Jump to content
Sebas

Hoe om te gaan met mesh?

Recommended Posts

een nieuwe bladzijde is begonnen. 

bassie is aan de mesh. 

een tijdje afgehouden, maar de smaak is toch wel wow en erg simpel met bouwen. 

katoen vliegt er doorheen zoveel heb je nodig 🤪

maar de vraag,

kan je mesh, net als een gewone coil ook “schoonbranden” of is het weggooien als de liquid is aangekoekt?

beetje een noob vraagje, maar zoek me een breuk en kan er weinig over vinden en dit is echt nieuw voor me. 

0.16ohm, zelfs daar schrok ik van. zo laag heb ik nog nooit gezeten. altijd 3 of hoger, maar geloof dat dat een eigenschap is van mesh....laag ohmage 🤷‍♂️

Ik brand het ook altijd een paar keer gewoon schoon en inderdaad maar op hooguit 15 watt. Zelfde bij het voor gloeien. 

Van het mesh gebruik 0.15 en 0.20 ohm uit mijn hoofd en dat is inderdaad een stuk lager dan ik gewend ben.

Vooralsnog gebruik ik mesh vaak aan de ondergrens van het aanbevolen wattage. 

Posted (edited)

@Sebas gewoon schoon branden en je kan er zelf ook nog met een borsteltje overheen 🙂 

Er zijn wel mesh strips met hoger ohms je hebt er ook 1 van NI80 die komt op 0.22ohm

Screenshot.png

Edited by SucksToBeDennis

ja, ik had wel gezien dat er hoger in ohms zijn, maar meerendeel is toch best laag. 

ik heb nu de wotofo strips erbij genomen van 0.18 en die bevalt goed op 55watt. 

moet wel zeggen dat ik weinig vergelijking heb 😉

heb nu ook ni80 en ss onderweg. kijken wat me bevalt 👍

Posted (edited)

is wel het idee mocht de smaak niet tegenvallen. 

heb wel eens in het verleden ss316 coils gebruikt met tc maar kon er niet aan wennen. 

dus ik denk dat het nu een beetje hetzelfde blijft als wat ik gewend was maar als ik het niet probeer kan ik er ook niks over zeggen 😉

daarna weer kanthal tot ik ni80 leerde kennen. dat is nog steeds favoriet met een gewone coil. 

nu met mesh is het weer even uitvogelen wat ik het fijnst vind. ben bang dat ni80 ook hier de voorkeur krijgt, gewoon omdat ik goede ervaringen heb met gewone coils in ni80. hang je toch een beetje die kant op. 

maar nu zit er kanthal in(bij gebrek aan ander) en dat is toch zeker niet slecht👍

Edited by Sebas

dat heb ik ook wel ja altijd Ni80 gebruikt en toen SS geprobeerd in tc vond het maar niks, toen nog een keer geprobeerd met replay en toen was het wel lekker 😛 maar heb nu wel Ni80 voor dual coil.. vind dat SS te laag in ohms komt voor dual