Jump to content

[Poll] Hoeveel mensen heb jij al overtuigd om over te stappen naar dampen ?


Guest goldmaxx

Hoeveel mensen heb jij al overtuigd om over te stappen naar dampen?  

525 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

14 minutes ago, junkiexl said:

correct ?

Moet deze poen eerst nog ff terug verdienen, door niet te roken....

koop ik daar nog een leuk vaporizer-tje voor ?

Dat is dan weer het voordeel van heel lang heeeeel veel gerookt hebben ; sinds ik dat niet meer doe, kan ik me met vrij grote regelmaat wat leuks permitteren, en toch onder mijn oude "rookbudget" blijven ?

 

 

 

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

L33ntje,

 

ik had als Olivier Bommel, in een kasteel kunnen leven ?

 

Maar idd, alles is nu spotgoedkoop voor me, ik lach me rot...

Scheelt me meer dan 100 Eurrie per maand.... daar kun je leuke dingen mee doen..

en ja rook graag een joint... die mis ik, dus dat zijn die 2 tabakjes nog.

 

Ik ga voor kwaliteit, dus koop ik een hele goeie vaporizer.... temp niet te hoog, dan rookt die net zo lang als een joint lol....

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, junkiexl said:

L33ntje,

 

ik had als Olivier Bommel, in een kasteel kunnen leven ?

 

Maar idd, alles is nu spotgoedkoop voor me, ik lach me rot...

Scheelt me meer dan 100 Eurrie per maand.... daar kun je leuke dingen mee doen..

en ja rook graag een joint... die mis ik, dus dat zijn die 2 tabakjes nog.

 

Ik ga voor kwaliteit, dus koop ik een hele goeie vaporizer.... temp niet te hoog, dan rookt die net zo lang als een joint lol....

Je schijnt met wat kunst/ en vliegwerk niet eens heel ingewkkeld zelf dampsap te kunnen maken uit wiet. Ken meerdere dampers die hun jointje niet willen laten staan de op die manier nu hun pretpeuken binnenkrijgen. Ben zelf niet zo´n held dus nog niet mee durven experimenteren (nog afgezien van het feit dat ik nog niet met een halve gram de grens over durf), maar wel nieuwsgierig. Krijg er als Nederlander ook veel vragen over ; oh, da's een Nederlander, die weet wel alles van hasj en wiet :-S . (Eerste en laatste keer dat ik hasj gerookt heb was in 1988, wiet nog NOOIT, laat staan gedampt).

Wel met heel veel succes mijn eigen liquids gemaakt uit tabak, dus angst om te experimenteren is het niet. Meer veertig jaar anti-drugs-propaganda / hersenspoeling. 

Link to comment
Share on other sites

Nou om eerlijk te zijn, ik zat altijd in de binnentuin... niet bepaald klein.

toen waren we nog pioniers, en de shops zoals het vandaag de dag gaat, daar waren wij de voorbodes van, net piraten ?

Draaide ook mijn eigen polinators, dus daar werd de skuff weer van gemaakt.

Later deden we ook ice... ander proces.

 

Op een bepaald moment na 15 jaar gekapt, nooit gesnaaid lol, en inmiddels verjaard, dus ik kan er wel een boek over schrijven.

 

wat ze tegenwoordig doen zag ik, is dat ze dat knipafval in een rijstkoker gooien met alcohol.... ( lijkt me een link karweitje , want als die temp te hoog gaat......)

Afijn je krijgt dan een stroperige liquid idd, die verrekte sterk is....

Dan zit je nog met de viscositeit want het zal dan verdund moeten worden ( denk ik)

 

maar goed dat soort dingen, je zit dan bijna tegen de hasholie aan te tikken ( wat onder de hard dope valt, en terecht)

En al dat geknoei hoeft van mij niet zo.... Je weet niet wat die jongens allemaal uitspoken in hun duistere labjes ?

 

Ik koop liever een goede vaporizer en een grinder... zodat ik zie wat in dat ding gaat......

