Jump to content

KTS


knutselpeter
 Share

Recommended Posts

Een week of 6 geleden kreeg ik een berichtje van iemand van tmart.com een soort broertje van DX.Ze vroegen of ik niet een reviewtje wilde maken zoals ze hier hadden gezien van me, maar dan van één van de producten uit hun "electronic cigarettes" Zie HIER Na wat snuffelen tussen alle modellen kende ik zelf de KTS nog niet dus hebben ze er daar 1 van gestuurd.Waar de K voor staat weet ik niet, de TS staat voor Telescopic Storm.Telescopic omdat hij verschillende lengtes kan hebben (afhankelijk van de batterij die je gebruiken wil)Storm, denk ik voor de wolkenstorm die het ding volgens de fabrikant produceert.Nu speel en damp ik ongeveer een weekje met het ding en ik moet zeggen, het is een zeer simpel maar zeker niet verkeerd geval. Dus tijd voor een eerste plaatje:

4550622.jpg?511

Geleverd in een stevige map met ophang oog, daar kan je een koordje door doen en de hele set om je nek hangen, bel dan alleen wel vast de fysio.

Het mapje zit goed gevuld, met onder andere de lader, de KTS zelf in delen, 2 batterijen, 1 tankje, 2 verdampers, siliconendopje en een rond printplaatje.natuurlijk een OK kaartje en een kleine handleiding met daarin 3 modellen beschreven.

[img width=400 height=299]http://knutselpeter.weebly.com/uploads/2/2/6/2/22626942/3796612.jpg?513

Als eerste minpuntje de lader. Een beetje gammel ding wat je overal voor een paar euro op internet te koop ziet.Er zitten zogenaamd handige inklapbare stekkerpootjes aan, helaas werkt dit principe wel bij Amerikaanse stekkers omdat de stopcontacten daar heel vlak zijn.Hier blijft de lader amper goed zitten en contact maken in een gewoon stopcontact, als het gewicht van de accu er ook nog bij komt, valt de lader er gewoon uit.Bij een geaard stopcontact wat dus veel dieper is, kun je helemaal niks met deze lader.Door een tafel stekkerdoos te gebruiken kon ik de batterijen wel opladen, maar heb toch maar even een andere lader besteld.

[img width=400 height=298]http://knutselpeter.weebly.com/uploads/2/2/6/2/22626942/51635.jpg?505

De KTS Zelf.

Van Links naar Rechts:

  • De kop met verdamper aansluiting

  • Verlengbus

  • Verbindings (schroefdraad) bus

  • Batterijbus met drukknop

  • Bodem met batterij veer.

[img width=400 height=298]http://knutselpeter.weebly.com/uploads/2/2/6/2/22626942/705846.jpg?518

Hij is aardig dik t.o.v. een Ego en afhankelijk van het type batterij wat je er in gaat gebruiken is hij een stukje korter (bij een 18350 batterij zoals van de oude pijp)

9986017_orig.jpg

Of met de extra tussenring erbij een stukje langer dan de Ego als je de bijgeleverde 18650 batterij gebruikt

528118_orig.jpg

Qua verampers kun je bijna alles er op gebruiken. Zoals ik meestal gebruik en er bijgeleverd is zo'n gewone tank, maar ook de CE4 / CE6 Clearomizers passen prima door de diepe geul om de schroefdraad bus en dan ziet het geheel er ook netjes uit.

[img width=400 height=298]http://knutselpeter.weebly.com/uploads/2/2/6/2/22626942/2270659.jpg?506

En dan nu het aparte aspect van de KTS, de eigenlijke werking.Er zit totaal géén elektronica ingebouwd.Geen LED, geen 10 seconden regeling, geen beveiligingen, gewoon helemaal niks.Zelfs de drukknop is een mechanisch ding en niet elektrisch of electronisch.Jammer een beetje dat het flensje gewoon vlak is terwijl het gemonteerd is op een ronde zijkant. daar zie je dus aan 2 kanten een kier zitten.

