Jump to content

Smok G-Priv 2 doet het niet meer


jaredje

Recommended Posts

Beste mensen,

Ik heb een lange tijd terug de smok g-priv 2 gekocht en heb er heel lang zalig mee gedampt. ik heb er grotendeels een Loop v1.5 RDA op gehad en vaak niet hoger dan 120 watt.

Na een tijdje gebruiken had ik er geen zin meer in en heb ik de batterijen eruit gehaald en de RDA eraf en toen heb ik hem (werkend!!!) weg gezet.

Nu is het probleem dat ik hem na ongeveer 4 maandjes weer wou gebruiken en nu doet ie niks meer, zelfs als ik hem aan de oplaadkabel doe aan mijn pc.

Ik kan er niks over vinden en de smok klantenservice is niet eens in gebruik als ik probeer te bellen.

 

Hoe kan ik dit fixen want ik vind het zonde om hem weg te doen, ben ook bereid een nieuw moederbordje ervoor te kopen en erop te solderen maar dan moet ik er eerst een vinden.

 

Ook ben ik bereid een 2e hands priv 2/3 of andere mod met 220/230 watt over te nemen (niet de hoofdprijs) als het in de regio Zwolle en omstreken is.

 

groetjes J

Edited by jaredje
Link to comment
Share on other sites

Ik heb pasgeleden een dode smok aan de praat gekregen.De connectie punten boven in de mod waren zichtbaar geoxideerd en er zat vuiligheid op.En maakte dus geen contact.Die heb ik gered van de chemobak door een stukje pleister op een viltstift te plakken en met alcohol nat te maken en zo heb ik de punten boven/ binnenin in de mod schoon gemaakt.Ik heb ook wel eens een smok gehad.Die stierf al de dag na aankoop.

Link to comment
Share on other sites

On 24-12-2020 at 22:19, Huisregels said:

Weet niet of het ook opgaat voor de priv 2

Factory reset door de beide delen op het touchscreen in te drukken waar je wattage veranderd

Ging zo wel voor de alien van smok

 

 

Kan even geen ander duidelijk filmpje vinden nooit geschoten is altijd mis.?

helaas lukt dit niet omdat het een touchscreen is

On 28-12-2020 at 09:37, the martin said:

even wat basisdingetjes

- Batterij zit er goed in? (+ - niet omgedraaid)

- Batterij is opgeladen?

- 5x klikken om aan te zetten?

 

als ik de hele nacht de lader in de mod stop dan doet ie het nog niet

On 29-12-2020 at 15:58, richard-V said:

Ik heb pasgeleden een dode smok aan de praat gekregen.De connectie punten boven in de mod waren zichtbaar geoxideerd en er zat vuiligheid op.En maakte dus geen contact.Die heb ik gered van de chemobak door een stukje pleister op een viltstift te plakken en met alcohol nat te maken en zo heb ik de punten boven/ binnenin in de mod schoon gemaakt.Ik heb ook wel eens een smok gehad.Die stierf al de dag na aankoop.

brandschoon

On 30-12-2020 at 14:34, richard-V said:

Doet ie ´t of doet ie ´t niet?

(nog) niet

 

Link to comment
Share on other sites

On 2-1-2021 at 19:50, richard-V said:

Dan kan je alleen nog maar bidden.Maar ze hebben daarboven nu wat anders aan hun kop denk ik.

haha dat denk ik ook

On 2-1-2021 at 09:40, Moppersmurf said:

Heb je de batterijen wel eens buiten de mod geprobeerd te laden? Of het usb kabeltje gewisseld voor een andere?

heb wel geteld 14 kabels geprobeerd, heb helaas nog geen externe batterij lader

Link to comment
Share on other sites

De batterijen lopen in opslag langzaam leeg , als je ze al bijna leeg in kast hebt gelegd zijn ze gewoon te ver ontladen nu.

Als ze onder de +- 2,5 volt komen laad de mod ze niet meer op en gaat niet aan.

Afhankelijk van hoe leeg ze zijn kun je ze nog keer extern opladen of beste optie gewoon vervangen.

Mocht je een voltmeter hebben kun je eens meten hoeveel er nog in zit dan ben je zeker.

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, jaredje said:

heb wel geteld 14 kabels geprobeerd, heb helaas nog geen externe batterij lader

Dan kan ook gewoon het usb poortje van de mod kapot is. Dan is de rest van de mod nog prima buikbaar. Ik zou een batterijlader kopen. Erg handig voor de toekomst en je kan ook reserve batterijen laden als je een keer langer van huis bent.

Is er misschien een forummer in jouw omgeving die je hulp kan vragen met een geladen batterij ofzo?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Als het ding vier maanden in de kast heeft gelegen op 'standby' zijn geheid de batterijen om zeep. Met kunst en vliegwerk is het soms wel mogelijk om ze te doen herleven, maar je blijft met onbetrouwbare batterijen zitten en dat wil je niet als je 100+ watt dampt.

