Jump to content

Snel verbrande coil

Recommended Posts

Hallo Lezers! 

ik zit met een probleem (stress!!!) 

ik gebruik nu zo’n vier jaar de istick basic, echt een heerlijk apparaat. Ligt lekker in de hand, het metaal is koud (ja, dit is een voordeel voor mij haha) en het mondstuk is ook van metaal. 

Alleen de laatste twee maanden is het echt dramatisch met de coils. Ik denk dat ik in twee maanden al 8 pakjes coils heb gebruikt (5 stuks per pakje) (ik heb twee esmokers). Deze verbranden continu meteen of na 1 dag (ik ben niet gewisseld van vloeistof ofzo) 

Omdat het ook aan de batterij kon liggen volgens de winkel heb ik twee nieuwe gekocht, in de hoop dat dit het probleem zou verhelpen, helaas. Niet het geval. 

nu was ik het zo beu dat ik de isolo-r heb gekocht, de winkel zei dat deze een goede vervanger was met een grote batterij. Echter is dit met zo’n pod erop en wordt deze heel snel heeeel heet (ik rook best veel/snel echter elkaar) 

nu heb ik de justfrog 14 compact gekocht. Deze komt kwa gevoel van vasthouden best in de buurt alleen rookt nog niet zo lekker (ik kwam er net achter dat je ook lagere coils kunt kopen voor deze, die ga ik morgen even kopen en proberen). 

maar mijn vraag is eigenlijk, hebben meer mensen hier last van bij de istick basic? Ik wil namelijk helemaal niet wisselen van esmoker omdat ik deze zo fijn vind. Maar het is de laatste maanden gewoon geen doen meer. 

(ja, ik laat het lang genoeg staan na het wisselen. Ik druppel eerst, daarna hijs ik terwijl het uit staat om de vloeistof er goed in te laten lopen en dan laat ik deze nog staan (voorheen een kwartiertje, sinds de problemen vaak een hele nacht). 

ik heb net iets gelezen over de coil (ik heb mezelf hier allemaal nooit in verdiept omdat wat ik had allemaal prima werkte) 

er zit standaard een 0,75 ofzo in. Ik zag net dat iemand er 1,2 in had. 
weet iemand of deze ook gewoon overal te koop zijn? Ik krijg namelijk altijd de 0,75.. 

Edited by Mikevh

Hoi @SucksToBeDennis

ik zal eens kijken. Bedankt! 
Het ging altijd zo makkelijk… 😅 

ik ben ook nog aan het kijken voor die 1,2. Eens kijken of dat misschien de oplossing is. Lees overal dat die 0,7 sowieso sneller verbrand.. 

• Like 1

Welkom @Mikevh

Als je voorheen prima gedampt hebt met exact dezelfde set-up dan zou je toch denken dat het aan de coils ligt. Dat is het enige dat dan niet constant is. Misschien een slechte batch. Waar koop je ze? In een stenen winkel?

Bij deze ben je trouwens uitgenodigd om jezelf voor te stellen in onderstaand topic. Niet verplicht uiteraard maar wij vinden het leuk om nieuwe leden wat beter te leren kennen 

16 hours ago, Mikevh said:

................(ik rook best veel/snel echter elkaar) ...............

Goede kans dat er niets mis is met de coils, maar dat je gewoon teveel en te snel achter elkaar dampt.

Dan is het tijd voor een tankje die meer damp kan leveren en jouw dampgedrag met gemak aan kan. De 1,2 ipv 0,75 ohm coil zal dat niet voor je doen.

Als je echt niet wil wisselen kun je nog proberen om je e-liquid wat te verdunnen zodat de coil sneller vloeistof kan opnemen. Dat kan met wat druppels alcohol of water.

18 hours ago, Mikevh said:

gebruik nu zo’n vier jaar de istick basic,

18 hours ago, Mikevh said:

Alleen de laatste twee maanden is het echt dramatisch

@Raycoupe als hij al 4 jaar zonder problemen dampt op zijn manier en nu ineens niet meer kan ik me niet voorstellen dat het aan z’n dampgedrag ligt. 

denk meer aan wat @Tamara zegt. 

is het begonnen toen je aan deze coils begon, die je misschien allemaal tegelijk heb gekocht?

dan is waarschijnlijk de serie slecht. hoe vervelend ook

• Like 1