Jump to content

Evod batterijen, problemen? Melden graag

Elsteck
 Share

Recommended Posts

Nou was een collega eindelijk zover dat ze ook wilde gaan dampen, setje Evod besteld, brandt de batterij bij het laden meteen door!  Er was geen verdere schade, maar het stonk wel.

Nou hoeft het voor haar dus niet meer.

Afgezien van de terugroepactie van die ene batch (en daarna nog om een onbekende reden van Ebnferro) heb ik nog niet gehoord van problemen met de Evod batterijen.

Ik heb er zelf 4 in gebruik, die ik natuurlijk ook onbewaakt oplaad.

Ik was benieuwd of andere forumleden toch ook doorbranders zijn tegengekomen. Misschien goed om een draadje te hebben om dit te melden.

• 2 weeks later...

Het doorbranden van accu's heb ik nog niet meegemaakt met mijn Kanger accu's, maar wel dat de lader erg heet wordt tijdens het opladen. De ene accu doet dit wel en de andere niet.

Ook merk ik op een dag regelmatig dat de hoeveelheid damp sterk terugloopt en dan later weer op gang komt, de accu is in dit geval dus zeker nog niet leeg aan het raken. Ook het terugvallen van de hoeveelheid damp wanneer de accu's leeg raken was in het begin de laatste 10-15 minuten, maar dat liep al snel op naar 2 tot 3 uur.

Sinds vanmiddag valt me op dat mijn eVod batterijen niet steady meer zijn. Lijken soort terugname van kracht te hebben tijdens het dampen. Heb de coil al vervangen, dacht eerst dat het daar aan lag.

Of doe ik iets niet goed?