Jump to content

Ontsmetten Vape


Recommended Posts

Ontsmetten van iets waar je de hele dag aan lurkt, is betrekkelijk.
Als ze vies zijn gewoon onder de kraan.
Is er eentje inwendig behoorlijk vies, dan spoel ik ooit met een alcohol achtige substantie.
Niet om te ontsmetten, maar omdat het grondiger reinigt.
 

Link to comment
Share on other sites

Bedoel je in het licht van corona? @Aaruman

Buitenkant afnemen met doekje met alcohol of glassex, overal waar de damp komt hoef je je geen zorgen over te maken dankzij de PG in e-liquid.

 

Iets anders dan water om m'n rda's of tankjes mee schoon te spoelen, heb ik nog nooit nodig gehad. Warm water werkt sneller dan koud maar omdat het hier minuten duurt voordat warm water uit de kraan loopt, spoel ik wat langer met koud.

Link to comment
Share on other sites

Tank spoelen met water of een sopje met afwas produkt en naspoelen. Schoorsteen droog ik met een wattenstaafje. Driptip met een vochtig gemaakt stukje keukenrol of indien nodig in een badje met warm water. Alle uitwendige delen af en toe eens met een licht vochtig propje katoen in alcohol gedrenkt, de mod wel zonder de batterij er in te laten. Maar goede handhygiene is al het halve werk vind ik om een mogelijke besmetting tegen te gaan. Behalve ik raakt niemand mijn dampertjes nog aan in covid 19 tijd.?

Link to comment
Share on other sites

Lekker spoelen onder warm water en vaak met een wattenstaafje alle smalle randjes en de driptip schoonmaken. 

Geen ontsmetten hier, want met al dat bier wat ik drink is het na een purge helemaal ontsmet. 

#vakantie 

 

Link to comment
Share on other sites

Een mod veeg ik met een doekje alcohol schoon en een tank en de base daarvan van doe ik in de ultrasoon en spoel het af onder de warme kraan.Pas op dat je geen ringetjes of schroefjes in de afvoer laat vallen.Dat is mij dus bijna gebeurd.In  de ultrasoon trilt er weleens een schroefje los.

Link to comment
Share on other sites

Mod (daar waar mn handen komen) word bij thuiskomst afgenomen met een doekje met 70% alcohol of sterilum. Werk ik de zorg. Ondanks het oneindig handen desinfecteren, alles bij thuiskomst weer gedesinfecteerd. (Niet schoon) drip tip met een keukenrol en water. Tank bij nieuwe coil met water en keukenrol drogen. Handvatten, knopjes met blue wonder desinfectie doekjes (thuis)

Verstuurd met Tapatalk!

Link to comment
Share on other sites

On 7/22/2020 at 11:50 AM, Steve said:

Ik denk dat de newbies met vape het complete apparaat bedoelen

 

Gelukkig ben ik inmiddels geen 'newbie' meer in deze wereld ?

 

thanks voor de tips allen!

Link to comment
Share on other sites

Mijne gaan inderdaad onder de kraan, maar dat is omdat het Aegis Solo's zijn. Raak je snel aan gewend trouwens, mensen schrikken zich rot als ik tussen twee hijsen door even achteloos mijn mod afspoel . Qua tanks, ik gebruik uitsluitend RDTA's (Gaia's), die krijg je redelijk makkelijk schoon als je cap en tankje even afspoelt. Als ze na verloop van tijd dof zijn geworden of er zit wat kroepoek aan dan gebruik ik mijn waterflosdinges en dan blinkt het spul weer als nieuw. De enige keren dat ik drastischer maatregelen moest nemen was na een TPA honeydew akkefietje, en na mijn kennismaking met het misselijkmakende Pinkman.  

 

 

Edited by monotom
Link to comment
Share on other sites

De enige keren dat ik drastischer maatregelen moest nemen was na een TPA honeydew akkefietje, en na mijn kennismaking met het misselijkmakende Pinkman.  

 

 

 

 

Nou die pinkman vond ik ook werkelijk misselijk makend.

 

Verstuurd met Tapatalk!

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...