Jump to content

Zoek een batterijlader die procenten aangeeft.

Richard1972
 Share

Recommended Posts

Zoals de titel al aangeeft zoek ik een batterijlader die aangeeft wat het percentage van de lading is. Liefst geschikt voor 6 of 8 batterijen. 

Gebruik nu een OPUS B-C3100 en deze geeft dat niet aan. Ook Gebruik ik een Golisi S2 en deze geeft het wel aan maar is in nl niet meer te krijgen. 

Bij Nkon staat er niet bij of het batterijlading in procenten word weergegeven. Ik gebruik enkel nog mechs en vind het fijn het percentage te controleren wanneer ik ga opladen.

Iemand die me kan helpen?

• 4 weeks later...

waarom moet het in percentages zijn als ik vragen mag?

EDIT: het begint me al te dagen....

Using voltage to estimate the remaining capacity of the battery has the following instabilities:

1. The same battery, in the case of the same remaining capacity, the voltage value changes due to the magnitude of the discharge current. The higher the discharge current, the lower the voltage. In the absence of current, the voltage is highest.

2. The effect of ambient temperature on the battery voltage. The lower the temperature, the lower the battery voltage of the same capacity.

3. The effect of the cycle on the battery discharge platform, as the cycle progresses, the discharge platform of the lithium ion battery tends to deteriorate. The discharge platform is lowered. Therefore, the capacity represented by the same voltage also changes accordingly.

4. Different manufacturers, different capacity lithium-ion batteries, the discharge platform is slightly different.

5. Lithium-ion batteries of different types of electrode materials have large differences in discharge platforms. The discharge platforms of cobalt lithium and manganese lithium are completely different.

Edited by monotom

100%----4.20V

90%-----4.06V

80%-----3.98V

70%-----3.92V

60%-----3.87V

50%-----3.82V

40%-----3.79V

30%-----3.77V

20%-----3.74V

10%-----3.68V

5%------3.45V