Jump to content
Sign in to follow this  
Drylster

Welke VG/PG verhouding

Recommended Posts

Wat is een goede PG/VG verhouding voor een Voopoo Drag 2.

Ik gebruik nu een Justfog Q16 Pro met een 50/50 PG/VG  NIC 12 mg verhouding en dat bevalt goed. Is deze ook te gebruiken in de Drag 2?

Met de NIC wil ik naar een lagere waarde, welke raden jullie aan?

Wat heeft de mod te maken daarmee ??

Gaat om wat voor soort tankje er op gaat en wat voor coil

Posted (edited)
25 minutes ago, Kurmit said:

Wat heeft de mod te maken daarmee ??

Gaat om wat voor soort tankje er op gaat en wat voor coil

Sorry hoor, ben nog een beginnende damper en stel soms de vraag verkeerd.

Tankje is de Uforce clearomizer 

Voopoo Uforce U2 0.4ohm Kanthal Coil

Voopoo Uforce N3 0.2ohm Mesh Coil

Worden er standaard bijgeleverd.

Edited by Drylster

Ok dan ga je dus switchen van MTL naar DL he.

Begin eens met 70/30 vg/pg en op 3 mg nic dat geeft vast al genoeg voldoening en kun je vqn daar gaan aanpassen indien nodig naar jouw wensen.

@Kurmit Ja, ik ga overstappen van MTL naar DL. Ik wil, net zoals ik dat nu doe, zonder aroma dampen. 

De vape die ik nu gebruik is 50/50 12 mg NIC. Kan ik die ook gebruiken of toch beter wat minder NIC.

Tja het kan wel maar 12 mg nic zal je flink doen hoesten 😉

Oké, dat is niet de bedoeling. Zal een kant en klare mix 70/30 vg/pg en op 3 mg nic bestellen. kan ik het uitproberen.

@Drylster Bij zo'n DL tank, verbruik je veel meer milliliters e-liquid en krijg je dus meer binnen. Daarom kan het nicotine gehalte flink omlaag per milliliter en zal een paar hijsen met 12mgr/ml veel te veel van het goede zijn.

Ook 50% PG zal flink droog in de mond aanvoelen met een DL setup.

Ik heb gister de Voopoo Dragon 2 binnen gekregen. Overgenomen van iemand die er niets aan vond.

Man wat dampt dat heerlijk. Wat een andere vooral betere beleving dan een Justfog.

Nu had hij er nog een aroma bij, Watermelon Chill en ik vind het ontzettend lekker.Ja ja ik weet dat ik eerder heb gezegd dat fruit smaakjes niets voor mij waren😄.

Ben nu op zoek naar een aroma Watermelon Chili om te mixen met de 70/30 vg/pg en op 3 mg NIC die ik heb besteld. Moet de aroma dezelfde vg/pg verhouding hebben?

Kan wel Watermelon Chill vinden, maar dat is een 10 ml flesje die je zo moet gebruiken en ik wil het zelf mixen. Iemand een tip?

@Drylster ja, ben nu aan het wachten op nichrome draad uit de uk, die krijg ik waarschijnlijk aankomende week binnen. Van Uk naar nederland heb ik meestal me pakketje binnen 3 to 5 dagen binnen maar het kan ook iets langer duren door die corona toestand.

36 minutes ago, Drylster said:

Moet de aroma dezelfde vg/pg verhouding hebben?

Meeste aroma’s zijn op pg basis en niet in een verhouding.

Er zijn ook aroma’s op vg basis maar dat aanbod is redelijk beperkt.

Als je zelf gaat mixen is het aan te raden om ongemengde VG en PG te gebruiken, nic-shots kun je wel op bijvoorbeeld 70/30 kopen.

Zoals hierboven vermeld zijn aroma's meestal op PG basis, dus als je dan een voorgemend VG/PG mengsel van 70vg/30pg gebruikt en je gaat daar 15~20% PG-aroma aan toevoegen dan wordt je PG verhouding te hoog.

Ik en vele anderen hier maken gebruik van Steam Engine om makkelijk de exacte hoeveelheden PG, VG, Nic en aroma te berekenen.

Posted (edited)

@DaNova Wat is het gevolg als de PG of de VG te hoog is in de liquid?

Ik heb nu een mix van 70/30 3 mg NIC besteld en het is dus beter als ik daar geen aroma aan toe voeg. Geen probleem hoor, damp ik die zo op.

