Jump to content
ArjanR1

Fasttech.com

Recommended Posts

Heb ik weer, support na een paar dagen eindelijk de tijd gevonden om een product aan mijn bestelling toe te voegen waar ik nog een ticket van had staan. Maar ondertussen is mijn 510 adaptertje die er al bij stond van next day naar 5 business days gedoken.  :boos Blijft daar natuurlijk de hele bestelling weer op wachten.......

Heb ik weer, support na een paar dagen eindelijk de tijd gevonden om een product aan mijn bestelling toe te voegen waar ik nog een ticket van had staan. Maar ondertussen is mijn 510 adaptertje die er al bij stond van next day naar 5 business days gedoken.  :boos Blijft daar natuurlijk de hele bestelling weer op wachten.......

Dat heb ik ook een paar keer gehad. Wat je kan doen is het product met de langste termijn cancelen, en een tegoedbon voor nemen. Dit gebeurt direct. De rest van de order wordt dan verzonden. Neem GEEN refund, want hier kun je 2 weken op wachten.

Vervolgens kun je het product  met een lange wacht tijd opnieuw in zijn 1tje bestellen, en betalen met de gift certificate.

Zo komt er hier dus voor 90 cent rubbertjes in 1 aparte bestelling zonder verzendkosten :grins

Dat heb ik ook een paar keer gehad. Wat je kan doen is het product met de langste termijn cancelen, en een tegoedbon voor nemen. Dit gebeurt direct. De rest van de order wordt dan verzonden. Neem GEEN refund, want hier kun je 2 weken op wachten.

Vervolgens kun je het product  met een lange wacht tijd opnieuw in zijn 1tje bestellen, en betalen met de gift certificate.

Zo komt er hier dus voor 90 cent rubbertjes in 1 aparte bestelling zonder verzendkosten :grins

Thnx, en gaat meteen snel. De rest staat binnen no time al op packaging.  :bloem

Ik heb me niet kunnen inhouden en heb een Hammer clone gekocht, tezamen met een IGO-W Stainless Steel Rebuildable Dripping Atomizer en een 70mm Stainless Steel 510 Long Drip Tip.

Ik heb me niet kunnen inhouden en heb een Hammer clone gekocht, tezamen met een IGO-W Stainless Steel Rebuildable Dripping Atomizer en een 70mm Stainless Steel 510 Long Drip Tip.

Koop er snel de Chi You topcap bij, want die cap van de Hammer is belabberd en zorgt voor een volt drop van bijna 1 volt... :)

Koop er snel de Chi You topcap bij, want die cap van de Hammer is belabberd en zorgt voor een volt drop van bijna 1 volt... :)

Ander veertje erin zetten, dat scheelt een heleboel.

Ander veertje erin zetten, dat scheelt een heleboel.

Nieuwe top cap kost ook maar $4. Ik zelf had geen extra veertje thuis liggen dus dit hielp mij het beste. :) http://www.fasttech.com/products/1411/10005381/1589800

Meteen gedaan, hopen dat het op dezelfde dag aankomt.

Bedankt!

Veertje heb ik ook niet hier liggen en die topcap kost niet veel.

Ik zie dit soort mods vaak voorbijkomen, maar zie nooit een dampknop of hoeveel volt zo'n ding dan geeft. Je kunt er verder niets aan regelen behalve door de clearo of rebuildable die je eropzet?

Ik zie dit soort mods vaak voorbijkomen, maar zie nooit een dampknop of hoeveel volt zo'n ding dan geeft. Je kunt er verder niets aan regelen behalve door de clearo of rebuildable die je eropzet?

De Hammer is een mechanische mod. Dit betekent dat er geen draden of elektronica inzit. Zodra je de knop indrukt maak je het circuit compleet en wordt de volledige spanning van de batterij (4.2V bij een vers geladen batterij) vrijgegeven.

De knop is het ronde plaatje met graveringen vooraan in dit plaatje:

hammer1.jpg&maxx=450&maxy=0

De Hammer is een mechanische mod. Dit betekent dat er geen draden of elektronica inzit. Zodra je de knop indrukt maak je het circuit compleet en wordt de volledige spanning van de batterij (4.2V bij een vers geladen batterij) vrijgegeven.

