Jump to content
MarcoPolo

YFTK Dvarw FL versie ervaring (afrader)

Recommended Posts

Posted (edited)

Ik doe het niet snel en al mijn tank ervaringen waren wisselend, maar hierbij wil ik toch een afrader aan jullie vermelden.

Aangezien ik meerdere Dvarw V2 tanks heb en ook zeker favoriet zijn, wilde ik de nieuwe FL versie ook proberen.

Via FT had ik de YFTK versie binnen gekregen, en na 5 pogingen en 2 uur proberen heb ik het met deze tank opgegeven en is hij de 'vergeet me snel' lade in gegaan.

Ik maak mijn tanks altijd schoon als ze binnen komen, dus deze tank ging ik ook uit elkaar halen.

Het begon al met de driptip verwijderen, deze was echt niet met de hand los te krijgen. Maar aangezien ik me eigen driptips gebruik, en vooral geen witte, deze maar met brute kracht en een tang verwijderd.

Bij de Dvarw V2 zit er een metalen cap om de coil/wick base, waarbij de wick iets door de gaten in deze cap steekt. Bij de FL versie is deze van plastic.. (vooruitgang?)

Echter bij het verwijderen van het bovenste gedeelte van de tank (die altijd eraf moet om te vullen), bleef deze plastic cap vast zitten in dit bovenste gedeelte. Maar na het glas verwijderd te hebben kon ik deze van bovenaf los duwen met mijn jig tool.

Het plaatsen van de coil en bouwen van de wick is bij de Dvarw in principe appeltje eitje, en was bij deze ook zo gebeurd.

Echter was het plaatsen van de plastic cap even uitzoeken, maar die bleek door een uitsparing maar op 1 manier op de base geplaatst te kunnen worden.

Na het plaatsen van de cap, netjes het katoen iets door de gaten, zoals ik bij de V2 versie gewend was, en daarna de kleine metalen cap op de plastic cap om de base netjes 'af te sluiten'.

Hierna het bovenste gedeelte omgekeerd gevuld met liquid, waarna ik deze op de base wilde draaien. (wat ik met me andere Dvarws zeker 2x per dag doe)

Maar het schroefdraad pakte heel slecht en het lukte niet om hem direct vast te krijgen, waarna ik het bovenste gedeelte weer los nam om te kijken waarom niet.

Terwijl ik hem los nam, zat ook de plastic cap weer klem in het bovenste gedeelte, en trok ik gelijk me hele wick mee die gelijk waardeloos was. 

Om een lang verhaal iets korter te maken, ik heb het dus 5 geprobeerd, 5x nieuwe wick geplaatst, 2x nieuwe coil, maar iedere keer gaat de plastic cap dus mee bij het verwijderen van het bovenste gedeelte en trekt de hele wick uit de base. Ik heb dit echt nooit gehad bij mijn andere Dvarws, terwijl het principe hetzelfde is.

Op 1 of andere manier laat YFTK alles te strak in elkaar vallen bij deze versie, en als je bij iedere keer vullen je wick opnieuw moet plaatsen wordt je daar niet blij van.

En het bovenste gedeelte moet iedere keer weer uit elkaar om de cap er uit te duwen, en alle liquid kan je dan ook gelijk weer wegspoelen.

Dit is puur mijn ervaring met deze tank en misschien zijn andere versies wel beter, maar wilde ik toch even kwijt. (om frustratie te voorkomen 😎)

Edited by MarcoPolo