Jump to content

Ik zoek een boxmod met deksel ipv klepje

Frammekewies
 Share

Recommended Posts

Hallo allemaal. 

Het is even geleden dat ik hier ben geweest. Maar nog steeds aan het vapen. Deze maand 3 jaar 100% rookvrij. 

Nu heb ik intussen wel al een paar mods versleten. Mijn voorlaatste was een geekvape aegis maar na 2 jaar maakte die geen contact meer met de batterijen. 

Heb een zo goed als nieuwe aegis x gekregen van iemand maar deze maakt ook geen contact met mijn batterijen. Zelfs niet met batterijen die de originele wrap nog hebben. 

Hij werkt wel, bij sommige setjes batterijen start hij wel op, maar bij de meeste niet. Nu wil ik graag een reserve mod kopen voor noodscenarios maar ben bang dat als ik eentje neem die een klepje heeft vanonder voor de batterijen dat ik hetzelfde ga voor hebben. Momenteel gebruik ik een VZone Graffiti. Die gebruikt een deksel voor de batterijen. Daar werkt elk setje dat ik heb mee. Ik denk ook dat dit systeem makkelijker is om proper te houden. Tegenover een klepje aan de onderkant waar je moeilijk bij komt. 

Maar zijn er nog mods die een deksel hebben? Want als ik zoek naar best box mods zie ik er allemaal die een klepje hebben vanonder ipv een deksel aan de zijkant. 

• Like 1

vaak zijn het wel de dual die een klepje aan de zijkant hebben. 

vaporesso gen bijvoorbeeld. 

ik heb er ook nog 1 boven staan die voor weinig weg mag. ben alleen even de naam kwijt 😂

@Frammekewiesraar dat die setjes batterijen niet werken in een mod met klepje, ze kunnen tenslotte niet krimpen.

de meeste mods hebben idd het klepje aan de onderkant zitten maar er zijn er vast nog met een deksel.

voopoo drag en voopoo drag 2.
Aspire skystar

Lost vape thelema

ijoy cigpet

En zo zijn er vast nog meer. 

Bedankt voor de reacties. 

Ik heb eens gekeken naar lost vape omdat ik deze keer eens echt een high end mod wil, maar ze zijn overal uitverkocht. 

En in de stenen shop hier in de buurt verdelen ze dit merk niet. 

Welk model heeft de evolve DNA chip? Wanneer ik de modellen van lost vape wil bekijken op hun website krijg ik een foutmelding 

17 minutes ago, stoomketel said:

wat je moet hebben

moet?

17 minutes ago, stoomketel said:

met een 'evolve' dna chip. die werken namelijk jaar na jaar na jaar.     

alles( ohnee, alleen m’n aspire zelos stopte ermee na 2 jaar) wat ik heb doet het nog altijd na ruim 4 jaar. 

ook de dingen die wat nieuwer zijn doen het nog altijd zoals ze uit de verpakking komen. 

de ene chip is wat beter dan de andere maar echt slecht is er geen 1. 

het is maar hoe je ermee om gaat, wat je eisen zijn en waar je hem voor wil gebruiken. 

en de diepte van je portemonnee is ook niet onbelangrijk 👍

E-wolk heeft de kleur waarin ik wel interesse heb. 

Mijn voorkeur gaat ook uit naar een losse mod ipv een kit. 

Er is maar 1 tank waar ik nooit problemen mee heb en dat is mijn 3 jaar oude cleito 120. Heb al 4 of 5 tanks liggen en oftewel krijg ik liquid binnen of heb ik vrij snel dry hits zonder te weten waarom. Een Vaporesso NRG, een freemax, baby beast... Cleito 120 coils gaan bij mij ruim 2 maand mee. Heel tevreden van. Super stabiel, NOOIT dry hits. Helaas is deze ondertussen uit de handel genomen. Heb ook een cleito 120 pro liggen maar vind het fill systeem en coil vervangen zo onhandig. De cleito 120 draai ik heel de driptip er af en vullen is super makkelijk zonder te morsen. 

@K&H wat is een o ring? 

Is  een rubberen ring aan het batterij deksel, bij onze aegis solo en max  hebben we bij 1 die rubberen ring verwijderd om hem beter aan te draaien. Is eigenlijk om hem waterdicht te houden.

Hier nog steeds dik tevreden met de VooPoo Drag2 modjes.
Coating slijt wel erg makkelijk, maar modje zelf is geen plastic-spul en ze hebben hier ook al aardig wat (per ongeluk) vlieglessen gekregen.
maar blijven het super doen 🙂 
Maar geen Evolve chip, zit een Gene chip in

image.png.c536644bbe04ff8ac6d742fc782a1ba4.png

@Frammekewies, kijk hier eens, dit is een uitstekende mod, zeer betrouwbaar, met batterij deksel aan de achterzijde. Ziet er ook nog goed uit, hij wilde hem verkopen voor € 15,=, maar biedt hem nu te koop aan tegen elk aannemelijk bod. Ik denk wanneer je een tientje biedt, je goede kans maakt.

