Jump to content

⚠️ 1 februari is de dag. En we hebben er maar 5 nodig!

Recommended Posts

Maandag 1 februari gaan wij naar Den Haag. Dan bieden we de petitie en onze analyse en al die ingestuurde dampverhalen aan een aantal politici aan. 1 februari is de dag waarop een commissie van VWS vergaderd over het preventie akkoord.

1 Februari is ook de dag die we willen opluisteren met een kleinschalig protest op 't Plein in Den Haag. We hebben een vergunning (geen sinecure met al die rellen) en we mogen er staan. Niet met duizenden, niet met geweld, maar wel met banners, pers, flyers en wat al niet meer. Er staan vapeshop-winkeliers, er staan mensen van de E-Sigbond en er staan mensen van Acvoda. Maar we hebben nog een paar mensen meer nodig. 5 tot 10 is genoeg! Wie wil en kan maandag 1 februari in Den Haag zijn om 11:30u? Wie wil ons helpen? Wij zorgen voor bijna alles, als het moet betaal ik persoonlijk nog je reiskosten en een broodje. Je hoeft er alleen maar te zijn. We doen het Corona-proof. Weinig mensen, veel afstand, maar wel zichtbaar!

Dus als je wilt en als je kunt, meld je dan via de PB bij mij. Dan krijg je nadere instructies en zien we je graag in Den Haag.

Dit is onze noodkreet voor de goede zaak van smaak! Help ons.    

• Like 3
  • Thanks 3
  • Sub-Ωhm changed the title to ⚠️ 1 februari is de dag. En we hebben er maar 5 nodig!
  • Sub-Ωhm featured this topic

1k0.jpg

Het was wel fris buiten. 

Een kamerlid kwam naar buiten en daar was een goed gesprek mee maar Blokhuis zelf liep misschien 10 min voordat de vergadering begon naar binnen en wilde geen woord wisselen. Je zou toch denken dat iemand die drie zelfportretten ziet staan, toch wel even de tijd neemt voor een babbeltje...

• Like 5
  • Thanks 4

Super knap.. 

Ik lees dit bericht net voor het eerst en had er wel bij willen zijn. 

Voor mij persoonlijk maakt een smaak verbod niet zoveel uit. Ik heb zo veel gestashed dat ik tot de voorraad op is genoeg heb en dan heb ik met mezelf afgesproken om te stoppen met dampen. 

Maar voor andere die ook van die stink sigaretten af willen en willen gaan dampen had ik me wel willen inzetten.

Jammer een gemiste kans voor mij. 

Ik hoop dat het wat gaat helpen. 

Maar de politiek steekt graag hun kop in het zand en creeerd graag afstand tussen de burgers. Dus ik ben bang dat het weinig uit zal maken .

Niet demotiverend bedoeld hoor maar de realiteit laat vaak andere dingen zien.

Ik hoop oprecht dat jullie er iets mee bereikt hebben en wens iedereen die zich hiervoor heeft ingezet, geluk

• Like 1

Ik vermoed dat meer mensen dit gemist hebben ondanks de berichten en de banners die toch duidelijk op het forum aanwezig waren.

Mijn vraag voor de toekomst is: Hoe kan er toch over dit bericht heen zijn gekeken?

Nou, ik vind het eerlijk gezegd helemaal niet zo vreemd @Moppersmurf 

Als een bericht als dit, om met zijn allen naar Den Haag te komen, nog geen week voor de betreffende datum wordt geplaatst.... Het is op dinsdag geplaatst, laten we aannemen dat het gros van de mensen dit pas s'avonds na het eten leest (was bij mij het geval), dan hebben ze dus nog maar drie werkdagen om vrij te vragen (wat logischer wijze meestal minimaal 2 weken van te voren moet worden aangevraagd) een oppas te regelen (ook niet makkelijk in corona tijd) eventueel vervoer te regelen (velen hier komen uit Limburg, Groningen, Brabant, Zeeland) etc etc etc.

Sowieso is dit bericht natuurlijk door veel te weinig mensen gelezen, maar ik denk ook dat de meesten het veel te kort dag vonden... Ik ben zelf niet zo van het demonstreren, maar al had ik dat wel gewild, dan had ik om één van bovengenoemde redenen niet eens kunnen gaan.

• Like 1

Bericht veelvuldig gelezen @Moppersmurf toch niet reageert en ik was dan ook zeker niet gegaan. Vind het een nobele zaak hoor. Maar niet de tijd waard. Het verbod komt er echt wel en uiteindelijk zal het allemaal zo goed als verboden worden. En dat is jammer zeker voor rokers die zo kunnen stoppen. 

• Sub-Ωhm unfeatured and unpinned this topic