Jump to content

Ethyl maltol en sucralose combineren?

Recommended Posts

Vanochtend heb ik een receptje gemaakt met zowel Cotton Candy TFA en Super Sweet CAP. Beide 0,75% dus 1,5% samen. Geschud en eerste proef gedaan. Maar jezus wat zoet! Mierzoet. Echt een heftige suikerwater-achtige nasmaak die je echt even weg moet spoelen met water. 

Kreeg dus snel het idee dat deze twee sweeteners combineren nou niet zo'n heel goed idee was. Zou het hieraan liggen? Moet het gewoon even steepen om de boel te egaliseren?

Dit is wat er precies in zat:

AROMA's

8% Sweet Strawberry RF (CAP)
4% NY Cheesecake v1 (CAP)
1% Sugar Cookie v1 (CAP)
1,5% French Vanilla (CAP)
1% Vanilla Custard v1 (CAP)

SWEETENERS
0,75% Cotton Candy (10% EM) (TFA)
0,75% Super Sweet (CAP)

60VG / 40PG with 3% nicotine

24 UUR LATER UPDATE

Ben dit receptje nu lekker aan het drippen in mijn Citadel RDA (thanks voor de tip nog forumleden, ben er erg blij mee).De suikerwater smaak is volledig verdwenen en tering wat is die lekker zeg. De creams komen al verassend goed uit de verf. Het geheel smaakt super vol, romig en zoet. De smaak is erg te vergelijken met een aardbeien milkshake. 

Ik heb dit recept van DIY OR DIE als basis genomen en het aangepast aan mijn eigen aroma's. Dus mochten mensen dit ook willen maken dan moet je even hiernaar kijken: 

Screenshot_20210120-062815_Gallery.thumb.jpg.9e63dd40b9c2596e7293c1b829d399e7.jpg

Edited by Nice n geeky

Oja ik weet dankzij iemand hier al dat zoetstoffen boven de 1% ongezond zijn en slecht voor je coils. Maar uit betrouwbare bron (DIY or DIE, YouTube) heb ik vernomen dat de commerciële e-liquids vaak zelfs 2% gebruiken. Dus ik dacht ach laat ik ook maar even commercieel doen.

1.5% valt op zich nog wel mee, je kan ook de volgende keer 0.5% van elke doen.

De sweetner moet eerst steepen, als je het gelijk gaat vape is dat wat je bijna alleen maar zou proeven.

Probeer is de Sweetner van TFA ook een hele goeie + die kan je wel op 1% tot 5% gebruiken. Ik gebruik deze voor me zelfgemaakt kanzi op 2% en me coil gaat nog steeds lekker lang mee.

@SucksToBeDennis Ja dat moet het zijn, want proef echt alleen suiker met een vleug van de aroma's. Maar die van TPA, is die niet gewoon minder potent dan SS van Capella? Super sweet is puur sucralose weet ik in ieder geval, weet jij wat er in die van TPA zit?

@Steve Haha ja klopt man. Had er ook even overna gedacht maar was vanochtend vastbesloten om eindelijk eens een lekkere klapper te maken. Ben nog niet zo lang aan het mixen weet je wel, en heb al wat tegenvallende mixjes achter de rug. 

Heb hem overigens wel al aangelengd met 2/3. Heb Dus nu een mooi 30ml flesje ervan staan met nu maar 0,5% totaal aan sweeteners. 

Op de website van TPA staat dat er PG, water en sucralose in zit. Super sweet is ook alleen sucralose dus je krijgt meer waar voor je geld bij Capella, mits de flesjes gelijk zijn aan prijs natuurlijk dat heb ik niet gecheckt. En is het bij Cap SS gewoon een kwestie van minder doseren.

• Thanks 1