Jump to content

vergelijking e-life vs twist

es
 Share

Recommended Posts

E life:  voordelen

-looks

-pure smaak

-zuinig in gebruik

- losse onderdelen makkelijk te vervangen

Nadelen: damp niet instelbaar... dus zit ik op een hoger nicotine level

Ego twist; voordelen

- regelbare damp voor de smaak zoals jij t lekker vind. Dit vind ik een heel hroot pluspunt.

- pure smaak liquid

- je kan uitwisselen met clearomizers etc heel beel dingen zijn uitwisselbaar met de ego-c batterij.

Nadelen:

- looks hier wint de e-life

- tankje gaat veel sneller leeg. (Maar dus wel meer damp door de extra liquid die verdampt)

Dit is mijn persoonlijke vergelijking.

Dit is een beetje manke vergelijking. De Elife is een verdamper, de Twist is een batterij.

Wil je het beste van twee werelden dan zet je de Elife verdamper op de Twist  :blij

Je ziet dan nog wel de schroefdraad van de Twist, maar daar zijn weer oplossingen voor om die te verbergen.

Op de evic past de Elife zonder meer, die heeft 510 en Ego aansluiting.

Het is alleen de Elife batterij die eenkennig is.

Mn vergelijking ging natuurlijk over de elife... en de twist startset met cartomizer. .. de basis. ..

Maar ff serieus past de elife cartomizer op de twist? Durf t niet te proberen..

Ja het past wel Es heb het net geprobeerd, maar kan niet zeggen dat het lekker dampt, zuigt teveel lucht en je kunt het gerust proberen hoor de batterijen zijn gewoon hetzelfde soort alleen de aansluiting van Biansi e life is anders wat ik persoonlijk heel jammer vindt.

Hoe komt het dat ie dan teveel lucht zuigt? Op de evic zet ik er de ring niet om omdat ie dan te weinig aanzuiging heeft. Doe het ook alleen als ik lekker aan het dampen ben en de batterij is leeg ( heb sinds een paar dagen een 2e Elife, dus zal minder vaak voorkomen). Voordeel is dan wel dat het voltage, net als op de Twist, constant gesteld kan worden en de Elife batterij minder voltage produceert naarmate de batt leegraakt.

Elife is geen cartomizer (meer) :pan, heb opgezocht hoe dat nou zit met al die namen.  :weetnie

Voordat de clearomizers er waren werden tanksystemen wel tot de cartomizers gerekend, er werd toen onderscheid gemaakt tussen drippen en een vulsysteem.... Nu worden in de vulsystemen 3 systemen onderscheiden: een  cartomizer is met "watten", een clearomizer is met wicks, bij beide zit de atomizer in "het ding" en bij het tanksysteem, zoals de Elife, zijn liquid en atomizer gescheiden, maar is er wel een systeem met wickjes om de liquid gedoseerd op de atomizer te krijgen. En om het dan voor beginners makkelijk te maken noemt iedereen  zijn "ding" altijd zijn "tankje" en is de Protank een clearomizer.... :gek

Conclusie is dan ook: noem het een tank, zit je altijd goed  :cheerpon

Ik herken t! En hoor ook wel eens een soort geborrel.

Dingen die ik doe is een paar keer zuigen zonder t knopje in te drukken, en de verbrander en t gedeelte waar hij inzit droogdeppen.. daar zit bij mij best vaak liquid. . Mss tijd voor een nieuw tankje..

Ik gebruik voor ieder smaakje een ander tankje dus dat kan het niet zijn? ik heb net het wickje vervangen, helpt ook niet, droogdeppen heb ik ook gedaan, ook geen verschil. Ik zou 'm bijna weer gaan schoonmaken haha. Of morgen gewoon maar contact opnemen met edampers.eu.

Ja zou dan ook ff met edampers contact opnemen. Ze willen graag dat je met plezier dampt.. vilhens mij zijn er meer elife dampers die de eerste keer een wow gevoek hebben, maar na 3 weken een beetje knars worden van t onderhoud...

T is dat ik nu echt genoeg heb anders zou ik de biansi t of imist2 in oberweging nemen.. want ik vind hm wel ontzettend lekker dampen :ratje

:) ze hebben mij net al gebeld, ze hadden het gelezen. Superservice he! Biansi t ken ik niet, imist 2 is ook een optie natuurlijk, maar ik vind de elife wel mooier om te zien. Daarom heb ik gekozen voor de elife.

Hij is zo mooi strak, alles loopt mooi door. Vind hem gewoon super. Ik zie trouwens dat jij ook halo dampt. Heb jij de turkish tobacco wel eens gehad of damp jij geen sigarettenliquid? Ik heb van halo de tribeca, freedom juice, tiki en de midnight apple. Van de tribeca en de freedom juice ben ik helemaal fan! De appel vind ik lekker maar niet om steeds te dampen, de tiki is niet helemaal mijn ding geloof ik.

