Jump to content

Aegis Boost Coils schoonmaken


Guest UGL210807

Recommended Posts

Guest UGL210807

Hee mensen!

 

Ik maak mijn Aegis Boost coils schoon door ze eerst met heet water af te spoelen, daarna 48u laten weken in isopropanol, en dan goed uitspoelen met water en laten drogen. Werkt perfect bij mij!

 

Wat zijn jullir ervaringen met betrekking tot het schoonmaken van kant en klare coils?

Link to comment
Share on other sites

Klinkt leuk, ik zou er alleen niet op durven vertrouwen dat je de isopropanol er volledig uitgespoeld krijgt en of het nou zo gezond is om te dampen? Het is niet geschikt voor consumptie dus ik zou uitgaan van niet. 
 

Ik gebruik al heel lang geen kant en klare coils meer. Ik heb ze zelfs maar een paar weken gebruikt. Na een paar dagen  dampen al een rta besteld in China, door de levertijd heeft het zo ‘lang’ geduurd voordat ik zelf mijn coils ging bouwen. De meeste actieve leden/oud gedienden hier bouwen zelf: super simpel en veel goedkoper.

Link to comment
Share on other sites

Gebruik alleen fabriek coils. Maak ze niet schoon. Zou dat inderdaad niet doen met isopropanol. Heb eigenlijk nooit zo last van verbrande coils. Vervang ze als dat nodig is. Met verschillende tanks hoeft dat natuurlijk niet zo vaak. Lurk er ook niet de hele dag aan. Zelfde als toen ik nog rookte. Ik damp buiten en niet in de auto. Zo'n 10x per dag. 

Link to comment
Share on other sites

Guest UGL210807
On 13-1-2021 at 00:14, Tamara said:

De meeste actieve leden/oud gedienden hier bouwen zelf: super simpel en veel goedkoper.

Ik hoor het idd vaker, maar ik ben iemand.die m'n damper overal neer kwak, ik zet hem ook met regelmaat niet rechtop neer, maar leg hem lekker naast me binnen handbereik op de bank. Zo'n tank met zelfbouw coils (spiraaltje en katoen doorheen doen) lekken toch gewoon als ze je op de zijkant lekt? En kan daar wel 3.5ml liquid in gedaan worden?

On 13-1-2021 at 20:22, Eadyn said:

Zou dat inderdaad niet doen met isopropanol.

Isopropanol bevalt hier prima, gewoon een minuutje in een zeef onder de hete kraan, dan is alle isopropanol er wel uit hoor ?

Edited by Tamara
FBT - quote ingekort (https://www.dampforum.nu/topic/43718-quotiquette-ongeschreven-regeltjes-mbt-quoten/ )
Link to comment
Share on other sites

On 12-1-2021 at 18:09, Kabbie86 said:

Wat zijn jullir ervaringen met betrekking tot het schoonmaken van kant en klare coils?

Slecht, in het begin nog weleens geprobeerd maar het was vaak niet meer dan de levensduur van de coil een paar dagen rekken maar dan wel met minder smaak dan gewoon een nieuwe coil. 

Mede daarom snel begonnen met rta’s en rda’s. Smaak wat minder? Oud katoen er uit, coil schoonbranden, nieuw katoen er in en weer heerlijk dampen.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

23 minutes ago, Kabbie86 said:

Ik hoor het idd vaker, maar ik ben iemand.die m'n damper overal neer kwak, ik zet hem ook met regelmaat niet rechtop neer, maar leg hem lekker naast me binnen handbereik op de bank. Zo'n tank met zelfbouw coils (spiraaltje en katoen doorheen doen) lekken toch gewoon als ze je op de zijkant lekt? En kan daar wel 3.5ml liquid in gedaan worden?

De max 2ml tankinhoud grens, is de interpretatie van Nederland van de TPD wetgeving. RTA of tankje met fabriekscoils maakt daarbij geen verschil.

 

Als je een RTA goed wickt heb je net zo min last van lekken als met fabriekscoils. Met een RTA heb je het zelf in de hand, bij een fabriekscoil is het maar afwachten of hij wel of niet lekt op de zijkant en kun je daar niets meer aan veranderen. Het vergt een beetje oefening uiteraard, maar moeilijk is het niet.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

En als je een RTA met airflow in de top neemt is de kans op lekken sowieso erg klein. Het lekt eerder de chamber in dan naar buiten.

 

Als je in Frankrijk (lepetitvapoteur.com) of China besteld dan heb je alle keus qua inhoud.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Guest UGL210807

Zo'n rta of hoe je het maar noemt, zit dan bovenin, en de liquid onderin? En dan moeten die katoentjes door de spoeltjes, en dan via 2 gaatjes de ruimte in waar de liquid zit? Als je je apparaat dan neerlegt of op de kop houdt stroomt je liquid er toch uit? 

Link to comment
Share on other sites

Guest UGL210807

@Maurice1974 Ik ben nog niet helemaal overtuigd, wel van de goedkopere prijs voor de katoentjes en de coils ??

 

Wat is een goede lekvrije RTA om mee te beginnen dan? Ik damp nu 0.4ohm op 30 watt.

Link to comment
Share on other sites

Kijk eens naar een Kayfun v5, kost rond een tientje in China. Heel makkelijk te bouwen en te wicken. Lekt nooit (alleen de juiceflow even dicht draaien bij het vullen) en nog nooit een dry hit gehad. Ik damp deze rond de 0.4 ohm en 35 - 37 watt

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...