Edited by Drylster

Dat is afhankelijk van het percentage aroma dat je toe gaat voegen. Met heel geconcentreerde aroma’s welke je op 3% kan mixen valt het allemaal wel mee. 
Maar uitgaande van de Element die hierboven genoemd wordt en waarvoor 15% aanbevolen wordt gaat het een stuk sneller. Ff snel geschat kom je daarmee uit op circa 60/40 vg/pg.

Hoeft nog niet allemaal heel erg te zijn maar dit is waarom je beter met losse vg en pg kan werken zodat je onafhankelijk op welk percentage je het aroma gebruikt altijd op de door jou gewenste verhouding uit kan komen.

Posted (edited)

@Drylster Bestelling uit de UK gaat prima. Ik heb inmiddels 2x een bestelling gedaan (ik vape pas sinds kort) 1x bij Chefsflavours en 1x bij Darkstar, beide pakketjes zijn keurig geleverd. De Darkstar zending was met UPS na een dag of 4 binnen, Chefsflavour was met Royalmail/postnl na 8 dagen binnen.

Hou er wel rekening mee dat er behoorlijke verzendkosten gerekend kunnen worden, ik was bij beide zendingen (meerdere aroma's en vg/pg) ongeveer 10 pond (11 euro) kwijt voor track and trace, zonder t&t is het wat goedkoper. Als je 1 flesje aroma koopt is dat zonde.

Nicotine shots zijn overigens ook veel goedkoper daar, als je een doosje van 20 x 10ml 18mg/ml (Darkstar) besteld betaal je +/- 14 euro, hier in NL al snel 1,50 per flesje van 10ml.

Edited by Baragor75

Klinkt goed die watermelon chill. Die ga ik ook maar eens proberen bij mijn volgende bestelling bij elfc (ze hebben hem ook als flavourshot). Ik bestel echter altijd voor minimaal 100 pond om de verzendkosten te omzeilen. En voor 100 pond aan 1 aroma bestellen is misschien een beetje te gek voor je (voor mij wel iig). Dus raad ik je aan om toch eerst in nederland wat andere aroma's uit te gaan proberen. Bij savevape.nl bijvoorbeeld. Die watermelon chill is een combi tussen watermeloen en mint. Mijn favo smaakjes hebben ook bijna allemaal iets van mint erin.

Om je een idee te geven wat je zou kunnen proberen,

Mijn favorieten:

Red astaire (t-juice)

Heisenberg ( vampire vape)

Grrrl (Punk juice)

Holiday (Punk juice)

Anarchy (Punk juice)

Posted (edited)

@Thomaz Bedankt voor de tips. Het is moeilijk om een aroma te vinden die je lekker en die dan te blijven gebruiken, het wordt snel eentonig.

Tot nu toe damp ik overwegend zonder aroma en wissel die af en toe af door een hijs te doen met watermelon.

Als ik zie, als beginnende damper, hoeveel verschillende aroma's er zijn, valt het niet mee om daar een weg in te vinden.

Voordat je het weet koop je voor heel veel euro's verschillende aroma's die misschien niet bevallen, dus ik ben er wel voorzichtig mee.

Edited by Drylster

Ik snap je, het is ook een gedoe om je smaakjes te vinden. Je kan ook eerst 10ml van een aroma aanmaken. Of aroma's van 10ml kopen. Ik vergeleek het met hoeveel ik kwijt was aan roken omdat dat het alternatief was en dan viel het allemaal wel mee. Maar misschien doet smaakloos wel de truc voor jou. Dan ben je heel goedkoop uit.

@Thomaz 10 ml aroma kost toch tussen de 3 a 5 euro. Smaakje die niet bevalt gaat zo de prullenbak in en dat is toch zondegeld.

De Watermelon Chill was per toeval, zat bij de Voopoo Dragon 2 die ik van een kennis heb overgenomen. Om een hele dag Watermelon Chill te dampen is ook wel weer veel van het goede, dus met mate.

Overwegend damp ik zonder aroma en inmiddels 70/30 op 3 mg NIC en ook dat bevalt prima. Nu heb ik er liter flessen van besteld, dat spul wil wel op bij ML dampen, spuiten en meetflesjes erbij, wordt ik toch een apotheker.😁

Overigens sinds half mei niet meer gerookt.