Jump to content

Sweetener (suclarose)


Sudoma

Recommended Posts

Ik weet niet of het topic hier goed staat maar ik heb bij savevape een flesje sweetener met suclarose gekocht.

Ook maar meteen een flesje EM erbij gekocht.

 

Nu heb ik 3x10ml verschillende liquids gemaakt.

1tje met 1 druppel.

1tje met 5 druppels ca 1%

1tje met ca 10% sweetener.

 

Ik merk totaal geen verschil aan zoetigheid.

Ligt dat nou aan mij of doe ik iets fout?

 

Suclarose zou het geheel toch echt zoeter moeten maken alsof er een suikerklontje in is gedaan of niet?

Ik ben echt op zoek naar de suikerlip feeling.

 

Na wat zoeken op google zou ik de liquid niet hoeven te steepen om dat suikerachtige gevoel te krijgen.

 

Wat denken jullie? Heb ik de verkeerde gekocht of ben ik nou gek.

 

Het gaat om deze sweetener:

Savevape sweetener

 

Ik denk zelf dat hier veeeeeel te weinig suclarose inzit.

Mijn shake n vape flessen zijn gewoonweg 100× zoeter. ?

 

Anders zou ik bij bulkpowder of dergelijke suclarose poeder moeten kopen en oplossen in pg maar ik heb dat bewust niet gedaan omdat deze sweetener al kant en klaar is.

 

Als jullie het zoete geheim weten dan koop ik dat meteen ? wie weet hier wat vanaf of heeft nog een zoete oplossing liggen? 

Link to comment
Share on other sites

Met die 10% lijkt het me overgedoseerd en daar wordt het niet perse beter van. 

Ik ben hier ook eens naar het zoeken geweest en toen kwam ik bij Capella Super Sweet uit. Uit het hoofd is 0,5% meer dan genoeg.  Sloopt wel je coils een stuk sneller.

 

Edit: wellicht interessante discussie

Edited by DeParelVanHetZuiden
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • Capella super sweet = dubbel sucralose met een klein beetje citric acid
  • Een liquid met alleen sucralose maken is net zoiets als een kop koffie maken met alleen heet water en een schep suiker. Zoet zou het wel moeten zijn maar smakelijk is een ander verhaal.
  • 10% sweetener is absurd veel. Als je dat niet proeft dan heb je een merkwaardig smaakvermogen of  die sweetener deugt niet. Ik zou zelf max 1% gebruiken, anderen gaan soms tot 3 a 4 procent.
  • Al kan het ook gebeuren dat teveel aroma een vlakke smaak oplevert ipv te krachtig. Maar je had ook een testje met 1%....

Een druppel zou ongeveer een klont suiker aan zoetigheid moeten opleveren. Wat als je een druppeltje van die sweetener proeft?

 

Wat de EM ermee te maken heeft is me niet helemaal duidelijk. Kan het zijn dat je die hebt gebruikt voor je tests ipv de sucralose?

 

Edited by monotom
Link to comment
Share on other sites

Mmm dan ga ik eens kijken voor de capella.

Als ik een druppeltje op mijn hand doe is het namelijk ook gewoon niet zoet. Misschien is hij verkeerd gemengd ofzo want als ik andere mensen zo hoor dan is idd 1druppel op 10ml al goed merkbaar. Hier niet dus.

 

Ook van de 10% liquid raakt de coil gewoon niet zwart.

 

Als ik bijvoorbeeld mijn shake n vape damp, dan is de coil toch echt al een beetje zwart na een pakweg 30 trekjes. Je ziet dan al caramel vorming.

 

En de liquids zijn tsja hoe moet ik het zeggen.

Het lijkt bij het dampen alsof de liquid droog is.

 

De EM heb ik idd als tester om een zoete tint te geven aan bepaalde liquids. Dus inderdaad meer om een beetje mee te spelen. Die heb ik nog niet gebruikt omdat deze niet zou werken om liquids mierenzoet te maken.

 

Ik ga de supersweet eens bestellen en probeer het daar eens mee. Een liquid moet toch wel gewoon mierenzoet te maken zijn zonder teveel gedoe. ?

Met mijn smaak is niet veel mis want als ik de shake n vape pak is het gewoon weer heeeerlijk mierenzoet. Alsof ik suikerklontjes damp.

Dat is wat ik uiteindelijk wil bereiken.

Een kop koffie met 3 of 4 suikerklontjes is idd de zoetigheid die ik zoek. Goede vergelijking.

 

Wat ik heb gedaan is gewoon een 70vg/30pg citroen liquid gepakt en deze geprobeerd zoeter te maken. Mislukte poging. ?

De flavor maakt me nog even niks uit. Als het maar suikerklontjes zoet is. ? En juist dat lukte vandaag niet helaas. Ik had me zo verheugd op zoet, maar helaas.

