Jump to content
Guest goldmaxx

[Poll] Hoeveel mensen heb jij al overtuigd om over te stappen naar e-roken ?

Hoeveel mensen heb jij al overtuigd om over te stappen naar e-roken?  

422 members have voted

1. 1. Hoeveel mensen heb jij al overtuigd om over te stappen naar e-roken?

• 0
      33
    • 1-2
      133
    • 2-5
      155
    • 5-10
      53
    • +10
      29

Recommended Posts

Heb 0 gestemd.. iemand heeft wel een bestelling geplaatst op ali door mijn ingeven dus even kijken hoe dat er aan toe gaat zodra hij het binnen heeft.

Ook nul gestemd, ben zelf nog niet gestopt met :jolleke:nee

Ik ben stilaan de tel kwijt maar vorig week nog eentje overtuigd.

Ik heb hem een yosta van livepore en een crius tank bezorgd ( hij zit konstant tussen andere dampers op het werk)

Hij dampt al weken met de een en de andere zijn toestel , maar wou de aankoop blijven uitstellen.

Naar de shop gaan was een drempel,dat is nu van de baan.

Ik nu twee. Een collega(+6mnd) en mijn vrouw(+3weken). Verder in de familie/vriendenkring nog maar weinig analoge rokers. Misschien kan ik nog een aantal collega's die nu nog roken overtuigen in de toekomst...

Edited by MichelDB

Zo zoetjesaan vrijwel iedereen in mijn directe omgeving aan het dampen gekregen. Weet natuurlijk niet of ze het allemaal lang blijven vol houden en er zijn wat dual-users bij, maar de koek begint een beetje op te raken. Ik zal dus NOOIT aan de 81 van Cyber-Huub komen. Zoveel rokende kennisen en familieleden en vriendin zijn er inmiddels eigenlijk al niet meer. Tenzij ik natuurlijk de mensen in de winkel meetel, maar DIE hebben die keus natuurlijk al gemaakt VOOR ze binnen kwamen lopen (een enkele uitzondering daargelaten :  een partner die niet van plan was te stoppen toch ook iets leuks verkopen zodat ze samen kunnen dampen is voor mij een leuke uitdaging).

Maar ik doe wel mijn uiterste best om te zorgen dat degenen die willen gaan dampen, ook zo goed mogelijk beslagen ten ijs komen, met veel informatie en op maat afgestemd dampspul. En dat is natuurlijk mijn werk, maar het is ook wel een beetje mijn missie. 

Ik heb ook weer eentje aan het dampen gekregen, zeer tevreden met de istick basic en geen sigaret meer aangeraakt :-)

Tot nu toe zijn er 5 compleet overgestapt, 1 mag niet van zijn vrouw en heeft z'n kitje moeten verkopen van d'r (ja echt waar)

Bij mijn werk is dampen nu echt een trend, en hij deed gewoon mee, ik gok dat zijn vrouw de verkeerde artikelen heeft gelezen en bang is voor damp, maar sowieso vaag verhaal, hij schaamt zich natuurlijk ook kapot.

☁️☁️☁️☁️☁️☁️☁️

2 minutes ago, Oomkobus said:

Tot nu toe zijn er 5 compleet overgestapt, 1 mag niet van zijn vrouw en heeft z'n kitje moeten verkopen van d'r (ja echt waar)

Bij mijn werk is dampen nu echt een trend, en hij deed gewoon mee, ik gok dat zijn vrouw de verkeerde artikelen heeft gelezen en bang is voor damp, maar sowieso vaag verhaal, hij schaamt zich natuurlijk ook kapot.

☁️☁️☁️☁️☁️☁️☁️

Met zo'n vrouw zou ik me ook kapot schamen :gek

4 minutes ago, Oomkobus said:

, 1 mag niet van zijn vrouw en heeft z'n kitje moeten verkopen van d'r (ja echt waar)

En dat deed hij dan ook? Erg!

Ja ik vind het ook heel jammer, vanaf het moment dat ik damp liep hij altijd te roepen dat het slechter is dan roken en alle welbekende aannames kreeg ik juist van hem regelmatig naar me toe.
Waarop ik doorgaans reageerde met het toesturen van onderzoeken waaruit blijkt dat dampen een gezonder alternatief is.

Ik weet zeker dat hij daarvan aan het twijfelen raakte maar zijn vrouw vulde zijn hoofd met de ongefundeerde aannames.

Daarom was ik ook zo blij verrast te horen dat juist deze jongen een starterkitje had gehaald, maar goed, hij had de batterij nog niet eens kunnen laden voor hij het weer van de hand moest doen.

Wat we (de dampende collega's) van plan zijn is opnieuw een starterkitje voor hem aan te schaffen zodat hij in ieder geval op het werk kan dampen, als hij daardoor op termijn ook stopt met roken zal zijn vrouw ons dit hopelijk in dank afnemen.
De liquids Kan ik voor hem brouwen, dus wat het financiële verhaal betreft is er niemand die schade lijdt.

To be continued...

☁️☁️☁️☁️☁️☁️☁️