 

Gewoon een paar nieuwe batterijen bestellen bij nkon.nl (betrouwbaar en voordelig adres), of bij een dampwinkel in Zwolle (die zijn er daar) een paar gaan halen. Je mag vast wel even proberen of met een andere batterijen de mod het nog gewoon doet voordat je ze koopt. In dampwinkels betaal je echter wel vaak tegen de 10 euro per batterij, bij nkon nog niet de helft (+ verzendkosten).

 

Als het aan de mod zelve ligt (wat ik niet verwacht) is een nieuw printje geen optie, die zijn niet te koop. Zelf zet ik wel eens met een hoop gepruts een nieuw vuurknop schakelaartje in een mod gezet, maar dat is bij die fabrieksdingen dan ook het enige wat nog zelf te prutsen valt.

 

Edit: Lockdown, dus die vapeshop in Zwolle is natuurlijk dicht. Online bestellen is de enige optie, of je moet een damper bij je in de buurt kunnen vinden om even te testen of de mod het nog doet, maar dat verwacht ik wel.

Edited by Raycoupe
Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, Kurmit said:

De batterijen lopen in opslag langzaam leeg , als je ze al bijna leeg in kast hebt gelegd zijn ze gewoon te ver ontladen nu.

Als ze onder de +- 2,5 volt komen laad de mod ze niet meer op en gaat niet aan.

Afhankelijk van hoe leeg ze zijn kun je ze nog keer extern opladen of beste optie gewoon vervangen.

Mocht je een voltmeter hebben kun je eens meten hoeveel er nog in zit dan ben je zeker.

 

6 hours ago, Moppersmurf said:

Dan kan ook gewoon het usb poortje van de mod kapot is. Dan is de rest van de mod nog prima buikbaar. Ik zou een batterijlader kopen. Erg handig voor de toekomst en je kan ook reserve batterijen laden als je een keer langer van huis bent.

Is er misschien een forummer in jouw omgeving die je hulp kan vragen met een geladen batterij ofzo?

 

3 hours ago, Cyber_Huub said:

Met sommige laders kun je een te sterk ontladen accu ooit laten herleven.

 

1 hour ago, Raycoupe said:

Als het ding vier maanden in de kast heeft gelegen op 'standby' zijn geheid de batterijen om zeep. Met kunst en vliegwerk is het soms wel mogelijk om ze te doen herleven, maar je blijft met onbetrouwbare batterijen zitten en dat wil je niet als je 100+ watt dampt.

 

Gewoon een paar nieuwe batterijen bestellen bij nkon.nl (betrouwbaar en voordelig adres), of bij een dampwinkel in Zwolle (die zijn er daar) een paar gaan halen. Je mag vast wel even proberen of met een andere batterijen de mod het nog gewoon doet voordat je ze koopt. In dampwinkels betaal je echter wel vaak tegen de 10 euro per batterij, bij nkon nog niet de helft (+ verzendkosten).

 

Als het aan de mod zelve ligt (wat ik niet verwacht) is een nieuw printje geen optie, die zijn niet te koop. Zelf zet ik wel eens met een hoop gepruts een nieuw vuurknop schakelaartje in een mod gezet, maar dat is bij die fabrieksdingen dan ook het enige wat nog zelf te prutsen valt.

 

Edit: Lockdown, dus die vapeshop in Zwolle is natuurlijk dicht. Online bestellen is de enige optie, of je moet een damper bij je in de buurt kunnen vinden om even te testen of de mod het nog doet, maar dat verwacht ik wel.

ik ga denk ik 2 nieuwe accus kopen, wat me ook is opgevallen is dat de fabrieks 18650 accus kleiner zijn dan 18650 accus die in mijn Olight zaklamp komt bijvoorbeeld, er staat op beide accus 18650 maar degene die met de mod zijn gekomen zijn zo'n 3 millimeter korter dan de andere.

 

is er een verschil tussen US en EU 18650 misschien?

 

Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, Marcel loves E6 said:

In een damper zit een flattop batterij en in je zaklamp zit ws een buttontop.
Batterijen koop je het best bij Nkon, gegarandeerd origineel en veilig.

 

1 hour ago, Raycoupe said:

Als het ding vier maanden in de kast heeft gelegen op 'standby' zijn geheid de batterijen om zeep. Met kunst en vliegwerk is het soms wel mogelijk om ze te doen herleven, maar je blijft met onbetrouwbare batterijen zitten en dat wil je niet als je 100+ watt dampt.

 

Gewoon een paar nieuwe batterijen bestellen bij nkon.nl (betrouwbaar en voordelig adres), of bij een dampwinkel in Zwolle (die zijn er daar) een paar gaan halen. Je mag vast wel even proberen of met een andere batterijen de mod het nog gewoon doet voordat je ze koopt. In dampwinkels betaal je echter wel vaak tegen de 10 euro per batterij, bij nkon nog niet de helft (+ verzendkosten).

