Jump to content

Scherpe smaak liquid


CAvE

Recommended Posts

Ik heb een aantal dagen geleden dit recept gemaakt :https://e-liquid-recipes.com/recipe/2906754/Barista%20brew%20-%20salted%20caramel%20macchiato op 30pg/70vg/3mg nic.

Het flesje draag ik veel bij me (broekzak steepen) en gaat 2x per dag even open voor wat frisse lucht en daarna een flinke shake totdat het mengsel troebel is van de luchtbelletjes.

Maar nu komt het, als ik het resultaat proef dan zit er een scherpe smaak aan. Die smaak wordt versterkt als ik hem probeer te vapen. Ik heb de ingrediënten ook los geproefd, maar herken de scherpe smaak niet bij een van de ingrediënten.

Met scherpe smaak bedoeld ik een onaangename tintel op de tong en keel, alsof je een peperkorrel eet.

Iemand een idee hoe die scherpe smaak ontstaat en belangrijker, hoe ik er vanaf kom?

Link to comment
Share on other sites

Ik mix op 3mg (zie ook eerste post). En het maakt niet uit of ik het in m'n rda of Zeus X stop (beide rond 70 Watt).

Met andere liquids heb ik het probleem niet. 

Ik dacht ook aan de nicotine, maar dat zijn gewoon standaard 10ml flesjes die ik er bij meng.

Volgens mij heb ik flesjes Nic uit hetzelfde pakje nu ook in m'n kanzi zitten en daar heb ik geen last van. Edit: volgens mijn aantekeningen was dit met een Nic Salt gemaakt.

Edited by CAvE
Link to comment
Share on other sites

Het is inderdaad het scherpe van de nicotine. Ik heb de oude flesjes 100% vg nicotine (savevape) opgeduikeld en een drupje van geprobeerd. 

Gruwel, dat spul brand op je tong. Het komend uur zal m'n smaak volledige weg zijn.

Is dat normaal voor 20mg/ml nicotine?

Ik heb hier net een batch van darkstar binnen gekregen en zal die anders ook wel even "testen". Maar had geen idee dat er zo'n sterke scherpe smaak aan zat zeg.

 

Edit: die van darkstar smaakt ook scherp, maar lang niet zo erg als die eGo Dampf flesjes.

 

Edited by CAvE
Link to comment
Share on other sites

Ooit vertelde ik tegen een droeftoeter die 48mg gekocht had, doe eens een proefje.
Steekt die dokus zijn vinger in de base en proeft letterlijk.
Hij vond het heel peperig.
Mafkees, met een proefje bedoel ik dat je een sample op sterkte maakt en die gaat dampen.
Vreemd, nooit meer iets van 'm gehoord.
Vrij vertaald, steek het niet in je WAFFEL!

Link to comment
Share on other sites

@SucksToBeDenniseen paar dagen pas, dus laat het maar even staan. Wellicht dat die scherpte verdwijnt.

 

Toch wel gek, ik gebruik dit merk flesjes al een paar maanden en dit is de tweede keer dat ik dit heb. M'n eerste keer was een tijd terug en heb toen de schuld aan iets anders gegeven. Maar dat was diezelfde scherpte.

Kunnen een paar flesjes uit een batch slecht worden of een veel hoger percentage nicotine hebben?

 

@Cyber_HuubIk snap wat je bedoelt. Maar als ik iets niet in mijn mond durf/mag/wil stoppen, dan gaat het op zeker m'n longen niet in.

 

Link to comment
Share on other sites

@SucksToBeDennis Ja, dat is het denk ik. Langer laten staan. Maar sommige smaakjes hebben maar 1 tot 3 dagen nodig om te steepen en dan is het jammer om vanwege de nicotine het nog 2.5 week extra te laten staan. Zo had ik een tijdje geleden een sherbet gemaakt en vond die ook ongelooflijk scherp. Ik dacht dat het door de citrus vruchten kwam, maar nu denk ik dat het ook door die nicotine komt.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Kleine update:

Ik herinnerde me dat ik een fles "smaakloos met nic" had gemaakt om zo sneller kleine flesjes met verschillende smaken te kunnen maken.

Dat flesje is zeker een week of 2-3 oud en met een verse wick toch maar even getest. Nog steeds ongelofelijk scherp in de keel, alsof je cayennepeper loopt te dampen. Meer dan 2-3 halen trek ik niet.

Nu @SaveVape gemailed om te kijken of ze met een antwoord/oplossing kunnen komen.  Met hun PG versie had ik hier helemaal geen last van.

Link to comment
Share on other sites

De nic heb ik in April van dit jaar gekocht en altijd in de koelkast op +4 graden bewaard. Net nog gekeken, maar behalve een batchnummer (Lot: S19-1831) kan ik geen THD vinden op de verpakking en/of flesjes.

Ik ben er ook een beetje bang voor dat de (resterende) nicotine + 50ml aan flavour weggegooid kunnen worden. 40 euro in totaal?

Link to comment
Share on other sites

On 4-12-2020 at 15:38, CAvE said:

Het is inderdaad het scherpe van de nicotine. Ik heb de oude flesjes 100% vg nicotine (savevape) opgeduikeld en een drupje van geprobeerd. 

Gruwel, dat spul brand op je tong. Het komend uur zal m'n smaak volledige weg zijn.

Is dat normaal voor 20mg/ml nicotine?

 

 

Nicotine-base op VG basis dient op kamertemperatuur meedogenloos geschud te worden voor gebruik :regels Dit is om mogelijke "ontmenging" tegen te gaan :ja

Het is niet geheel onmogelijk dat de nicotine boven gaat drijven in een VG-base, en zit de kans er in dat je zelfs bij 20 mg/ml VG base een scherpe smaak proeft.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...