[img width=400 height=299]http://knutselpeter.weebly.com/uploads/2/2/6/2/22626942/2080267.jpg?510

Maar de werking, daar had ik het over.Het batterij deksel heeft gewoon een veertje (wel roestig in mijn geval) wat op een metalen steeltje staat wat geïsoleerd gemonteerd is t.o.v. de buitenkant van de buis.

[img width=400 height=299]http://knutselpeter.weebly.com/uploads/2/2/6/2/22626942/4810092.jpg?513

De drukknop aan de zijkant van de buis is gewoon een metalen stiftje wat verend gemonteerd is.Druk je op het knopje, schuift het metalen pennetje in de buis gewoon tegen het metalen pootje van het veertje en de stroom loopt.Simpeler kan bijna niet en dus kan er ook bijna niks kapot!

[img width=400 height=299]http://knutselpeter.weebly.com/uploads/2/2/6/2/22626942/1456952.jpg?511

Voor de veiligheid als je de KTS "uit" wil zetten als je hem in zak of tas gooit, kan je het ringetje wat om het drukknopje zit naar boven draaien.De "paddestoel" kan dan niet meer neer beneden en staat de KTS op "uit"

[img width=400 height=299]http://knutselpeter.weebly.com/uploads/2/2/6/2/22626942/4987909.jpg?515

Bijgeleverd zit een "bekende" tank Clearomizer, waarbij de verdamper gewisseld kan worden en in de bovenkant van de tank een mooi vul gaatje zit.Wel zo klein dat je echt met een injectienaald moet vullen, maar werkt allemaal probleemloos zo lang je het kleine schroefdopje niet even weg laat rollen. Het bijgeleverde metalen mondtukje werk prima, ik gebruik zelf liever een kunststof dus heb die van een ander modelletje geleend.

[img width=400 height=299]http://knutselpeter.weebly.com/uploads/2/2/6/2/22626942/9799508.jpg?514

Al met al eigenlijk een heel eenvoudig apparaat wat tot nu toe prima werkt.De Storm van damp is vergelijkbaar met andere types met dit soort verdampers en een flinke batterij.Aan voltage etc. valt niks te regelen, en het is heel verstandig alleen "protected" batterijen te gebruiken want het apparaat let dus nergens op.Er zat wel een los printje bijgeleverd met een protectie chipje er op, dit printje kun je aan de onderkant van de batterij "plakken" omdat het midden rondje een magneetje is en daardoor "vast" blijft zitten aan de batterij.Ik denk alleen dat zo'n los dingetje ook zomaar even kwijt kan raken.

[img width=400 height=299]http://knutselpeter.weebly.com/uploads/2/2/6/2/22626942/7632302.jpg?516

In het gebruik tot nu toe van de set, is de lader me iets te traag met opladen, het duurt gewoon een paar uur voor een lege batterij weer vol is.Omdat ik voor de lange batterijen geen extra lader nog heb, damp ik thuis wat met de oude pijp batterijtjes en als ik van huis ga heb ik dan 2 vol geladen 18650 batterijen mee.Voor mijn doen gaat de eerste verdamper ook al lang mee, normaal ga ik na een dagje dampen al wat aan voltage rommelen, echter kan dat niet met de KTS, maar is dat ook nog niet nodig geweest, de eerste verdamper werkte na een week nog prima.Voor een prijs van ongeveer 43 euro zeker geen verkeerde set, vooral als je houd van "doe maar gewoon, en houd het simpel"

Link to comment
Share on other sites

Dank voor het welkom (come), op het moment doe ik niet zoveel knutselwerk, meer het sloop en uitpluiswerk.

En dan ook wat meer lange termijn testen want nieuw werk meestal in het begin wel goed en dus plaats ik pas iets als ik het eerst een week of 4 heb uitgeprobeerd.

En dan moet het nog een poos blijven werken :-/

Link to comment
Share on other sites

Goede en duidelijke review!

