Jump to content

[Poll] Hoeveel mensen heb jij al overtuigd om over te stappen naar dampen ?


Guest goldmaxx

Hoeveel mensen heb jij al overtuigd om over te stappen naar dampen?  

525 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • 3 months later...

Weer twee overstappers erbij :yeah

Mijn buurvrouw en mijn schoondochter, stelden mij regelmatig vragen over dampen. Totdat ik de vraag van mijn  buurvrouw kreeg of ik haar kon helpen met het vinden van een dampapparaatje, om uit te proberen. Een week later kwam mijn schoondochter met de vraag of ze eens mocht proeven. Resultaat :  de buurvrouw is letterlijk helemaal in de wolken met haar Pico/Melo setje en mijn schoondochter zit inmiddels al stevig te teugen aan haar TFV8 met Cuboid. Beiden, los van elkaar, gestopt eind oktober en beiden hebben aangegeven sindsdien geen enkele behoefte meer te hebben aan een sigaret, terwijl mijn buurvrouw vijf pakjes drum per week rookte en mijn schoondochter een pakje filtersigaretten per dag.

Dus Chapeau voor beide dames :ponpon:clap  

  • Like 8
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Guest sandrovp

Mijn vrouw is gestopt met roken en gebruik mijn oude justfog P14A als ze het moeilijk heeft.

Overigens heb ik ook mijn moeder, broer en schoonzus kunnen overtuigen. Zij roken nu veel minder en zijn van plan om volledig over te schakelen naar e-roken.

Link to comment
Share on other sites

Nog een goed berichtje :ponpon

 

Mijn jongste zoon, heeft ook de overstap gemaakt van roken naar dampen. Ook hij is meteen heftig aan de gang met de TFV12 Prince en een Hugo Boxer V2 op 100 Watt, met een dual parallel setting van 0,17 Ohm en een FreeMax Fireluke op een oude Eleaf iStick 200W, met een zelfde soort setting.

Hij heeft nu al twee weken niet meer gerookt.  :bang Hij is helemaal in z'n sas met z'n dampspulletjes. Is ook erg nieuwsgierig en handig, gaat deze week voor het eerst zelfstandig een coiltje draaien.....

 

Ook een compliment voor hem :clap

 

Wordt tijd dat ik het anders aan ga pakken, want in mijn enthousiasme dat mensen stoppen met roken, geef ik veel dampgear weg, dreig nu zelfs een te kort te krijgen.

Dus heb ik een legitieme reden om weer eens uitgebreid te gaan dampscharrelen op de diverse sites om nieuwe spulletjes aan te schaffen.....:grins

 

 

 

Edited by Steamboy
  • Like 9
Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Of ik haar overtuigd heb geen idee, maar ik heb heb wel een mooi verhaal:

 

Afgelopen zondag was hier in t Zuiderpark het African Festival, dat is een jaarlijks terugkerend evenement, altijd nogal insignificant maar dit keer had de organisator het zuiderparktheater weten te regelen, een paar medium artiesten en om af te sluiten, de nummer 1 van Kenia, Sauti Sol.

 

Dat was ook het enige waar wij voor kwamen, en het was fantastisch, ook als je niet van de typische afro muziek houdt, Sauti Sol maken echt top 40 waardige muziek.

 

Nadat de band klaar was en weer backstage ging, speelde de DJ nog wat te dansen, het publiek vertrok langzaam aan een beetje en er ontstond een soort van dansvloer,

Aangezien ik het hele optreden echt frontrow bij het podium stond, ik heb de zanger zelfs aangeraakt (I know wiiiiiiiii!!)

Wilde ik wel even zitten en een dampje doen, liep richting de bankjes, die zijn daar net als bij een stadion zo schuin omhoog met trappen ertussen,

Nam plaats en begon wat wolkjes te blazen,

Ik was natuurlijk niet alleen dus moest wel zorgen dat ik niemand tot last was en blies daarom de wolken recht omhoog,

Dat trok wel wat verbaasde blikken.

 

Kwam ineens (ik heb er geen andere woorden voor) een beeldschone vrouw achter me zitten,

'could I have a try'? zei ze.

 

Oh Jezus, nu kun je niet voor lul staan Kobus, iedere keer dat ik m'n damper uitleen gaat er iemand over z'n nek en dit meisje was daar veel te mooi voor, 

Ik kon ook geen nee zeggen, dan zou ze direct weer weglopen, ja toch?

 

Nou, daar gaan we, ik waarschuw d'r, ik zeg r dat ze precies moet doen wat ik doe, vinger op de knop rammen (mech) en zuigen alsof je net bijna verdronken bent, ik zeg nog, doe precies wat ik doe, maar doe het heel kort! Dat deed ik ook nog voor.

 

Mevrouw pakt m'n mask squonker met de glaz RDA, dual coil, 0.09 fused claptons zaten er in

Ze zet m aan haar mond, ramt op de knop, ik zie de damp door het glaz heen ontstaan en ze zuigt, één, twee, drie seconden! Ik wil de mod bij haar mond wegtrekken en op dat zelfde moment trok ze hem net zelf weg, ze knijpt een beetje met d'r ogen en WOOOSH! DIKKE WOLLEK JONGU!

dat heb ik nog nooit meegemaakt! Een subohmer is born! 

Ze had nog nooit gerookt ook, ze zag gewoon m'n wolkjes en wilde het ook proberen!

We hebben nog een tijdje nagepraat en nagedampt tot ze vertrok en mij half verliefd achterliet.

 

'let's go player' klonk het achter me, m'n lieve vrouw, die het hele gebeuren aanschouwd had,

Vroeg me of ik haar nummer gevraagd had, SHIIIT! Nooit aan gedacht! Nu was m'n lieve dampvriendinnetje reeds met de Noorderzon vertrokken....

 

Ben benieuwd of we haar ooit nog weer zien en of ze dan ook zou dampen.

 

  • Like 2
  • Haha 8
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ik wil niet teveel overkomen als opdringerig of wijsneuzerig, dus ik probeer niemand te overtuigen. Wel heb ik mijn ervaring al meerdere malen gedeeld met geïnteresseerden en heb ik andere beginnende dampers van advies voorzien. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ik ga waarschijnlijk meedenken voor het opzetten van een behandelplan bij mijn fysiotherapiepraktijk voor mensen met hart- en longaandoeningen die moeten stoppen met roken maar het roken niet kunnen laten.

De betreffende fysiotherapeut staat erg open voor alternatieven zoals dampen aangezien deze uit ervaring ook wel ziet dat de reguliere methoden niet goed werken.

Misschien levert dat hier nog wel eens ooit punten op.

  • Like 7
  • Thanks 3
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...