Jump to content
Drylster

Fruitsmaakjes geprobeerd

Recommended Posts

ik heb een proef setje fruitsmaken besteld en geprobeerd. Man, dat is niet te doen, wat een vreselijke smaak geeft dat aan het dampen.

Nu heb ik natuurlijk altijd zware shag gerookt en dan is een fruit liquid wel even anders maar dus duidelijk niets voor mij.

Zijn er S/V liquids die aan de smaak van zware shag voldoen, ik ben niet zo'n apotheker die met spuitjes en verschillende liquids aan de slag wil gaan.
Nu heb ik op https://www.savevape.nl/nl/base-tpd2/ een aantal liter flessen gezien voor belachelijke prijzen van €12 de liter. Is dat spul geschikt om te gebruiken zoals het is eventueel met toevoeging van nicotine.

Ja, dat kan je gewoon dampen, alleen base is smaakloos.

Wat betreft Shake en vape, tabakssmaken zijn daarin redelijk zeldzaam als je echt pure tabak wil.

Uberhaubt kan je beter het uit je hoofd zetten om in de buurt van je shag te komen, want dat is vrijwel onmogelijk.

Als je toch iets shake en vape met een tabaksmaak erin wil, is misschien don christo iets voor je?

https://www.savevape.nl/nl/search/DON+CRISTO/

#mickeyzegtboem Bedankt voor je reactie.

Smaakloos is geen probleem, nicotine kan ik zelf toevoegen.

Ik ga een INSANE BASE 50/50 1L en NIC BOOSTER 50/50, spuitje erbij en dan nog zelf uitzoeken hoe ik de beste mix kan maken. Ik damp nu 12 mg.

Nu gaat een liter van dat spul er niet zomaar doorheen. Kan je dat spul goed bewaren?

@Drylsterdat spul is puur te dampen met of zonder nicotine. Als je bijvoorbeeld 3mg NIC wil hebben. 

1 liter base 50/50

20 flesjes NIC booster 20%

2 flesjes cdd tabak aroma

bij elkaar ben je dan 

aroma 2x €4,95

base 1x €11,95

NIC booster 20x €1,00

totaal 41,85. Hier heb je dan 1,2 liter tabak vloeistof voor

bij 10ml flesjes 120 x €3,95 ofzo

Jahor, kan je zo dampen. En je kan het ook goed bewaren👍. Er zijn wel meer mensen die smaakloos dampen. Heb het zelf ook wel eens gedaan. Wat je ook nog zou kunnen proberen is menthol (menthol dampen is anders dan menthol roken). Ik vond menthol sigaretten helemaal k.. maar bijna alle smaakjes die ik damp hebben tegenwoordig iets verkoelend er in zitten. Dat had ik nooit gedacht toen ik begon met dampen. Succes👍

@Drylster Base is bijna onbeperkt houdbaar, alleen als je de nicotine er al ingooit kan die wel af gaan breken onder invloed van temperatuur en licht. nog steeds te dampen, maar je nicotine gehalte gaat dan wel omlaag.

De optie van @Maurice1974 is ook top, als je toch een tabakssmaak erin wil, hoef je niet veel af te meten, alleen het spul zal wel een tijdje moeten steepen.

@Drylsterbij 12mg moet er heel veel in dan is het goedkoper om Nicotine base bij hiliq te bestellen. 

Als je bij zoeken cdd aroma intikt komen er vast een paar honderd smaakjes tevoorschijn. 

Het voordeel van cdd aroma is dat je maar heel weinig nodig hebt. 2 flesjes van 10ml is genoeg voor een liter. 

#mickeyzegtboem Bedankt voor deze tip, zou wel eens precies kunnen zijn wat ik zoek. Voor die prijs kan ik het proberen😄

1 hour ago, Drylster said:

Kan je dat spul goed bewaren?

PG, VG en aroma's zijn vele jaren houdbaar. Koel en donker in de kast, ikzelf bewaar alles in de koelkast. Mijn oudste liquids zijn bijna vijf jaar oud en nog prima te dampen.

1 hour ago, Drylster said:

Smaakloos is geen probleem

Ik damp zelf in mijn pods sinds een klein jaartje smaakloos 50/50, bevalt me in pods prima en je doet heeeel erg lang met een pod.

Ik zou niet zomaar een liter maken. Als je het niet lekker vindt kan het door de gootsteen, zonde van je geld. Zou met 10ml testjes beginnen

Posted (edited)

wat @Steve zegt. ik zou zeker niet zoveel maken de eerste keer. max 50ml ofzo. 

@Maurice1974 uitgaande van de tpd nic boosters moet je voor 1,2 liter 80! flesjes erbij doen ipv 20. dan zit je rond de 13mg. 

20mg per ml is 200mg per flesje

20 flesjes x 200mg is 4000

1,2liter is 1200ml

4000:1200 is 3,3mg

en niet goed gelezen. zag alleen dat ts nu op 12mg dampt en jij een voorbeeld gaf met 3mg. sorry👍

Edited by Sebas

Iedereen bedankt voor de informatie en tips. Op deze manier ben ik snel thuis in de wereld van het dampen:clap

Ik heb nu deze besteld MIX & SHAKE 200ML 12MG (50/50).

