Jump to content

Pakketje vanuit NomNomz uk en douane

Richard1972
 Share

Recommended Posts

Hoi allemaal op de late avond heb een beetje stress en daardoor een vraagje.

Heb voor 206,00 euro aroma's onderweg vanaf Nom nomz vanuit de UK. Is al een weekje onderweg. Nu eindelijk hier bij de douane overgedragen. Hoe gaat dat in zijn werk als ik eruit gehaald word en invoerrechten of btw moet betalen.  Krijg je dan een factuur ofzo of een mail waarin je moet betalen. En hoeveel betaal je dan, percentage %. Heb het via een vriend besteld met zijn kredietkaart omdat Nom noms geen PayPal meer heeft. Heeft wel mijn afleveradres. Moet je dan vooruit betalen of achteraf als je pakket geleverd is?

Hoop dat iemand me meer kan vertellen 🤪

Groet Richard 

Edited by Richard1972

Ik heb hier gisteren een pakket ontvangen van chef's, 44 euro moeten bijbetalen 😞 ( ik woon in België ). Dus 22 euro administratiekosten + btw .....

Die 44 euro moest ik aan de postbode betalen. gepast geld en contant.

Dit allemaal voor een bestelling van ongeveer 65GBP.

Edited by Pac

@Richard1972hou er maar rekening mee dat je tussen de €60 en €75 moet bijbetalen

dit betaal je bij het afhaalpunt. Je krijgt bericht met het bedrag wat je moet betalen.

ongeveer 
Postnl €13

invoerrechten €9 - €16

btw €50

Edited by Maurice1974

Vandaag mijn pakketje vanuit Ierland Nom nomz binnen gehad. Kon het alleen ophalen bij de gamma. en 60,00 bijbetalen btw en inklaring.

Nomnomz zelf garandeert dat dit niet zou gebeuren.  Even een mailtje gestuurd hun kant uit zodat ze andere klanten daarover kunnen informeren. 

Al met al ben ik blij dat het binnen is. Iets meer dan 14 dagen onderweg geweest.

Bedankt allemaal voor de info 👍

Net al mail teruggekregen van Nomnomz. 

Zei zeggen dat dit een fout van de douane is. Ze hebben me nu een korting code toegestuurd voor 60 euro op mijn volgende bestelling 2😉👍🙂 

Netjes geregeld, dat is service. 

• Like 3

• 1 month later...

Dinsdag 23 maart krijg ik mijn zending van DripHacks uit de Uk binnen. Bestelling grootte was £ 162,= (€ 188,=)  incl. verzenden. 

image.thumb.png.b09f17a927f0366d3760ed7f7f6528b3.png

Gisteren bericht gekregen van PostNL, moet in totaal € 21,66 betalen aan invoerrechten, btw en inklaringskosten

image.png.b66d496e0f0e59953ce500b74cb21246.png

Het valt dus allemaal reuze mee. Echter er is nog wel iets vreemds aan de hand. Normaliter plaats je een bestelling, je betaald en vervolgens krijg je bericht wanneer je zending thuis wordt bezorgd of wanneer je het kunt ophalen bij een PostNL agentschap. Nooit op vertrouwen..........kijk hieronder.......

image.thumb.png.dcb7a9f77fdafa3200a5e4b9b8b0dbd0.png

De zending komt 15 maart aan in Nederland en is vanaf 19 maart na 12:24 uur af te halen bij het PostNL agentschap. Echter ik krijg GEEN bericht, geen mailtje, geen kaartje in de bus, helemaal niets. Om een lang verhaal kort te houden, blijkt dat ik nu mijn bestelling op dinsdag 23 maart kan ophalen, echter men was al van plan om de zending op 26 maart weer retour te sturen naar DripHacks. Het is dus echt een zooitje bij PostNL............

Edited by Steamboy

• 5 months later...

Er is al langere tijd niet  hier gereageerd maar sta wel versteld dat je duane kosten krijgt. Nom noms zit in Ierland en valt nog steeds onder de EU heb vandaag alles hierover opgezocht omdat ik dit weekend hier ga bestellen. Hoe kan duanne hier nou een fout in maken?