Jump to content

Vuurknop mech werkt amper.


Gijsdezwart

Recommended Posts

Hi dampers,

 

Al z'n half jaar ben ik in het bezit van de mechlyfe arcless. Vanaf het eerste moment was ik verliefd. Hiervoor heb ik alleen semi-mechs gehad. Maar wat een verschil is het zeg. Lichtjes indrukken van de vuurknop en linia-direct krijg je een hit van jewelste.

 

Hellaas merkte ik dat na een paar weken het vuren van de knop nietzo soepel meer ging. Natuurlijk heb ik gelijk gekeken of er ergens kortsluiting is of dat ik een verkeerde berekening heb gemaakt. Dit was niet het geval.

 

Vervolgens las ik op internet grondig schoon maken. Toen kwam ik tot de conclusie dat de contact punten erg smerig waren. Ik zag aangekoekte donkere plekken. Ik kreeg dit absoluut niet weg, dus met mijn domme kop heb ik geprobeerd het er af te krabben met iets scherps. Het resultaat kan je zien op de foto's.

 

Ik besloot vandaag maar een laatste poging te doen om het schoon te krijgen dus heb de contact punten in een ultrasoon reiniger gestopt voor een uur op 80 graden. Het zag er iets beter uit, dus vol enthousiasme heb ik alles weer in elkaar gezet.

 

De eerste hijs was het gelijk raak, ofniet het is maar hoe je het bekijkt. Ik kreeg geen damp binnen. Hij vuurt nog steeds op de zelfde manier. Ik moet de knop heel hard indrukken met mijn vinger en dan blijven bewegen totdat hij contact maakt. Zodra hij contact maakt vaped hij als gewoonlijk. 

 

Ik heb op internet gekeken naar losse contact punten maar kon niks vinden. Alle schoonmaak oplossingen heb ik volgens mij al geprobeerd. Is er nog hoop of moet ik een nieuwe mech kopen? Hoe voorkom ik dit in het vervolg?

 

Groetjes Gijs

00100lrPORTRAIT_00100_BURST20200708192429599_COVER-min (1) (1).jpg

Foto 2 paste er niet bij na 4 keer compressen

00100lrPORTRAIT_00100_BURST20200708192438721_COVER-min (1).jpg

Edited by Gijsdezwart
Link to comment
Share on other sites

Misschien eens zoeken of je losse nieuwe vuurknoppen kunt vinden?

 

Fasttech is meestal een goed startpunt. Of de site van de originele maker natuurlijk. Of modmaker?

 

Link to comment
Share on other sites

Lijkt me dat ie niet strak genoeg tegen batterij gedrukt zit en dus slecht contact maakte.

Dan krijg je die zwarte rommel en wel/niet contact maken.

Ik ken dit model niet maar mss kun je dit nog afstellen.

En qua reinigen zul je nu toch heel fijn schuurpapiertje moeten nemen om die rommel er af te krijgen en weer goed contactvlak te hebben.

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Gijsdezwart said:

Ik moet de knop heel hard indrukken met mijn vinger en dan blijven bewegen totdat hij contact maakt. Zodra hij contact maakt vaped hij als gewoonlijk. 

Dat is het niet de batterij @Johannes Koning ? hij heeft de constant contact te veel beschadigd. wat die wel kan proberen is wat kurmit zei proberen het glad te krijgen misschien kan die dan wel beter contact maken.

Link to comment
Share on other sites

Als e.e.a. het gevolg is van arcing, dan is je contactpunt niet voldoende vlak geweest.

Dit dien je eerst op te lossen door het contactpuntje goed vlak te schuren (nagelvijl wil ook nog wel eens helpen).

Mocht ie daarna helemaal geen contact meer maken omdat je net iets teveel hebt weggehaald, kun je 2 dingen doen:

Contactpunt heel goed ontvetten, beetje flux erop en een druppel soldeertin erop laten lopen en uitvloeien. Dan evt weer vlakschuren.

Andere optie is gewoon een magneetje ertussen gooien.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Bedankt voor alle tips luitjes!

 

Ik zal die sponsjes van MOOCH eens proberen. Al ben ik er een beetje sceptisch over ( Niet over MOOCH maar over de sponsjes.

 

Ik krijg het gevoel dat ik op dit moment 2 opties heb.

 

Keuze 1: Veel tijd en energie stoppen in mijn mech I'm hem te redden. 

 

keuze 2: leren van deze les, nieuwe mech halen en vanaf dag 1 beginnen met schoon maken.

 

Ik gooi mijn batterijen regelmatig weg. Heb een oplader waarbij de Voltage zichtbaar is. Zo kan ik beetje in de gaten wanneer het weer tijd is voor een andere.

 

Zelf echt klussen en boenen zie ik niet erg voor me. Ik zag wel dat iemand iets posten over magnetetjes, mijn mech Kan als tube gebouwd worden. Ik heb dus 2 van deze magnetjes. Zouden deze mij kunnen helpen? Ik dacht er namelijk vanmiddag zelf ook aan. Zou alleen niet weten hoe was wat haha

 

 

Link to comment
Share on other sites

On 8-7-2020 at 21:56, Kurmit said:

Lijkt me dat ie niet strak genoeg tegen batterij gedrukt zit en dus slecht contact maakte.

Dan krijg je die zwarte rommel en wel/niet contact maken.

Ik ken dit model niet maar mss kun je dit nog afstellen.

En qua reinigen zul je nu toch heel fijn schuurpapiertje moeten nemen om die rommel er af te krijgen en weer goed contactvlak te hebben.

 

Ik denk dat je gelijk hebt. Het is misschien lastig uit te leggen: wanneer ik de contact pin van foto 2 wat losser draai drukt hij beter tegen het contact punt aan en blijf ik goeie hits krijgen. Het nadeel hiervan is dat na een paar uur hij steeds losser draait tot het punt dat mijn vuurknop los begint te raken. Ik heb gisteren zitten kloten hiermee.

Ik denk dat ik toch gewoon voor een nieuwe Mech ga. Ergens op internet las ik magnetische firebuttons beter werken dan springloaded. Is hier iemand die dit kan bevestigen? 
Ik ben opzoek naar een stabwood Mechmods die nog steeds het formaat heeft van een tube. Goeie voorbeelden zijn de mods van Ultroner.

Het enige minpuntje voor mij zijn de 18650 batterijen. Ik ben verliefd geworden op de 21700 batterijen, voor mijn gevoel kan ik veel meer vapen voordat ik merk dat de kracht begint af te nemen. 

Heeft iemand nog tips voor stabwood/excentrieke mech mods met 18650 batterijen maar het liefst 21700. Als de mech er erg goed uitziet wil ik de overstap nog wel maken. Is er eigenlijk nog een reden waarom de meerderheid zich blijft  houden aan 18650 batterijen? 

Of is het misschien handig om te wachten totdat er meer stabwood 21700 mech mods te kopen zijn? Voor mijn gevoel is ultroner de enige die dit soort mechs verkoopt. Ben bang dat als ik nu een 18650 ultroner mech koop dat er vervolgens binnen een paar weken ook een 21700 variant is.

Sorry voor de hoeveelheid vragen, Ik heb het gevoel dat de veelte mooie excentrieke mechs die ik voorbij zie komen op internet alleen verkrijgbaar zijn via facebook groepen of gesloten communities....

unnamed.jpg

DSC_5995.jpg

Edited by Gijsdezwart
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...