 

Alleen een base kan toch ook heeeeeel zoet gemaakt worden met E955 toch?

 

 

Link to comment
Share on other sites

Die heb ik gelezen. Daarom kwam ik uit op sucralose. Op savevape staat ook dat het 99.5%usp is. Wat dat betekend weet ik niet maar als iets al uit 99.5% uit iets bestaat kan het suclarose aandeel nog maar 0.5% zijn denk ik. ?

 

Waarschijnlijk zit hier dus veel te weinig in van dat spul.

 

Stevia gaat het niet worden voor mij want stevia opzich vindt ik al niet lekker. Dus waarschijnlijk ook niet in mijn liquids.

 

Suiker zou ook geen optie zijn denk ik zo want dan kan ik mijn coils vervangen na 1 trekje.

 

Ik zou wel eens willen weten wat voor ingredient mijn favoriete shake n vape gebruikt om de liquid zo zoet te maken. Misschien dat ik ze eens ga benaderen om te vragen. Maar ja, of ze dan gaan zeggen wat erin zit is de vraag.

 

Of ik stuur de liquid op naar een lab om erachter te komen. ?

 

 

Edited by Sudoma
Link to comment
Share on other sites

Het is ook zo moeilijk beschrijven.

 

Die zoetigheid die ik zoek heb ik nog nooit in geen enkele liquid geproefd.

 

Ik neem een trekje en als ik dan slik is het net alsof ik suikerwater met een smaakje doorslik.?

Dit geheel blijft ook nog een tijdje in mijn mond zitten, en bij elk trekje loopt me het water in de mond tijdens het inhaleren.

 

Soms moet ik uitkijken dat ik mijn dripper niet te recht houd anders loopt me het water terug mijn dripper in. ?

 

Zo zoet heb ik nog nooit meegemaakt.

Een coil killer is deze liquid ook.

 

De aromas die ik huis heb zijn

Citroen, Cola, Peach, Mango, Blueberry, Cherry, Cheesecake, SugarPunch, Aardbei, Apple, DoubleApple, Water meloen, Drop, Bubblegum, Caramel, en nog een paar.

 

Die nasmaak van suiker mis ik. Geen enkele flavor kan dat nabootsen.

 

Maar vrijdag ga ik de cap super sweet bestellen omdat deze veel geconcentreerder zou zijn.

Eens kijken of het hiermee wel lukt.

 

Ik ben van mening dat er te weinig suclarose in mijn sweetner zit, ofdat deze niet deugd zoals monotom ook al zei.

Link to comment
Share on other sites

Weet niet welke cheesecake je hebt, maar als dat cap of tpa is zou ik zo iets in elkaar flansen

Cheesecake 4%

Strawberry ripe tpa 5%

Strawberry tpa 2%

Sweetener cap 1.5%

Dan heb je wel een zeer zoete liquid iig

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Na paar dagen is het al lekker en het wordt steeds beter als het goed is. Soms wil de aardbei weleens minder sterk worden, dus zou het niet maanden laten steepen ofzo, denk dat er na drie weken niet veel meer zal veranderen..

 

Die cheesecake zou ik dan op 2% doen..

Edited by Steve
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Gaan we proberen. Tnxs voor de tip ???

 

Ik laat zoieso even weten of ik verschil merk tussen de sweetener die ik nu heb en de capella.

 

En na het steepen post ik het resultaat van de liquid ook even. ?

Link to comment
Share on other sites

De cap super sweet was maandag binnen en ik heb de liquid vandaag eens even getest.

 

Hij is nu wel lekker zoet, en de smaak van jou recept is gewoon lekker.

Alleen heb ik de cheesecake vervangen door citroen.

 

Heerlijk fris en lekker fruitig voor in de zomer.

 

Maar toch had het nog wat zoeter gemogen voor mij haha, maar de suikerfeeling is nu iig wel aanwezig.

 

De capella is wel een heeeeeel stuk zoeter dan mijn vorige sweetener van savevape. Dus die deugde gewoonweg niet. Daar zat dan waarschijnlijk toch te weinig suclaros in voor mij.

?

 

 

Link to comment
Share on other sites

Ja dat het de smaken wat onderdrukt was ik ook al achter. Dat is op te lossen door hier en daar een druppeltje meer aroma in te doen.

 

Ik denk dat als je sweetener gebruikt dat je weiniger pg base moet gebruiken want anders heb je gewoon een teveel aan smaakloze pg in je liquid die je moet aanvullen met flavor.

 

Dat is natuurlijk omdat de sweetener voor een groot deel smaakloze pg bevat. Dus dat moet je incalculeren.

 

Ik vindt het wel leuk dat zelf mengen. Is eens iets anders dan kant en klaar. 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...