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Guest ingridtrav

Tssss.... begin een dopedraadje zou ik zeggen want het gaat hier om hoeveel mensen je aan de damp hebt gebracht. ?

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, ingridtrav said:

Tssss.... begin een dopedraadje zou ik zeggen want het gaat hier om hoeveel mensen je aan de damp hebt gebracht. ?

Dat is er allang hoor ?

Edited by L33ntje
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

ben met een kleine groep begonnen... via facebook... ?

Tikken nu tegen de 25 leden aan..

Resultaat... we draaien nu 3 weken.. 2 roken nog af een toe een shagje.. rest is happy met de e smoker..

 

Zitten hele zware rokers bij ( kon er zelf ook wat van)... we lachen ons ziek, want als je een zware roker was, dan is het niet alleen beter voor je gezondheid, maar je houd gewoon elke week een zak met geld over als beloning ?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ik heb ook veel hash en wiet gerookt.Maar sinds het dampen is dat stukken minder.Hooguit  als mijn buurman op de koffie komt rook ik een paar hijsen.Soort vredespijp.Die kan al helemaal b.v. geen tankje vullen.De gaskraan kon hij ook al niet vinden toen er een lek was.De buurvrouw idem ditto met de gaskraan.DIE GROTE GELE!!!!! zeg ik,en hem dan nog niet zien.Een coil indraaien is net zo moeilijk voor hen.Kunnen ze de kinderen op school niet wat laten knutselen i.p.v. I -pad les geven? Ik ben minder hash en wiet gaan roken omdat het mij (denk ik)  waarschijnlijk vooral om de tabak ging en niet eens om de dope, je hijst ook veel intenser dan aan een sjekkie,en een joint is een goeie twee sjekkies aan formaat.Qua techniek zijn deze lui te beperkt om te dampen.Een lamp met een kroonsteentje aansluiten ging ook al niet,de film "Idiocazy" komt griezelig in de buurt van een voorspelling.

Edited by richard-V
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Ik heb ook veel hash en wiet gerookt.Maar sinds het dampen is dat stukken minder.Hooguit  als mijn buurman op de koffie komt rook ik een paar hijsen.Soort vredespijp.Die kan al helemaal b.v. geen tankje vullen.De gaskraan kon hij ook al niet vinden toen er een lek was.De buurvrouw idem ditto met de gaskraan.DIE GROTE GELE!!!!! zeg ik,en hem dan nog niet zien.Een coil indraaien is net zo moeilijk voor hen.Kunnen ze de kinderen op school niet wat laten knutselen i.p.v. I -pad les geven? Ik ben minder hash en wiet gaan roken omdat het mij (denk ik)  waarschijnlijk vooral om de tabak ging en niet eens om de dope, je hijst ook veel intenser dan aan een sjekkie,en een joint is een goeie twee sjekkies aan formaat.Qua techniek zijn deze lui te beperkt om te dampen.Een lamp met een kroonsteentje aansluiten ging ook al niet,de film "Idiocazy" komt griezelig in de buurt van een voorspelling.
IDIOCRACY! YEAH BABY! FUCK YEAH!

lol, kijk m ongeveer één keer per jaar

[emoji946]️[emoji946]️[emoji946]️[emoji946]️[emoji946]️

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Niet echt veel, wel een aantal vrienden. Althans, toen ik begon te dampen kocht vriend A ook een dampert. Een andere vriend van hem kocht er toen ook een. En nog een vriend van hun ook, maar ik weet niet of die daarvoor er al een had. Maar ik spreek ze niet zo vaak, maar wat ik begrijp van hun is dat ze het meer ''erbij doen'' dus niet echt de intentie om te stoppen met roken volledig. En ik kan mij daar wel deels in vinden, met name als je in de bouw werkt bij vriend A, dan lijkt mij peukie pakken en aansteken makkelijker dan een zware damper meesjouwen en rekening houden met liquids/batterijen. Als je op kantoor oid zit is dat wat makkelijker te regelen allemaal lijkt mij. Wat bij hun ook een rol speelt is uitgaan, zo'n ding meenemen is gewoon niet makkelijk met bijvullen dan. Daarnaast zit je nog met portieren die het mogelijk innemen als je pech hebt, of dat je het zelf kwijt raakt of kapot laat vallen. En wat bij veel ook meespeelt is het aanzien, blijkbaar vind men het sociaal (wel minder als vroeger) geaccepteerd om te roken, en wordt je als je dampt aangekeken of je gek bent.

