ,blijkt het die van tct te zijn en die zijn ronduit slecht, dat er nu geen damp vanaf kwam ,komt doordat ik iets zag drijven in de liquid  :clap jawel de coil dus pffffffff......

Nou nog maar eens een poging en nu een andere gepakt waarop wel joytech staat.

En nu trekt ie een stuk lichter ,ik krijg damp, smaak is nog wat ijzerig.

We stunten weer vrolijk verder .....

bedankt voor het meedenken Alexis, ik ben er nog niet het kan nog beter denk ik.

Heb je de metalen driptip erop Carol? (bevalt mij niet; ik heb een heerlijke plastic erop  :grins )

Een enkele keer ervaar ik niet zoveel smaak en damp; dan heb ik teveel liquid in de 'base' zitten; daar ff lekker in roeren met een keukenpapiertje en ik damp er weer lekker op los.

Helpt dit je?

Ik vond de metalen driptip ook een beetje naar ijzer smaken, maar ik heb vandaag deze eens een kans gegeven. Ik heb voor het eerst appel gebruikt in mijn mix: 4 druppels appel, 4 druppels menthol en de rest aangevuld met tobacco. Alle flesjes zijn van Myshish. Ik moet zeggen die ijzersmaak is met fruit erbij een stuk minder en begin aardig aan de metalen driptip te wennen  :grins

Heb je de metalen driptip erop Carol? (bevalt mij niet; ik heb een heerlijke plastic erop  :grins )

Een enkele keer ervaar ik niet zoveel smaak en damp; dan heb ik teveel liquid in de 'base' zitten; daar ff lekker in roeren met een keukenpapiertje en ik damp er weer lekker op los.

Helpt dit je?

Ja ik heb de metalen tip erop zitten ,ga zo ff snuffelen of ik nog ergens een plastic heb ,kan het altijd proberen he?

Johhhhhhh, wat is dat toch vandaag...... grrrrr ik heb er nu een plastic driptip op en idd de ijzersmaak is beduidend minder ,ik dacht laat ik er gelijk nog ff wat liquid bij gooien en nu geeft de provari steeds een E1 melding .

Ja goed plan Mirjam morgen nieuwe ronde, nieuwe kansen

Ben je al iets verder, Carol? Ik hoop dat t gelukt is en dat je de ego cc naar alle tevredenheid kan gebruiken.