Jump to content

50/50 dampen met 0.2 ohm


Saba

Recommended Posts

Net een en ander besteld bij Le Petit Vapoteur, waaronder base en aroma op 50/50 PG/VG basis. Kwam er pas later achter dat het om deze verhouding ging...

 

Ik maak gebruik van een DTL-box met daarin een 0.2 Ohm coil. Kan ik bovenstaande verhouding dampen met deze coils? Hoeveelheid damp kan me niet echt deren, zolang ik mijn apparatuur maar niet aan het kapotmaken ben.

 

Benieuwd wat jullie vinden! Groet!

Link to comment
Share on other sites

Kan geen kwaad. Alleen zou ik losse PG en VG kopen. De aroma's zijn meestal op PG basis. Waardoor de verhouding onder de 50/50 komt na het mengen.

 

Je gaat het in ieder geval niets kapot maken door dunnere liquid.

 

Meer VG geeft wel meer damp. Hoe hoger de VG hoe meer wolken.

Link to comment
Share on other sites

Het nadeel van zo'n hoog PG gehalte in een dikke DL damper is dat je er een enorm droge bek van krijgt. PG is een hele goede smaakdrager, maar droogt wel erg uit. Voor je apparaat maakt het niets uit, al heb je wel meer risico op doorlekken, fabriekscoils (als je die gebruikt) van 0,2 ohm zijn meestal afgestemd op een hoger VG gehalte (wat een dikkere vloeistof is).

 

Wordt dus een kwestie van uitproberen, of je het nog een lekkere dampervaring vind en of je lekkages krijgt.

Link to comment
Share on other sites

Is ook heel persoonlijk denk ik. Ik damp liquids die ik aanmix met 50/50 (en dus uitkomen op ongeveer 65-70% PG) gewoon DL. Niks droge mond. Met hoog VG heb ik - behalve een weeige, onaangename zoete smaak - vooral een hele natte neus : vind ik persoonlijk storender. En ja, ik damp veel, dus daar ligt het niet aan ? 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Idd heel persoonlijk, ik vind het in droge omstandigheden 's zomers of 's winters in huis wel aangenaam dat m'n neusslijmvliezen een beetje bevochtigd worden. Van het zoete van VG heb ik geen last, terwijl ik een hekel heb aan alles wat maar een beetje naar zoet neigt. Dat zal komen door m'n NET aroma's wat automatisch een bittertje bevat. Drink m'n expresso ook met suiker, pure chocolade bevat tevens zo'n bittertje naast de suiker, maar dan heb je het qua zoet hier wel gehad. Ik vind zo eens per jaar een cola'tje wel lekker voor de nostalgie, maar sta soms bijna te kokhalzen daarna van die mierzoete overdosis suiker.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

@Saba - ja, geukkig wel ; ik ben niet zo erg van de dikke wolken en wekelijks ramen lappen ? . Zelf heb ik geen behoefte aan dikke wolken (wil gewoon de TV en mijn computer bijvoorbeeld kunnen blijven zien), en ik wil een ander er ook niet meer storen. En de leeftijd dat ik denk dat ik er (een positive) índruk mee maak, ligt al heel lang achter me. Toch blijft er met 30% VG nog genoeg wolk over om echte aanstellers mee over de zeik te jagen, hoor. Maar ib de regel stoort niemand zich er aan als ik maximaal 30 % VG damp. 

 

Maar ik doe het vooral voor de smaak ;  niet alleen haal je meer dampsap uit de zelfde hoeveelheid aroma, de smaak is ook puurder, omdat dat weeige er niet "overheen" komt. Smaken gaan me dan ook beduidend minder snel vervelen dan bijvoorbeeld shortfills, die standaard hoog VG zijn ; ik heb er in al die jaren nog niet één gehad die langer dan een halve tank lekker is (en een kast vol van die ellende). 

 Vooral tabakssmaken, kruidige smaken en authentieke vruchtensmaken gaan in mijn beleving veel beter met wat hoger PG, anders smaakt alles naar snoepjes. (En die eet je ook niet de hele dag : ik damp daarentegen WEL de hele dag, en wil dus geen opdringerige smaken). 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ik ken wel iemand die een tijdje 50-50 in een dl tank had. Dit was alleen wel 0.40 ohm en behoorlijk kleine coils. Ik heb zelf nooit geprobeerd om hoog in pg te gaan in een dl tank. Al zou ik het wel kunnen proberen aangezien ik de laatste keer mixen perongeluk bij de eerste bottleshot pg ipv vg heb gebruikt?. Leuk experimentje, 100% pg in een dl tank?

Link to comment
Share on other sites

Je kan altijd nog ergens een fles vg halen en je mix wat dikker maken, maar door gewoon je eerste mix een kleine hoeveelheid te maken kan je uitproberen of het hogere pg gehalte je bevalt, zo niet dan pas je het aan voor je volgende batch. 

Link to comment
Share on other sites

Ik damp 'oude sapjes' in mijn sub-ohm tanks (70%PG/6mg nic) omdat ik niet van verspillen houd en ben hier minder over te spreken dan 50/50..  ..werkt prima met 1,6 ohm voor dat gevoel wat ik van een sigaret kreeg, maar zelfs dat begint me tegen te staan. 50/50 MTL is net wat zachter.

 

Ik moet nog even wachten op 70%VG Red Astaire voor mijn sub-ohm, maar iets zegt me dat dit heel wat lekkerder gaat dampen..

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...