Jump to content

Stoppen of niet i.v.m. smaakjes


Recommended Posts

Ik ben weer even terug van weggeweest.

 

Zelf zit ik nu al een maand of 2/3 op 0 mg nicotine (wel met smaakjes uiteraard,) Mijn volgende stap gaat de gewoonte zijn maar ik merk dat ik al steeds minder aan het lurken ben aan dat ding.

Mijn doel is dus straks om er helemaal vanaf te zijn

 

Omtrent de nieuwe ontwikkelingen ben ik wel benieuwd hoe jullie hierover denken? Als er dus een verbod op smaakjes is, gaan jullie dan door? Zelf brouwen of (Illegaal) importeren die zooi? Nemen jullie genoegen met de tabakssmaken of ga je serieus ook overwegen om af te bouwen en te stoppen.... Het blijft toch ook voor de meeste een beetje hobby...

 

 

Ik hoor het graag

 

 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Zolang ik aroma's kan kopen, zal ik dat blijven doen. Wat is illegaal? Als een winkel in het buitenland het verkoopt en wil opsturen en ik koop het daar, ben ik dan illegaal bezig? Het zij dan maar zo. En wat is de volgende stap? Gaat de roverheid dan spinazie verbieden omdat er nitriet in zit, ik noem maar wat? En zo gaan we langzamerhand op weg naar soylent green.

Ik heb wel te doen met de winkeliers waarvan er straks een heleboel de tent moeten sluiten omdat het assortiment dat verkocht mag worden, te klein gaat worden en er niet voldoende omzet gehaald kan worden.

Ik maak de liquid zelf want anders is het onbetaalbaar. Met de nocitine die ik in huis heb, kan ik nog wel wat jaartjes vooruit en als men de aroma niet meer wil opsturen dan ga ik het misschien wel halen :-) of ik vraag een paar Polen die hier werken, of ze het willen meenemen. Er is vast wel een oplossing voor.

Ik vind het zo'n flauwekul om alleen tabakssmaakjes toe te staan. Waar zijn we nou mee bezig? Men wil het roken verbieden maar blijft sigaretten verkopen. Men wil de mensen van de tabak af helpen maar staat alleen tabakssmaakjes toe. Ze zijn helemaal zot.

Edited by KeesB
  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Denk dat er voor de hobbyisten hier niet zoveel zal veranderen, de meeste hier weten of vinden hun weg toch wel om aan de spulletjes te komen.

 

Het is vooral een strop voor de nieuwe dampers of toekomstige dampers, wanneer het moeilijk of niet mogelijk is lekkere liquids in de winkel te kopen zal de algemene overstap van roken naar dampen zeker afnemen.

 

Triest voor de rokers die deze makkelijke overstap in de toekomst zullen missen.

  • Like 8
Link to comment
Share on other sites

26 minutes ago, Cyber_Huub said:

Ik heb recent een nieuwe vriezer en koelkast aangeschaft.
Need I say more?

Need to share more :grins

Ik tank al in Duitsland, dus de aroma's zullen daar binnenkort ook wel vandaan komen. Weet iemand een toko die aroma's verkoopt in de buurt van Emmerich of Kleve?

Link to comment
Share on other sites

Ik zal gewoon lekkere smaakjes blijven gebruiken. Als het niet meer in de winkels te koop is, dan is er vast wel een "mannetje" in de buurt die het overneemt. 

Ik mix zelf, dus tegen de tijd dat het zover is, sla ik nog wel even wat extra in.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ik heb een likeurstokerij om de hoek.Van Wees.De ijsboer haalt daar zijn aroma´s met zijn grote mond dat hij alles zelf maakt.Die hebben daar heus wel wat op pg/vg basis in huis.Of anders de taarten.nl website ofzo.Maar de groentelade en nog twee dozen liggen nog tjokvol met allerlei aroma´s die niet meer in de ijskast pasten.Ik zag de bui jaren terug al hangen.Het jaar is trouwens nog niet om en ik bestel nog wat bulkaroma´s bij Savevape voor die  tijd.Beter mee dan om verlegen.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, The Unknown said:

nu geen zorgen meer over dit soort zaken

Je kunt als een mak schaap over de dam gaan maar bij mij strijkt men tegen de haren in en alle lol wordt verboden met nu ook het dampen er bij. Ik voel alleen maar weerstand tegen dit soort maatregelen. De bemoeienis van de overheid kent grenzen en die worden nu overschreden.

Op 8 september gaat de Acvoda het nog eens onder de aandacht brengen van de politiek. Ik moet zien of ik die dag vrij kan zijn om mee te gaan. Iedereen is welkom om mee te gaan! 

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Al die regeltjes hebben er voor gezorgd dat ik aardig ben gaan hamsteren. Door al dat gehamster ben ik nu zo geïnvesteerd in het dampen dat er mee stoppen onlogisch lijkt. Rokers hebben al moeite met een half pakkie weggooien, moet je nagaan wat je als damper moet doorstaan om te stoppen?

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Er komt hier ook nog steeds veel aroma binnen. Bruine medicijn flessen voor opslag. Er zit aardig wat geld in. Nicotine in de vriezer... daar zal nog wel wat van moeten komen. Maar het jaar is nog niet om. zodoende heb ik een voorraad om te kijken wat de markt en omringende landen gaan doen en hoe het zich ontwikkelt. Zolang het kan blijven kopen en de voorraad groot houden. 

Link to comment
Share on other sites

@Sateman 

Er zijn de afgelopen maanden al meerdere verkopers gestart met een nieuwe site waar ze dezelfde aroma's verkopen onder de noemer taart/ijs aroma's.

Ik ga bewust geen links zetten omdat het anders erop lijk dat ik reclame maak. Tegen de tijd dat het officieel verboden is, wat eerst nog moet gebeuren, zullen de linkjes wel op dit

forum te vinden zijn. Wettelijk doen ze niks verkeerd. Of ze moeten ook in de toekomst taart en ijs aroma's gaan verbieden, wat niet zal gebeuren.

Is net hetzelfde als de verkoop van PG en VG verbieden, ook geen haalbare zaak.

Zeer waarschijnlijk zijn er tegen die tijd ook nog andere oplossingen als de verkoop van de smaakjes verboden gaat worden.

Erg jammer zoals ook al door @Sub-Ωhm vermeld is, de overstap van roken naar dampen zal stukken minder worden door dit achterlijke verbod.

Wat natuurlijk een gemiste kans is! 

Link to comment
Share on other sites

Ik hoop dat de smaakjes juist niet verboden worden, in mijn optiek stimuleert 'naar tabak smakende' liquid juist eerder het terug vallen op gewoon roken.

 

..maar goed, ik woon nog geen 10km van Duitsland en net 12km van België, dus...

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...