Jump to content

Vliegen naar Frankrijk en douane


Brandaris

Recommended Posts

Geen probleem, je moet je enkel houden aan de voorschriften van de vliegtuigmaatschappij (lithiumbatterijen verplicht in de handbagage) en de algemene beperkingen voor vloeistoffen (in de handbagage flesjes van max 100ml in apart plastic zakje).

Bij het inchecken in Frankrijk leg je best je apparatuur en flesjes (in plastic zakje) open en bloot in een bakje(*) om door de scanner te gaan, sommige controleurs zijn niet zo familiair met damp-gear om die op de scan als dusdanig te herkennen en dat vermijd dat je je bagage moet openmaken om te verifiëren dat het geen onstekingsmechanisme voor een bom is. ?

 

(*) ze vragen dit specifiek voor computers, tablets en telefoons dus doe dit je best ook met damp-hardware en reserve-batterijen.

 

Edited by The Modder
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Als ik met de vliegtuig op vakantie ga doe ik enkel de batterijen en 1 mod tankje half gevuld in mijn handbagage.
Rest van de vloeistoffen en hardware in de grote koffer. Moet er niet aan denken dat er ineens zo'n eikel al je liquids weg laat gooien.

Met de vluchten waarmee ik vlieg mag je niet eens een flesje water mee het vliegtuig in nemen.
Als je dan zit de miepen over hoe je je medicijnen dan bijv in moet nemen, zeggen ze dat je dat dan in de vliegtuig moet vragen.

Edited by Barry55
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
On 9-8-2020 at 08:23, Moppersmurf said:

Moet er niet aan denken dat er ineens zo'n eikel al je liquids weg laat gooien.

Ja.. pas maar op... misschien zitten er wel van die eikels hier op het forum.. en bij de eerst volgende keer dat je langs hem moet worden al je spullen direct in de schedder gemieterd. ???  

Link to comment
Share on other sites

Ik heb het wel eens gedaan van de UK naar Nederland.

Daar heel goedkoop inslaan en alle doosjes waar het inzat daar weggeflikkerd. Los in de tas mee. En 5, 200ml flesjes van de verzegeling afgebroken.  Was toch bij elkaar zon 150 Pond. Na controle gewoon doorlopen. Hadden niets in de gaten. 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, JDS said:

Ja.. pas maar op... misschien zitten er wel van die eikels hier op het forum.. en bij de eerst volgende keer dat je langs hem moet worden al je spullen direct in de schedder gemieterd. ???  

Ga jij effe leren quoten! Dat was mijn tekst niet he..

Link to comment
Share on other sites

On 8/8/2020 at 1:18 PM, Barry55 said:

en hardware in de grote koffer

Er is bij in de UK een lege mech mod zonder tank/dripper uit m'n ruim bagage gehengeld. Blij dat één van de dames me dit nog kwam overhandigen bij de gate, maar het gaat in feite nergens over. Een lege metalen huls. Toch was er geen discussie over te voeren. 

 

Sindsdien alle hardware in handbagage, voorraad vloeistof in de ruimbagage 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...