Jump to content
rhoutgraaf

Dry hits Innokin Zlide

Recommended Posts

Posted (edited)

Beste mededampers,

ik heb onlangs een Aegis Mini met Innokin Zlide gekocht. Ik was het bouwen van coils, het gedoe met losse batterijen en alle troep die daarbij hoort een beetje zat.

Nou loop ik met de zlide tegen een probleem aan, ik krijg continu dry hits. Ik prime de coil aan de bovenkant van de coil en in de wickgaten. Dan wacht ik een kwartier tot een half uur. De eerste paar halen damp ik op 8 watt (1.2 ohm coil / 10 - 14 watt). De eerste paar halen zijn goed, maar al snel krijg ik dry hits. Zeker als ik opschaal naar 10 watt. 14 watt haal ik al helemaal niet want dan ga ik over m’n nek.

Ik gebruik een liquid die ik zelf mix op 40VG/60PG. 

Ik snap er echt weinig van. Begin te denken dat m’n mod een defect heeft, of misschien de tank. Maar ik was benieuwd of iemand hier op dit forum het probleem herkent. 

mvg,

Robin

edit: echt bij meerdere coils gehad... dus aan een defecte coil kan het niet liggen

Edited by rhoutgraaf

kleine gedachtegang want ik ken de tank niet. 

hijs je te snel achter elkaar? of lange halen?

oftewel. krijg het katoen wel de tijd om weer liquid op te nemen?

tankje goed gereinigd na de dryhits? die geur/smaak blijft anders wel hangen. 

je zegt dat je het draaien van coils enzo wel zat ben dus denk dat de opties een beetje overbodig zijn, denk namelijk dat je geen beginner ben en die opties wel ben afgegaan die ik zeg. maar je weet nooit 😉

aan de aegis ligt het zowiezo niet. want dry hits krijg je niet van de mod 👍

Nee zou mezelf geen beginner noemen, maar een expert ben ik ook niet haha. 

Ik heb lang gewacht tussen de heisen, kort gewacht tussen de heisen, tank schoon gemaakt, dikkere liquid, dunnere liquid. Kortom, ik heb naar mijn idee alles al geprobeerd. Het is toch raar dat ik op 8 watt zelfs al dry hits krijg, terwijl de coil aangeeft 10-14 watt. 

Kan door een defect de mod niet een veel te hoog wattage vuren ondanks dat je hem laag hebt ingesteld? Geen idee, ik zeg maar wat... ik heb inmiddels zoveel geprobeerd dat ik dit soort dingen maar ga bedenken 😅

Ik zie ook helemaal geen luchtbellen tijdens het dampen. En als ik ze wel zie heel weinig en hele kleine belletjes. Volgens mij een teken dat het katoen geen liquid op neemt... 

Posted (edited)

@rhoutgraaf ik heb zelf de Zlide en de Zenith tank. Bij dezelfde liquids en wattage gaan de coils in de Zlide tank een factor 2 minder lang mee  in de Zlide in vergelijking met de Zenith. Mijn vriendin heeft dit probleem echter niet. Naar het schijnt schijnen de 1.2 ohm coils problemen volgens sommige fora hebben, veel mensen vinden die snel slijten. Ik gebruik de 1.6 in mijn zenith.  Wellicht weet @Sebas waar dat aan kan liggen? 

Edited by vaper89

nee, sorry. meer opties kan ik niet verzinnen. ik ken de tank of coils ook helemaal niet....

de smok coils gaf ik toen(voor m’n gevoel 20 jaar geleden 😉 )een prikje in het katoen met iets kleins en scherps. 

misschien helpt dat?

of toch andere coils proberen? google leerde me dat er wel verschillende zijn.....

Vrij rampzalig als het aan de coils ligt... ben zo stom geweest om meteen 5 doosjes te kopen 😂 ik ga de 1.6 eens proberen

dat is inderdaad minder en zou naar mijn mening ook niet mogen. 

dat er af en toe een slechte bij zit ok maar een hele batch? of gewoon een slecht ontwerp, zou niet mogen

Ik denk dat de eerder genoemde oplossing de beste is , je katoen neemt duidelijk geen liquid op.

Dus met nieuwe coil voorzichtig aan zijkanten met speld zooitje gaatjes in de katoen prikken en dan primen.

