Jump to content
xMalii

Nautilus 2s 1.8ohm Coils vaak vervangen

Recommended Posts

Hi ik heb even een vraagje! Ik damp vrij veel, zo'n 10ml per dag. Maar ik kan echt maar een week met een coil voordat die alweer totaal geen smaak heeft of verbrand is.

Is dit normaal? Of heeft iemand tips. Ik lees dat anderen veel langer met Coils doen 

Gaat over de hoeveelheid sap die je er doorheen jaagt, niet over de tijd die je ermee doet. Ook heeft je sapje zelf invloed. Tabakssmaken, custards slaan sneller aan dan fruitsmaken bijvoorbeeld. Ook hele zoete dingen zorgen dat je coils sneller gaan. Dus ja, het is normaal als je al die dingen bij je factor tijd optelt

@xMalii Ik heb je topic verplaatst. Typisch een vraag voor Je eerste e-sigaret vragen.

On-topic: ik heb niets toe te voegen aan wat TheRich al zei.

Thnx voor het antwoorden,  dit is niet mn eerste esigaret hoor :)

en idd ik blijf. binnen de wattage maar damp wel zoet.   maar per week een coil wordt best wel prijzig!

vloeistof meng ik gelukkig zelf.

Hebben jullie tips hoe ik de tijd kan verlengen van de coil?

minder dampen 😉

minder zoete liquids dampen

lang(er) wachten tussen de hijsen door. 

persoonlijk denk ik dat als je zoet dampt 70ml wel netjes is...

of overstappen op een rta. is gelijk wat anders natuurlijk, maar de reden voor mij was toen ook: de prijs van fabriekscoils. 

bij mij was het rond de 3 a 4 dagen dat de smaak weg was en rekte het nog tot een dag of 7a 8 en toen werd het echt ranzig(justfog q16 was dat, kleine coils ook)

maar je moet het tegen elkaar afwegen, gemak en prijs van een fabriekscoil of ietsje meer werk(word steeds minder qua tijd,want je word steeds handiger en sneller) en de mindere prijs van zelf bouwen(en de rta die je moet aanschaffen)

Ik doe ook ongeveer een week met Nautilus coils.

Van alle soorten heb ik het idee dat de 0.7ohm (mesh) het langste meegaat. (Vind ik persoonlijk ook het fijnste dampen)

Je kan ze ook in een pannetje water een paar minuten laten koken en dan minimaal 24u laten drogen.

Heb dit pas voor het eerst gedaan en verbaasde me dat de coil weer als nieuw leek. Ging zeker weer een dag of 4 mee met prima smaak en trek.

Een rebuildable tankje zal je een puist geld schelen! En coilen + wicken is echt niet moeilijk, dus gaan met die banaan.

Droom vast van de vette mercedes die je dan over 79 jaar kunt rijden :grins

Posted (edited)

Dat is zeker waar. Ik ben mij ook al even aan het oriënteren voor een 1e RTA. Niet alleen voor de kosten maar met name "voor de leuk" om te builden.

OffT: Een vette Mercedes boeit me niet zo, ik mag al niet moppersmurfen met m'n "vette" A4. 😁 

9 hours ago, xMalii said:

Ik lees dat anderen veel langer met Coils doen 

Dat zijn dan vast geen fabriekscoils? Anders de redenen die TheRich al noemde.

Edited by Lionman

Posted (edited)
13 hours ago, TheRich said:

Tabakssmaken, ...... slaan sneller aan

???

ben ik niet geheel met je eens, @TheRich..... althans**

ik damp hoofdzakelijk tabaksmaken en Menthol smaken en ook met beiden in the mix....(met Fabrieks Coils,  Pods en RPA's)

ik doe gemiddeld 1 tot 2 en soms 3 maand met 1 coil (afhankelijk van welke fabr.Coil en apparaat)..... juist omdat ik alleen maar tabaksmaken damp....

**.... De verhouding van de Base-Liquid kan bepalend zijn voor de duur van je coils evenals het suiker of zoet gehalte van je liquids...

zo ben je sneller door je Fabrieks coils heen als je een hogere VG gehalte dampt... vanaf 50/50 PG/VG tot 0/100 PG/VG....

De liquid die ik het meeste damp is 70/30 PG/VG op 18 mg FB-Nic.... ik heb na 13 jaar nog steeds geen PG allergie...

De enige tabaksmaken (die-ik-ken) die een coil binnen een dag al vernaggelen zijn die smaken gebaseerd op NET-liquids.