 

Op mijn werk laat ik het wel zien allemaal hoe het werkt en wat het is. Maar de meeste rokers verzinnen allerlei smoesjes.

 

Jullie kennen ze wel zoals

 

-"ik rook zware shag, da's de zuiverste tabak die er is"

-"Volgens mij komt over dampen ook nog wel uit dat het heul slecht is"

-"dat ''roken'' kan toch niet goed zijn wat jij doet??"

-"ja maar er zit nicotine in en das ook heel slecht en minstens zo verslavend als cocaïne"

 

enzovoort

 

Dus ik haal niemand over, dat doe ik sowieso nooit. Je kan je eigen mening geven, maar uiteindelijk ga ik mensen niet zo hard pushen. Paar maandjes terug heb ik een chromebook gekocht. Dus ik vertelde dat tegen een collega en tegen een vriend van mij. Die collega had plots ook een chromebook gekocht na mijne lovende woorden over dat ding. Die vriend van mij heeft er inmiddels ook een, of wil hem op korter termijn ook gaan kopen. (voor auto's uit te lezen en voor netflix etc)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...
Guest Puck123

Gisteren mijn eerste e sigaret aangeschaft. En meteen sinds ik hem heb geen a-sigaret meer aangeraakt. Hoop zo dit vol te kunnen houden. Gisteren zat mijn man buiten en ik met mijn damper lekker op de bank. Hij heeft hem ook geprobeerd en vroeg me er vandaag ook een voor hem te halen. Hij heeft vanmorgen zijn laatste asigaret gerookt hoopt hij en krijgt als hij thuis komt de e sigaret.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Kwam 2 week geleden een oude maat tegen.

Half jaar terug  15 keer chemo gehad, vorm van maagkanker.

Gaat gelukkig allemaal goed, en ze denken dat het allemaal in orde gaat komen.

 

Afijn hij een paar hijsjes van mijn e dampertje....

Verdomme,,,, das best lekker...... wat kost dat?

Dus ik dat uitleggen, hij nadenken, ik bewaarde het mooiste nog..

Ik koop er ook eentje zei die..., nou zei ik als beloning houd je dan ook nog minimaal 100 eurie per maand over.

 

Hij heeft nu dezelfde als ik pico 100, met een nautilus mini.... Nog ff en dan zien we die hier ook wel weer op het forum

Man is verkocht en hartstikke blij met dat ding ?

  • Like 7
Link to comment
Share on other sites

Ik krijg steeds vaker een opmerking van "dus, dat is een echte e-sigaret, maar......." dan leg je uit het verschil tussen de gewone en de e-sigaret, "oh dus de teer is de gore troep en niet de nicotine".

Of heel schoorvoetend, je sorry ik overweeg om te stoppen en ook zo'n apparaat te gaan kopen, de deur staat op een kier en schuif daar snel wat belangrijke info tussendoor.

Langzaam begint men op een punt te komen dat men niet zo stoer meer is met een peuk in hun bakkes, dat men langzaam maar zeker open begint te staan voor de damper en als ze dan wat willen is iets goeds en geen look a likes.

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, The Unknown said:

Langzaam begint men op een punt te komen dat men niet zo stoer meer is met een peuk in hun bakkes, dat men langzaam maar zeker open begint te staan voor de damper en als ze dan wat willen is iets goeds en geen look a likes.

om eerlijk te zijn vind ik een mooie mod nu veel stoerder ?

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...