Jump to content

Vraagjes Aspire Nautilus GT Kit

Recommended Posts

Beste vrienden,

Ik heb een aantal vraagjes over mijn Aspire Nautilus GT Kit. Uitstekend apparaat, alhoewel ik het idee heb dat ik er meer uit kan halen dan wat ik tot nu toe doe.

Ik damp op 0,7 ohmen (25-26 watt) en ik merk na een aantal flinke teugen dat de smaak afvlakt en er nog weinig smaak uit de damp komt. Is dat normaal? Ik damp nu Flavourtec Black Tobacco, maar de smaak is niet VOL en ik zoek juist VOLLE smaken. Ik durf het wattage niet hoger te zetten, aangezien ik volgens de specs al te hoog zit eigenlijk. Komt dit omdat ik MTL damp en niet DL? Is dat de reden waardoor er smaak ontbreekt? 

Tevens vroeg ik mij af hoe ik het hele apparaat vrij maak van de vorige liquidsmaak. Vaak proef je een bijsmaakje, ondanks dat ik het apparaat schoonmaak met lauw water. Dat lijkt niet voldoende te zijn om geen andere smaken meer te proeven.

Het is idd een (restricted) direct lung coil. Dus dan verbaas ik me niet dat je er minder smaak uithaalt, je verbrandt 'm bijna en dan vlakt de smaak af. Dan kan je beter de 1.6 of de 1,8 ohm coils pakken. De DL coils zijn gemaakt om met meer lucht  gedampt te worden, wat gebeurt als je direct inhaleert, dan is de damp/lucht verhouding meer in balans.

Wb je 2e vraag, ultrasoon reinigen, of het even uitzitten. En je mag t best even met een sopje schoonmaken, wel goed uitspoelen

Mijn ervaring is ook, dat de 1,8ohm coils de meeste smaak geven.
Voor de 0,7ohm is de luchttoevoer eigenlijk te beperkt.
Hardnekkige fruit/snoepsmaken zijn amper weg te krijgen.
Menthol is nog een graadje erger.
Daar kan je beter andere tanks voor nemen.
Blijf je langdurig dezelfde smaak dampen, word ie vaak vlakker.
Omdat ik dagelijks afwissel heb ik daar geen last van.

@Cyber_HuubDank voor de toelichting. Ik vernam juist dat de 0,7 meer een mix was tussen MTL en DL en dat je daar meer voldoening uit kon halen? De 1,8 kun je enkel dampen op een heel laag wattage als ik mij niet vergis. Op welk wattage damp jij die 1,8? Ik hoorde ook geluiden dat de 0,7 JUIST meer smaak zou moeten geven, maar dat klopt dus niet?

@Dampie86De 0,7 ohm geeft meer smaak, àls je 'm op de juiste manier gebruikt.

Wattage heeft overigens niets te maken met de hoeveelheid smaak die eruit komt. 

In het kort betekent een hogere weerstand (ohm) dat je met minder vermogen hetzelfde bereikt

als met een lagere weerstand en een hoger vermogen, als het gaat om warmteontwikkeling (en dus damp).

Maar, omdat de MTL gloeidraden vaker dunner zijn, komt er wel minder damp vanaf. De hoeveelheid is ook niet nodig in vergelijking met DL, omdat je op een ander manier dampt. Zoals ik in mijn post hierboven ook al zeg, is de verhouding damp/lucht van belang en de diverse coils zijn ook zo ontworpen.

Wat @Cyber_Huubzegt over de mogelijke beperking van de GT als het gaat om de 0,7 ohm coils, dat kan, maar dan gaat mijn eerste punt van deze post weer in werking, je moet 'm wel goed gebruiken.

Je ideale setup blijft even zoeken, daar is helaas weinig aan te doen. Wel goed dat je de vragen stelt, alleen zo krijg je ook wat meer inzicht hoe t werkt

@TheRichThanks. Nu is de vraag op welk wattage ik de 0,7 in zou moeten stellen in combinatie met de luchttoevoer (staat nu maximaal open) om niet meer die vlakke smaak te proeven. Gek genoeg vind ik ook geen info hierover bij de fabrikant van de esmoker.

Daar vind je ook geen info over, omdat iedereen z'n eigen stijl heeft. Nogmaals het gaat niet om het wattage, maar om hoe je 'm gebruikt. Deze coil gebruik je als DL coil, dus je ademt de damp direct je longen in, als je door een rietje inademt. Wil je dat niet, of kan je dat niet, zou ik je willen adviseren om een andere coil te gebruiken. De 1,8 BVC coils staan al heel lang bekend als prima coils.

Overigens kan vlakke smaak ook komen omdat je teveel hetzelfde dampt, dat doet niets af aan het punt hiervoor. Dat wordt een smaakblok genoemd

@TheRichIk begrijp wat je zegt, maar de vlakke smaak heb ik letterlijk met elke liquid of ik nu veel of weinig damp. Gaat op een gegeven moment metaalachtig smaken en dat is iets wat ik vaker hoor van mensen met totaal andere esmokers. Waar zou dat specifiek aan kunnen liggen?

allemaal zelf gemixt, Perique black, Deadly Sin, Gold Ducat met menthol, 555.
Capucino vind ik ook lekker, eventueel 50/50 met Gold Ducat.
Red Sting en Black Magic ook lekker (rood fruit met mint)
Aroma's bestel ik meestal bij Inawara in Polen.