Even een vraagje, ik gebruik zelf o.a. de epipe en heb daarin een ''unprotected battery'' , ook omdat ik binnenkort met RBA aan de slag ga.

Wat ik niet zo goed snap, wat is nou het risico/nadeel van een unprotected battery. Of wat is juist het voordeel van een protected?

Denk aan beperkingen en dergelijken

grtz

Link to comment
Share on other sites

Belangrijkste van de protection is dat bij kortsluiting of sterk overladen met een goedkope lader de protectie "uitschakelt" waardoor je batterij de klap niet krijgt.

De Lithium batterijen kunnen zoveel stroom leveren bij kortsluiting dat ze enorm heet worden, vandaar dus die protection.

Veel types Lithuim batterijen van het ronde staaf model (klein en groot) hebben zo'n protectie ingebouwd.

Meestal kun je dat herkennen aan een witte rand/ring rond de Plus pool en dat goedkopere unprotected batterijen net een paar mm korter zijn dan de protected.

Dat komt dus omdat bij die protected zo'n plaatje met chip ingeseald is in de kunststof huls van de batterij.

9632414500_f29b1567c8_z.jpg

Link to comment
Share on other sites

Hey Peter, oudgediende knutselkoning !  :wink

Vanwege de onbeveiligde lader en de cartomizers(waar ik niet mee overweg kan), zou ik deze set niet kopen, maar jouw reviews zijn altijd prima! 

De spleetjes bij de batterijknop kun je zien als 'vent holes'.

Link to comment
Share on other sites

Belangrijkste van de protection is dat bij kortsluiting of sterk overladen met een goedkope lader de protectie "uitschakelt" waardoor je batterij de klap niet krijgt.

De Lithium batterijen kunnen zoveel stroom leveren bij kortsluiting dat ze enorm heet worden, vandaar dus die protection.

Veel types Lithuim batterijen van het ronde staaf model (klein en groot) hebben zo'n protectie ingebouwd.

Meestal kun je dat herkennen aan een witte rand/ring rond de Plus pool en dat goedkopere unprotected batterijen net een paar mm korter zijn dan de protected.

Dat komt dus omdat bij die protected zo'n plaatje met chip ingeseald is in de kunststof huls van de batterij.

9632414500_f29b1567c8_z.jpg

Ah oke, ik heb gewoon een goede lader en kan ze volgens mij niet ''overladen'' iig nog nooit problemen gehad..

Is dat raar ? :P

Link to comment
Share on other sites

Een goede lader checkt ook inderdaad constant de toestand van de batterij.

Maar als je de batterij uit de lader haalt en in een e-sigaret (zonder beveiliging) stopt of in een zaklamp of gewoon los in je tas waar een sleutelbos etc. in zit zou je kortsluiting kunnen maken.

En op zo'n moment is het erg prettig als er zo'n protectieplaatje vastzit aan je batterij.

Gelukkig zie dat steeds meer als standaard vooral bij de grotere formaten.

Link to comment
Share on other sites

K'heb die KTS ook. Hij staat hier een beetje werkloos in de kast (goud-zilverkleurig). Ik gebruik hem voornamelijk voor het pulsen van mijn coils bij gebruik van mesh of RVS kabel.

'Tis m'n eerste mech mod. Maar ik ben door de KTS nog niet echt overtuigd van het mech-mod-gebeuren...

Link to comment
Share on other sites

Dank voor het welkom.

Het is afwachten of ik nog iets nieuws in handen krijg wat op de één of andere manier "anders" of verassend is, dan plaats ik het zeker.

Hey Knutsel,

Koop ff zo'n Gatling ding dan.

Da's pas bijzonder.

Heb je je handen vol aan.

Ben helemaal in extase van dat ding.

M'ja, dat komt ook een beetje door ons werk en hobby.

Ik hoop dan ook dat ik de iTaste 134 als eerste op de club mag introduceren.

☼ :blij ☼

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...