Jump to content

Dovpo topside squonkflesje smelt


Recommended Posts

Ik gebruik de "Topside" misschien wel het meest van al m'n mods maar kan het zijn dat er door lekkage de behuizing van het flesje smelt? Ik heb hem inmiddels vervangen en een rubber ringetje er tussen gedaan (kijken of dat helpt of het alleen maar erger maakt) en bij FT een nieuw tankje besteld.

 

1980656307_Schermafbeelding2020-11-03om09_38_19.jpg.849786f6b3c84f5cac2b9c6320e0d13b.jpg625978785_Schermafbeelding2020-11-03om09_38_52.jpg.cd9e2172eb634722cc8959aaeb4e4db3.jpg

Link to comment
Share on other sites

Heel aparte beschadiging, precies bij de opening waar dat opgezette randje contact heeft met de buitenwereld. Alsof er van buiten iets het plastic heeft aangetast. Er zijn naar mijn weten geen e-liquid ingrediënten die dit kunnen veroorzaken. Toevallig niet met stickeroplosser of andere oplosmiddelen bezig geweest? Of een vandaal op bezoek gehad die er een aansteker onder heeft gehouden? Echt een bizarre beschadiging.

 

Zelf heb ik ook de Topside Single 21700 en hier geen last van.

Link to comment
Share on other sites

Het lijkt er inderdaad op alsof die verhit is maar dat is dus niet zo anders zou het flesje ook aangetast zijn, ik heb meer van dat soort ervaringen met liquid zo zijn er in een la waar m'n flesjes met vloeistof bewaar (en dus ook wel eens mors) een paar soort van blaren ontstaan of de tafel vlekken die niet meer weg te poetsen zijn.

(de achterkant)

IMG_0557.JPG.jpg.3a778546caf05de7f4c9bd658f71fad7.jpg

 

Link to comment
Share on other sites

Het siliconen flesje kan waarschijnlijk temperaturen van ruim boven de 200 graden aan, wellicht wel 300, die smelt niet zo snel. Vandaar dat ze van siliconen ook bakmatjes en cup cake vormpjes maken.

 

Ik weet wel dat een batterij met gemak boven de 100 graden kan worden en de behuizing van de topside (zink legering) prima warmte geleidt. Maar het zou je moeten opvallen dat de mod in je hand wel erg warm wordt. Dat had je vast wel gemerkt.

Link to comment
Share on other sites

@peterp0stdit ziet er echt uitals een hitte probleem. Als je aan het dampen bentkun je de mod dan nog wel fatsoendelijk vasthouden of is deze extreem warm. Alsje max 30 wat dampt kan de batterij niet zoheet worden ( mits je geen batterij gebruikt die max 2 ampere kan leveren ofzoiets) misschien tijdens het dampen een keer een infrarood thermometer pakken en even meten. Verder kan ik me alleen voorstellen dat je de kunstof houder hebt schoongemaakt met thinner of een ander goedje met veel weekmakers waardoor het kunstof op lost. Het flesje van siliconen kan heel veel hebben van warmte en chemicalien en zal niet snel vervormen

Link to comment
Share on other sites

Als het al hitte is zou je toch verwachten dat de andere kant van het flesje erger is aangezien die aan de kant van de batterij zit..

Dat het aan de vloeistof ligt lijkt me ook sterk maar anders ben ik wel benieuwd wat je dampt ?

Ik zou ook denken dat het komt doordat het schoongemaakt is met iets wat het kunststof aantast. Wellicht doe je de mod in z’n geheel ergens mee af? Aangezien het juist aan de open kant zit.

Link to comment
Share on other sites

@Maurice1974

@DeParelVanHetZuiden

Ik maak mijn dampspullen schoon met warm water met soms wat afwasmiddel geen alcohol, thinner enz.Maar het schoot me gisteren te binnen, het is me wel eens overkomen dat ik een mod beet pakte en waarschijnlijk onbedoeld het plusknopje van de wattage indrukte, zonder dat ik het wist stond die op de max stand, ik heb maar even de vuurknop in gedrukt maar het gevolg was heftig.Daarna ben ik in de normale stand verder gaan dampen. Ik kan me zo voorstellen dat behuizing toen te heet is geworden, is gaan uitzetten in de richting waar dat het makkelijkste gaat en dat is voorkant. Het blijft gissen en we zullen het nooit met zekerheid kunnen vast stellen tenzij ik hem weer op 90 watt laat dampen maar dan loop ik dus het risico dat er een tweede squonkflesje vernield wordt en dat heb ik er niet voor over.Overigens als de hypothese klopt dan is de Dovpo Topside minder geschikt voor hoge wattages, ben benieuwd op welk wattage jullie met deze mod dampen.

Link to comment
Share on other sites

@peterp0st Onwaarschijnijk, een keertje drukken op max wattage daar wordt de batterij niet warm van, dat duurt even. Daarnaast vind eventuele warmteontwikkeling niet plaats in de mod zelve, maar de batterij (mits de mod geen mankementen vertoond uiteraard).

 

Het blijft een wonderbaarlijk mysterie, 't ziet er uit alsof hij voor een flinke warmtebron heeft gestaan, een föhn of zo.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...