Mijn duurste mod is tot hiertoe de geekvape aegis. Was 70euro. De hyperion zie ik ook wel zitten voor onderweg. Shock en waterproof. Ben graag op worst case scenarios voorbereid. Heb eens de aegis in het zand laten vallen. De ip68 heeft toen zijn leven gered 

• Like 1

"high end" is toch een persoonlijke beleving en ligt maar net aan in welke markten je zoekt. Iemand die tot nu toe alleen mods van een paar tientjes had beschouwt wellicht een ~150€ LV DNA mod als high-end, terwijl ik ook mensen ken die mods pas als high-end zien wanneer ze dik boven €1000 zitten en zijn gemaakt van titanium en meteoriet oid...

• Like 2
  • Thanks 1

Het blijft natuurlijk een raar iets “high end” betekend hoogwaardig. En hoogwaardig is weer niets anders dan van uitstekende kwaliteit of met een hoog gehalte gebruikt materiaal wat vaak duur is maar dat niet altijd hoeft te zijn.

en hoe hoog leg je de lat voor jezelf is je max 100 of 1000 euro om te besteden

bij €1000 heb je meer keus maar is het ook altijd beter ?

is een lamborgini high end ?  Zo word ze wel genoemt al is de betrouwbaarheid van een suzuki alto toch echt een stuk beter.

@Frammekewieskoop gewoon een mod waar jij je goed bij voelt en mooi vind, en deze hoeft niet altijd duur te zijn. Het belangrijkste is dat ie doet wat jij ervan verlangt. Je kunt een mooie purge mod kopen, maar loop je de hele dag op de bouw dan is een eagis een betere keuze.

Edited by Maurice1974
  • Thanks 2

@Frammekewies, vergeet de term "high end" in de dampwereld maar snel. Het verhaaltje van @Maurice1974, geeft ook al duidelijk de relativiteit van deze benaming aan. Deze verzonnen excuus term, voortgekomen uit de hi-fi wereld, voor peperduur geprijsde rommel, is een hoax. Heb je zo'n zogenaamde "high-end" mod al eens van binnen bekeken ? Nee, nou een illusie armer wordt je dan van zelf wel. Zolang wij werken met waggelende batterij contacten, los verende centerpinnen en veel te veel ingebouwde spanningsovergangen, is "high-end" een misplaatste term voor deze techniek.

De essentie van een mod is het goed verwarmen van het coiltje dat in je tankje zit, that's it !! Doet hij dit naar tevredenheid, dan is hij voor jou "high-end".

Mods van €1000,= zijn bij lange na niet de duurste. Een tijd terug een mod voorbij zien komen die behangen was met goud en diamantjes, prijs € 14.800,=.

Dus je kunt zo duur gaan als je wilt. Maar kijk uit wanneer een fabrikant of verkoper zijn producten aanprijst als "high-end", meestal is dan alleen de prijs "high-end". 

Heel mooi uitgelegd. 

Dit neem ik zeker mee. 

Maar wat is dan het verschil tussen een DNA chip in bv de hyperion en thelema en de chip in een geekvape of voopoo? Voor mij is het belangrijkste dat een mod stevig is. En niet stuk gaat na een val op de grond, zand of water. Heb eens een wismec gehad die na 6 maand van zelf vuurde en dan nog een andere waarbij de ohm vanzelf naar omhoog ging waardoor de damp en driptip warmer en warmer werd. Heb hier nog een topic over geopend denk ik. 

Edited by Frammekewies

@Frammekewiestja wat is het verschil. Een dna chip is met EScribe te programeren zoals jij hem hebben wil. De fabrikant heeft hem eigenlijk al zo optimaal mogelijk gezet voor je. Alleen de preheat hoef je dan eventueel te doen. Verder is ie heel snel betrouwbaar en geeft de juiste waardes weer. met temp control dampen is er een kans dat je hier iets van merkt.Slurpt beide batterijen gelijkmatig leeg enz enz. Hier betaal je uiteraard wel een hogere prijs voor. De chip zegt verder niets over de bouwkwaliteit van de mod.

Damp je alleen op wattage modus dan is een dna chip eigenlijk niet nodig. Als jij een willekeurige mod op 35,2 watt zet komen ze allemaal wel in de buurt. Kan 34 maar ook 36 zijn. Een dna zal waarschijnlijk wel precies 35,2 zijn. Is dat belangrijk, waarschijnlijk niet omdat je fabriekscoils ook niet 100% identiek zijn.  
een dna vuurt supersnel maar dat doen de nieuwe chips tegenwoordig ook. 

voor huis tuin en keukengebruik met een fabriekscoil tankje is het verschil tussen een dna en andere chip niet echt merkbaar. (Is mijn ervaring) maar ik merk dan ook geen verschil tussen 2 mech mods. De voltage drop zal er best zijn maar ik merk het niet. 

vind je de meerprijs van een dna geen probleem dan kopen, vind je het verschil te groot of heeft het voor jou geen meerwaarde kun je beter 2 andere mods kopen, dan ben je wel even veel geld kwijt maar wel dubbel plezier.

• Thanks 1