 

Als het aan de mod zelve ligt (wat ik niet verwacht) is een nieuw printje geen optie, die zijn niet te koop. Zelf zet ik wel eens met een hoop gepruts een nieuw vuurknop schakelaartje in een mod gezet, maar dat is bij die fabrieksdingen dan ook het enige wat nog zelf te prutsen valt.

 

Edit: Lockdown, dus die vapeshop in Zwolle is natuurlijk dicht. Online bestellen is de enige optie, of je moet een damper bij je in de buurt kunnen vinden om even te testen of de mod het nog doet, maar dat verwacht ik wel.

 

3 hours ago, Cyber_Huub said:

Met sommige laders kun je een te sterk ontladen accu ooit laten herleven.

 

6 hours ago, Moppersmurf said:

Dan kan ook gewoon het usb poortje van de mod kapot is. Dan is de rest van de mod nog prima buikbaar. Ik zou een batterijlader kopen. Erg handig voor de toekomst en je kan ook reserve batterijen laden als je een keer langer van huis bent.

Is er misschien een forummer in jouw omgeving die je hulp kan vragen met een geladen batterij ofzo?

 

8 hours ago, Kurmit said:

De batterijen lopen in opslag langzaam leeg , als je ze al bijna leeg in kast hebt gelegd zijn ze gewoon te ver ontladen nu.

Als ze onder de +- 2,5 volt komen laad de mod ze niet meer op en gaat niet aan.

Afhankelijk van hoe leeg ze zijn kun je ze nog keer extern opladen of beste optie gewoon vervangen.

Mocht je een voltmeter hebben kun je eens meten hoeveel er nog in zit dan ben je zeker.

 

 

heb net een bestelling geplaatst, met een accu lader die een scherm heeft voor info over de batterijen.

https://www.nkon.nl/xtar-x2-batterijlader.html

Link to comment
Share on other sites

@jaredje Het wordt er op dit forum niet overzichtelijker op al je steeds alle post in zijn geheel gaat quoten, dus gaarne in het vervolg wat spaarzamer quoten.

Ik ben geen echte kenner op batterijgebied en ik gebruik vtc6 batterijen maar ik damp ook maar op zo'n 20-25 watt. Als ik op 120 watt zou dampen zou ik toch ws voor  de vtc5a gaan. (gewoon op gevoel om iets meer zekerheid te hebben :weetnie)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

19 minutes ago, Marcel loves E6 said:

@jaredje Het wordt er op dit forum niet overzichtelijker op al je steeds alle post in zijn geheel gaat quoten, dus gaarne in het vervolg wat spaarzamer quoten.

Ik ben geen echte kenner op batterijgebied en ik gebruik vtc6 batterijen maar ik damp ook maar op zo'n 20-25 watt. Als ik op 120 watt zou dampen zou ik toch ws voor  de vtc5a gaan. (gewoon op gevoel om iets meer zekerheid te hebben :weetnie)

wat houden de vtc6 en vtc5 in? ik heb de sony US18650VTC6 C6 batterijen besteld, 2 stuks maar, heb niet heel veel te spenderen dat ik er direct 4/6 haal

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Voor de VTC6 geldt: 2 x 15A CDR x 3,2 volt (als ze bijna leeg zijn) = 96 watt max

Dat is dan bij continu belasting terwijl we bij het dampen slechts kort belasten. Het zal wel loslopen....

 

Edit @jaredje Je hebt batterijen die maar 5 ampère kunnen leveren, maar ook die wel 30 ampère kunnen leveren. Als je op hoog wattage dampt, moeten je batterijen het aankunnen anders worden ze loeiheet en heb je grote kans dat het misgaat. Standaard leveren de batterijen 4,2 volt als ze vol zijn en alle gereguleerde mods zeggen dat de batterij leeg is bij zo'n 3,2 volt.

 

Wattage = Volt x Ampère

 

Als je de Continues Discharge Rate (CDR) van een batterij vermenigvuldig met het laagste voltage, krijg je het wattage wat een batterij altijd kan leveren.

 

Voor de VTC6 is dat 15 A x 3,2 Volt = 48 watt zelfs als hij bijna leeg is. Je hebt er twee in de Gpriv, dus max 96 watt.

De VTC5a levert (zo uit het hoofd) 30 A x 3,2 volt = 96 watt per batterij In de Gpriv x 2 = maximaal 192 watt

 

Het is dus niet verstandig om de Gpriv op 200 watt te gebruiken met 2 VTC6 batterijen erin, maar zo'n 100 watt gaat nog wel.

Edited by Raycoupe
uitleg CDR, wattage, veilige marges
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...