Jump to content

Vraagjes Ry4 liquids

Dampie86
 Share

Recommended Posts

Ik heb al meerdere liquids geprobeerd en helaas zonder succes. De enige die een beetje te nassen is is de Millers Desert. De rest van de Millers zijn blegh. Nu wil ik mij richten op de RY4 smaken, aangezien ik een shagroker ben (zware shag JP's Special).

Nu zie ik merken als Hangsen en Dekang. Waar zou ik deze het beste kunnen bestellen? En welke zijn aan te raden van RY4? Liefst een buitenlandse site met snelle verzending, aangezien je daar meer bang for the buck krijgt dan in Nederland.

Fasttech.com kwam ik al tegen, maar hoor veel verhalen van extreem lange levertijden. Mag best 1 a 2 weken duren, maar geen 2 maanden wat ik hoor van mensen.

Posted (edited)

@Saba
Hangsen kost in China 3 euro voor 50 ml 😉 Dat is een groot verschil, maar is die een beetje te nassen die Hangsen?

Edited by Tamara
FBT - quote verwijderd (https://www.dampforum.nu/topic/43718-quotiquette-ongeschreven-regeltjes-mbt-quoten/ )

@Dampie86 Dat is zeker stukken goedkoper, maar duurt misschien wel lang met verzenden, vandaar deze link. Ik heb ooit een flesje Hangsen gedampt, maar heb er niet echt denderende herinneringen aan, wat niet uitsluit dat jij het misschien wel heel lekker vindt.

Heel lekker maar ook heel prijzig als kant en klare liquid: Halo Tribeca. RY4 met een graham en caramel-ondertoontje.

Posted (edited)

@Saba

Ja de vraag is dus waar in het buitenland ze wel redelijk snel verzenden. AliExpress duurt tegenwoordig ook maar 2 weken ofzo 😉 Waar is die mee te vergelijken een beetje?

Edited by Tamara
FBT - quote verwijderd (https://www.dampforum.nu/topic/43718-quotiquette-ongeschreven-regeltjes-mbt-quoten/ )

21 minutes ago, Dampie86 said:

Waar is die mee te vergelijken een beetje?

Pfoe, elke RY4 is anders natuurlijk. Ik zou geen vergelijking durven maken, want dat kan jij veel anders proeven dan ik. Ik zou gewoon wat liquids bestellen en proberen. Daarna kan je altijd nog op zoek naar goedkopere alternatieven toch? Elke damper heeft volgens mij weleens een periode waarin smaakjes tegenvallen en de peuk lonkt, dus dan is het naar mijn mening eerst noodzaak om een nieuw smaakje te vinden.

Zelf heb ik in zo'n periode deze RY-4 ontdekt: https://charlienoble.com/collections/charlie-noble-salts/products/charlie-noble-salts-pistachio-ry4 en die damp ik nu ook als clone. Misschien bevalt die jou ook wel.

Posted (edited)

@Saba

Snap ik alleen blijf ik kopen en daar wordt ik helemaal gek van. Kost klauwen met geld ook al die halve flesjes.

Edited by Tamara

De logica van je vraag is mij nu niet meer duidelijk. Je zoekt een goede RY-4 van bijv. Hangsen die je nog nooit hebt geprobeerd. Die wil je in het buitenland bestellen omdat je dan 'meer bang for the buck' krijgt, m.a.w. meer ml voor dezelfde prijs. 50ml van Hangsen is zeker voordelig, maar wat heb je daaraan als je niet eens weet of je het lekker vindt?

Enfin, ik hoop in ieder geval dat je iets vindt dat bevalt👍

@Saba Omdat ik die dan mee wil bestellen met wat andere liquids 🙂 50ML is net zo duur of goedkoop als in Nederland. Punt is dat ook niet alle merken hier verkrijgbaar zijn, dus zoek ik een internationale site met snelle verzending.

Tja chinese liquid ik heb er nog weinig positiefs over gehoord behalve dat t goedkoop is.

Kun je nog beter bij een thuismixer bestellen imo 😉

ik damp als ry4 liefhebber tegenwoordig ry4 van hilliq.

na hangsen is deze best te pruimen.

ik bestel meestal 0,5 liter en ja de verzend kosten.

mixen op 10%.

s6 met je zoektocht.

ik bestelde het altijd in engeland maar het was niet meer in voorraad.

toen ben ik overgestapt op ry4 van hiliq en dat bevalt prima.

hangsen is steeds moeilijker te verkrijgen.

als jij een adresje vind,laat het dan weten.

• 1 month later...

Kleine update:

Heb nu RY4 Hangsen in huis (12 mg) en ik moet zeggen dat de smaak in de mond oke is, maar de smaak zodra je uitblaast valt heel erg tegen (beetje metaalachtige nasmaak). Zijn er misschien nog mensen met ervaringen met wat vollere smaken? Wacht overigens nog steeds op mijn pakket met de originele RY4 vanuit Azie :)

@Dampie86

Hey, als ik zo het forum eens doorlees zijn er toch al aardig wat mensen die hun favoriete RY4 smaak aan je hebben aanbevolen. 

Heb je deze al eens uitgeprobeerd?

Uiteindelijk is het belangrijk zelf je smaken te proberen en er een te vinden die jij lekker vind, dit is natuurlijk voor iedereen anders. 

In je intro post geef je aan dat je een shagroker bent? Ben je nog steeds aan het roken of ben je inmiddels gestopt? Dit heeft ook invloed op je smaakbeleving. 

6 minutes ago, Bryan078 said:

@Dampie86

Hey, als ik zo het forum eens doorlees zijn er toch al aardig wat mensen die hun favoriete RY4 smaak aan je hebben aanbevolen. 

Heb je deze al eens uitgeprobeerd?

Uiteindelijk is het belangrijk zelf je smaken te proberen en er een te vinden die jij lekker vind, dit is natuurlijk voor iedereen anders. 

In je intro post geef je aan dat je een shagroker bent? Ben je nog steeds aan het roken of ben je inmiddels gestopt? Dit heeft ook invloed op je smaakbeleving. 

Ik rook nog semi, maar doordat ik amper iets fatsoenlijks gevonden krijg blijf je ook teruggrijpen.

@Dampie86

Er zijn volgens mij wat regels omtrent het quoten en is het de bedoeling dat je me even tagt met een @ zoals ik hierboven bij jou doe.

Als ik jou was zou ik misschien eens die van Charlie Noble proberen met 20mg Nic Salt. Zit je ook gelijk wat hoger in je nicotine waardoor de drang naar teruggrijpen ook minder wordt. De smaak is wel wat duurder maar mocht deze bevallen is het gemakkelijk hiervan een clone zelf te mixen en die kost dan weer bijna niks. 

Voor de rest is het erg moeilijk om je te helpen, zoals al eerder aangegeven gaat het erom dat jij iets vindt wat werkt voor je. Iedereen kan jou zijn favo e-liquid aangaden maar er is een reden waarom iedereen wat anders aanraad natuurlijk. 

@Dampie86

Is 50/50 kan dus prima in de meeste e smokers.

Hoogstwaarschijnlijk ook wel in die van jouw.

Over Nic Salts is heel veel informatie te vinden op dit forum en op het internet, als ik het kan vinden kan jij dit ook.