Dan zou ik als beginner dus zeggen dat dat minder is dan bijv. een vv of vw. Toch zie ik dat ze geliefd zijn. Is uiterlijk het enige argument voor dergelijke mods of mis ik nog niets?

De knop is het ronde plaatje met graveringen vooraan in dit plaatje:

hammer1.jpg&maxx=450&maxy=0

Dan zou ik als beginner dus zeggen dat dat minder is dan bijv. een vv of vw. Toch zie ik dat ze geliefd zijn. Is uiterlijk het enige argument voor dergelijke mods of mis ik nog niets?

Uiterlijk inderdaad. En subohmen natuurlijk. Alhoewel een DNA30 coils kan vuren tot 0.5 Ohm, heeft een mech geen restrictie en is het volledig afhankelijk van je batterij. Een goede batterij zoals de Sony VTC4 kan in een mech mod coils vuren tot 0.14 Ohm.

Er is ook nog wel een verschil qua output van een VW mod en een mech. Omdat een mech gewoon de batterijspanning dumpt zul je een bijna vlakke lijn zien qua output. VW/VV mods gebruiken vaak nog PWM (pulse width modulation) om het correcte voltage te leveren, en zullen dus een minder constante stroom leveren. In de praktijk zullen de meeste mensen dat niet merken, maar ik heb al met mensen gesproken die PWM er direct uitpikken.

Een vamo bijvoorbeeld kan maar tot 15 watt.  Als je nu een coil op 0.27ohm op een mech zet damp je al met 50watt.

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5 met Tapatalk

Ok bedankt. Eerst maar eens wachten op mijn Taifun en kijken of dat me bevalt.

(Ik herinner me nog toen een kleine twee maanden geleden me iemand aan een "e-cig" liet trekken en zei dat het zoveel goedkoper was. Yeah right, zit inmiddels aardig in de min. )

Ok bedankt. Eerst maar eens wachten op mijn Taifun en kijken of dat me bevalt.

(Ik herinner me nog toen een kleine twee maanden geleden me iemand aan een "e-cig" liet trekken en zei dat het zoveel goedkoper was. Yeah right, zit inmiddels aardig in de min. )

In theorie is het ook goedkoper, als je veel rookte en veel zelfbeheersing hebt. Maar ja, die 2 combinaties zie je nooit. Ze sluiten elkaar een beetje uit. :grins

Ach je moet maar zo denken:

Vroeger spendeerde je geld aan sigaretten en dat rookte je op, waarna je niets meer had. Nu spendeer je geld, damp je en hou je nog leuke spulletjes over.

Welke batterij? 18350, 18500 of 18650?

In de Hammer? Zonder extra tubes past er alleen een 18350 in.

Er zitten extra  tubes bij, dus ik kan kiezen.

Wat is de beste keuze?

Neem de aw 18350 deze behouden langer spanning dan die van efest . http://www.nkon.nl/rechargeable/l/aw-18350-700mah-battery.html

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5 met Tapatalk

Okee, dan ga ik die zo ook bestellen!

Bedankt!

Edit: er staan aardig wat waarschuwingen bij. Is hij zo gevaarlijk als ze zeggen?

Euhm. ja, LiOn batterijen kunnen gevaarlijk zijn. Maar als je netjes je weerstand controleert en niet te laag gaat zit je goed.

Koop wel een goede lader (Nitecore of XTAR) en zorg ervoor dat je ze niet te ver ontlaadt. Dit zal de eerste dagen even checken zijn (met een multimeter) omdat je nog niet gewend bent aan de ervaring. Dan is te vroeg opladen altijd te prefereren boven te laat. (LiOn batterijen hebben geen last van het "memory-effect")

Na een tijdje ga je direct merken aan de dampopbrengst en de smaak dat ze aan een oplaadbeurt toe zijn.

Over de extra tubes: ik gebruik mijn Hammer alleen in 18350 modus (dus zonder tube), op alle andere manieren vindt ik hem spuuglelijk ;)

Saperdeflap... De 18e een paar reservetankjes voor de kayfun besteld. Vandaag in de bus.

Nu de kfl clone zelf nog... :-)

Verstuurd vanaf mijn tele-ding.