13 hours ago, xMalii said:

Hi ik heb even een vraagje!

De Nautilus 2s 1.8ohm coils zouden in principe gewoon 2 maand mee moeten kunnen gaan.... vermits je niet boven de 12 watt ermee dampt...

Ga je boven de 12 watt dampen, dan zal de coil snel heter worden en de suikers in de toch al zoete VG base liquids sneller aankoeken in je wicks en daarmee

op je coils, aangevuld met een zoete aroma aan je liquid, krijg je dus 2x sneller een dikkere suikerlaag in en rondom je Wick (lont) die de draad snel zal vervuilen.....

Voor de Nautilus coils waren jaren geleden al RBA coils beschikbaar, die jezelf kon voorzien van een draad en wick... dat systeem werkte perfect voor de

Nautilus series en afgeleiden... (andere merken die dezelfde coils gebruikten) - volgens mij zijn die Nautilus RBA coils nog wel te verkrijgen,

maar je moet even zoeken...

Een Nautilus coil uit elkaar halen en voorzien van een nieuwe wick en/of draad is ook niet de moeilijkste klus.... gewoon een oude fabr.coil uit elkaar halen en

kijken hoe t in elkaar zit.. dan 1 van de 2 of allebei (draad/wick) vervangen voor nieuw en in omgekeerde volgorde de coil teug in elkaar zetten...

Met behulp van een Chef's brander is het vaak ook mogelijk om de oude Coil (draad) schoon te branden en deze opnieuw te gebruiken....

dat zal de 1e keren er wellicht niet mooi uitzien... maar het zal wel werken... en al doende leert men.... dat scheelt je een hoop centjes op jaar basis....

in deze Post kun je al veel leren hoe dat te doen... voor Pods en fabrieks coils...

Edited by Camikease

4 hours ago, Lionman said:

ik mag al niet moppersmurfen met m'n "vette" A4

Je mag niet eens over moppersmurfen praten in combinatie met een viese volkswagen A4..  :mep 

10 ml per dag x 7 dus 70 ml per week dan coil vervangen met zoete liquids? Ik vervang de coil zenith al bij 20 ml damp zoet ermee. Maar tegenwoordig zijn die Innokin coils slechter heb ik het idee.. Bij de Zlide Brande de 1.2 ohm coil binnen 1 ml eruit en de andere  was na 8ml al overleden. 

Dus vind 70ml erg erg netjes! 

Posted (edited)
On 19-6-2020 at 08:49, vaper89 said:

10 ml per dag x 7 dus 70 ml per week dan coil vervangen met zoete liquids? Ik vervang de coil zenith al bij 20 ml damp zoet ermee. Maar tegenwoordig zijn die Innokin coils slechter heb ik het idee.. Bij de Zlide Brande de 1.2 ohm coil binnen 1 ml eruit en de andere  was na 8ml al overleden. 

Dus vind 70ml erg erg netjes! 

Doe zelf ook iets van 70ml met met mijn1.2 zlide coil & meestal met zoete tabak. Je moet wel erg oppassen dat je tijdig steeds je e-liquid ververst. Als je ook maar even te laat bent met bijvullen kan ik gelijk mijn coil weggooien. Ook met het eerste gebruik laat het ik het tenminste 10 minuten in de eliquid zitten voor mijn eerste hijs. Maar als je dat dus ook doet is het wel vreemd.

Wat ook nog kan misschien, ik heb een mod en die geeft niet de juiste weerstand en voltage aan en die verneukt mijn coils heel snel.

Edited by Plugin

On 17-6-2020 at 10:17, xMalii said:

Hi ik heb even een vraagje! Ik damp vrij veel, zo'n 10ml per dag. Maar ik kan echt maar een week met een coil voordat die alweer totaal geen smaak heeft of verbrand is.

Een week lang ?

Ik damp met VG-basis + VG-aroma's  en trek iedere ochtend een nieuw lontje door de spiraal.

Ook veel last van gehad. Ook een vraag over gesteld. Zelfde antwoorden gekregen als hierboven. Over gestapt naar RTA. Inmiddels weer terug naar fabriek coils. (Smaak was geweldig, moeilijk is het niet. Maar ben lui) Dan wel mesh coil. ORFR, falcon king, Zeus. Zelfde sapjes, Zelfde hoeveelheden. Gaan echt een hele tijd mee. Weken bij mij in ieder geval.

Verstuurd met Tapatalk!