Ja ben ook net gebeld! Over hun service ben ik sowieso heel tevreden..

Tabaco smaken damp ik eigenlijk niet..

Ben helemaal weg van halo malibu, tiki juice heb ik ook maar niet iedere dag, en midnight appple ook niet voor iedere dag.

Van mn collega mocht ik cafe mocka proberen, en die ga ik bij mn volgende bestelling meebestellen. Ben meer een zoete damper... vind de ananas van mist erg lekker en aardbei ook... maar moet ff wat liquid opmaken voordat ik weer bestel.

Hoi Es, ik denk dat je 'm verzuipt. Het trekken zonder te 'vuren' doe ik maar heel af en toe als de batterij vol is en om te voorkomen dat ik dry hits krijg. Als ik zó stevig aan het dampen ben dat de wick een beetje geholpen moet worden. Door het trekken zonder te vuren krijg je een onderdruk waardoor de liquid naar de uitgang wordt gedrukt.

Als je het vaker doet dan nodig is stroomt er teveel liquid naar de atomizer.

En dan krijg je geborrel en rotzooi.

Probeer het eens uit. En probeer zacht en lang, enkele seconden, te trekken.

De Imist gebruik ik ook heel veel. Van de twee vind ik de Elife net wat lekkerder, warmere damp en daardoor meer smaak. Groot voordeel van de Biansi's vind ik dat ik ze gewoon in mijn binnenzak van mijn jas kan meenemen zonder kans op lekken enzo.

Een echt toppertje, en waar ik t.z.t. nog meer van ga kopen, is de Kanger Evod. Ik heb deze in Dld gekocht bij een shop waar ze 1 gaatje dichtsolderen. Hier op het forum las ik vaak aanmerkingen dat ie zo licht dampte. Nou weet ik dus niet hoe een normale Evod dampt, maar ook dampguru Pete Busardo heeft er alleen maar lof over.http://www.elektrisch-roken.nu/index.php/topic,9799.msg279438.html#msg279438

De Evod ziet er ook nog eens heel leuk uit, ik heb een rode. Geen startset gekocht maar gewoon los 1 batterij en 1 clearomizer (kost tussen de 5 en 7 euro) met een weerstand van 1,8 Ohm en een paar reservecoils (rond de 1,50 euro) met verschillende weerstand. (Een damper met hogere weerstand dan 2 Ohm kan je beter op een regelbare batterij zetten waar je hoger voltage kan instellen.)

Dan de Kanger Protank. Die heeft het voordeel dat er best wat in kan (2,5 ml) en ik gebruik 'm alleen thuis en alleen met favoriete smaakjes Maxx Blend of vijgen (ook Flavourart) op de eVic. De 1e trekjes is ie nog heel koud, ook het mondstuk is koud, dat wordt wel warmer en dan is ie ook heel lekker. Je moet er dus helemaal voor gaan zitten en een dampsessie houden. Is niet mijn favoriet, het mondstuk vind ik ook wat erg groot. [ben ter vervanging daarvan geïnteresseerd in een nieuw Joyetech tanksysteem voor op de eVic, de eVic Changeable Atomizer (ECA), waar 3,5 ml liquid in kan, maar ik wacht nog even wat reviews af voordat ik aan het kopen sla.) De Protank hou ik dan wel voor eventuele lastige smaakjes die op plastic inwerken. Omdat de Protank van glas is kan ie overal tegen.

De Justfog Maxi wilde ik heel graag lekker vinden en hij is ook heel erg goed, maar ik kan er maar niet aan wennen dat je de hele tijd je damper moet omdraaien omdat de wicks bovenin zitten. Het ding dampt voortreffelijk, giga dikke damp en met een fantastische smaak, superlatieven te kort, maar ik kreeg steeds branderige hits omdat ik vergat te draaien. :stom

Favoriet zijn dus de Elife, de Evod en de Imist.

Es en Elsteck, ik damp weer als een tierelier dankzij de mannen van E-dampers. Het USB-ladertje van mijn Elife veroorzaakte de problemen. Die laadde niet of onvoldoende, want de batterij bleef rood al hing hij er de hele nacht aan. Maar goed omdat dat dus ook een defekte batterij kon betekenen heb ik een vervangende batterij, lader en atomizer toegestuurd gekregen zodat ik mijn spullen op kon sturen en gewoon kon blijven dampen. Vanmorgen is het pakketje aangekomen, ik hang mijn Elife aan de lader en binnen een kwartiertje had ik groen licht! En nu dus ook weer dampwolken zoals ze horen te zijn :). Ben helemaal blij!!!

De verangende set kan dus weer retour, wat een service he!