Probeer t eens

@Kurmit en @Sebas, bedankt... zal ik zeker proberen! Ik had nog een 1.6 liggen ergens achter in de kast en die dampt als een zonnetje! 

Ik ga even prikken in het katoen, ben wel benieuwd of dat helpt! Ik houd jullie op de hoogte! 

Posted (edited)

Tip: Als je er een nieuwe ge'prime'de coil hebt ingezet, even de vloeisof laten intrekken met de topfill deksel open. Na een kwartiertje de deksel sluiten en een paar keer flink zuigen zonder te vuren.

Met een naaldje prikken wist ik nog niet, logische tip idd.

Edited by Rico Mono

1 hour ago, rhoutgraaf said:

had nog een 1.6 liggen ergens achter in de kast en die dampt als een zonnetje! 

dan zou ik m’n verlies nemen(als gaatjes prikken niet werkt) en de 1.6 aanschaffen als je daar meer plezier mee hebt. misschien zijn de 1.2 gewoon bagger?

@Rico Mono ook die ga ik proberen! Dank voor de tip! @Sebas, ja ik ben bang dat het inderdaad incasseren wordt, al ga ik nog even via de klantenservice van lepetitvapoteur proberen of ik daar een restitutie kan krijgen... niet geschoten is altijd mis zeggen ze! 

ja idd. zeker als het zoveel doosjes zijn👍

Nee ik heb met de 1.6 geen problemen met een dry hit het enige probleem wat ik heb is dat de coil doorlekt en ik steeds liquid in mijn mond krijg, heb al van alles geprobeerd ook andere coils maar ik blijf het probleem houden.  Ik krijg het niet voor elkaar dus heb ik nu een lange driptip aangeschaft en dan valt het nog mee maar dat is eigenlijk óók niet de oplossing. Heeft iemand nog TIPS. 

Groetjes van Bully

Posted (edited)

@rhoutgraafHeb ook de Zlide en heb de 1.2 ohm en 0.8 ohm coils in de verpakking gebruikt en ben net door m'n eerste doosje van 5x 1.2ohm coils.

Zelfde als jou dus, maar heb geen dryhits, tenzij ik niet oplet en de tank helemaal leegdamp. Als dat niet gebeurd doe ik zo'n 2-3 weken met 1 coil.

Ik doe primen hetzelfde als jij, alleen na de druppels doe ik de coil direct in de Zlide en vul ik die met liquid en wacht dan een kwartiertje. Ik damp de 1.2ohm op 12.5W en zie trouwens ook geen luchtbellen na het lurken.

Wil zelf de 0.8 ohm en ook de 1.0 ohm coils halen in de toekomst om de hogere wattages te proberen (de 1.0 ohm is voor restricted DL).

@Bully Dat probleem heb ik ook eigenlijk niet. Het gebeurt wel als je de hervul-schuif open laat staan, na een paar minuten verdrink je de coil dan zeg maar (teveel liquid) en dan zuig je ook wat liquid op tijdens het hijsen. Maar na een aantal vieze hijsen  ben je dan weer OK. 1.6 ohm coils heb ik niet geprobeerd trouwens, maar zouden toch gewoon moeten werken...

Die zijn geschikt voor 10-14W trouwens, ter aanvulling van vaper89 hierboven.

Edit: voor beiden trouwens, op de achterkant van de coil-doosjes staat een security-check, misschien ff checken op de site om te zien of je wel originele coils hebt gekregen?

Edited by Damperampetamper

Ik heb zowel de zenith en de zlide (beide 0,8 ohm), ik damp nu T-Juice Red Astaire 50/50 en heb er geen last van.

Maar ik herken het wel een beetje.

- Als ik er Dragon Vape Red Star 70vg/30pg in stop, dan loopt dat ding alleen maar te pruttelen en krijg ik vanalles in mijn mond.

- Als ik meer dan 3 hijsen achter elkaar neem met 30vg/70pg, dan krijg ik ook dry hits. Ik heb me daarom aangeleerd niet meer dan 3 keer achter elkaar te dampen, dan altijd even wachten. 

Wat me wel op valt is dat ik maximaal 1 week doe met een coil, ongeacht welke liquid, ohm of damper. (maar dat zal dan wel weer aan mijn "techniek" liggen 🙂 )