On 14-6-2020 at 09:53, Drylster said:

Zijn er S/V liquids die aan de smaak van zware shag voldoen, ik ben niet zo'n apotheker die met spuitjes en verschillende liquids aan de slag wil gaan.

Mijn ervaring met voormalige shagrokers (een handjevol, dus puur anecdotisch) is dat ze een voorliefde lijken te delen voor Deadly Sin. Ik kan me er wel iets bij voorstellen,niet omdat het op elkaar lijkt maar het is een vrij robuust receptje.

Deadly Sin clone v2

5.00%  Butterscotch (FW)   
 4.00% Cinnamon Danish Swirl v1 (CAP)   
 1.00% Joy (FA)   
 5.00% RY4 (FA)   
 2.00%  Vanilla Custard (CAP)   

Flavor total: 17%

http://tjek.nu/r/4btb

Mijn ervaring met een handjevol mensen dat echt alles vies vond: strong menthol is OK

Mellow Cool

4.00% Extreme Ice (FW)   
 1.00% Koolada 10% (TPA)   
 1.00%  Marshmallow (TPA)   
 0.25%  Super Sweet (CAP)   

Flavor total: 6.25%

https://e-liquid-recipes.com/recipe/1178423/Mellow Cool

Ik heb beide recepten op de plank staan. Als @Drylster interesse heeft in een 10ml sample van een of beide juices dan hoor ik graag in een PM wat ik op de envelop moet zetten.

Tjee 50/50? En dan ook nog 12mg nic erbij? Mamma mia. Een throat hit is sowieso niet heel prettig, dat komt mij althans voor als de junkielogica van de stopper met het stockholmsyndroom, en al was het wel lekker dan komt de PG throat hit toch meer in de buurt bij de nog minder aangename sensatie van peperpoeder inhaleren. 

Mijn two cents: wennen aan 3mg/ml  is kinderlijk eenvoudig (indien DL). Het kost je een stuk minder geld, je juice smaakt een stuk beter en die akelige sensatie in de keel is grotendeels verleden tijd. Ik had laatst uberhaupt geen PG meer in huis en ik moet zeggen dat het handjevol  recepten dat ik sindsdien mixte  op max VG in feite aangenamer wegdampt dan op 30/70. 

Posted (edited)

PS ik zie dat ik Mellow Cool heb gelinkt. Da's 4% extreme ice. Ervaring leert dat je die prima kunt ophogen tot 10% (niet per se maximaal, maar hoogste dat ik zelf ben gegaan). Extreme Ice is niet had beter "nicely balanced mix of mint, menthol and wintergreen" kunnen heten.

http://tjek.nu/r/zbED

Ik ben ook met WS23 en Koolada aan het overdrijven geweest maar boven resp 1.5% en 2% wordt de sensatie voor mij persoonlijk onaangenaam....

Edited by monotom

On 14-6-2020 at 10:46, mickeyzegtboem said:

@Drylster

en ik zou niet voor de losse base gaan, maar bijvoorbeeld dit nemen: https://www.savevape.nl/nl/mix-shake-200ml-12mg-50-50.html

Ik zou wel voor losse base gaan. En dan PG en VG ook scheiden. En Nic base in PG kopen. 

De redenen dat niemand daar ooit spijt van krijgt:

- Het is goedkoper dan premix

- je blijft degene die bepaalt hoeveel nic er in de tank gaat. Afbouwen van 12 mg naar 3mg  is wenselijk om allerlei redenen zie boven

- als je ooit recepten wilt gaan mixen dan heb je niks aan premix want elk recept heeft een andere hoeveelheid aroma's (die in PG zitten). Als je 30/70 premix koopt omdat je dat een prettige verhouding vindt dan kan je dus alleen recepten mixen met 0% aroma en 0% nic base....

-.... want nic base wil je in PG hebben en niet in VG. Je bewaart de voorraad namelijk in de vriezer als het goed is en als VG  rond de -18 graden celsius is dan kan je het alleen mengen door het spul in dunne plakken te snijden en dan als speelkaarten te schudden  (en schudden moet want je wil niet per ongeluk geconfronteerd worden met de mogelijkheid dat in je liter base van 100mg/nl alle 100.000 milligrammen nicotine zijn gaan clusteren ergens bovenin de fles en vervolgens voltallig in jouw 10ml raasbeien milkshakemeloen tester opduiken.

Posted (edited)

oh en lang leve darkstar.co.uk trouwens. zie hier 10 l VG eb 2.5 PG plus rap verzenden voor nog geen 40 britse ponden ( in plaatje is coupon ukvd nog niet toegevoegd. (10% eraf) 

je kan natuurlijk nog veel meer bestellen, maar na een litertje of 15 springt de UPS-prijs naar 20 pond, enfin, zie maar.

1794796733_Screenshot2020-06-15at19_44_43.thumb.jpg.a1cd03f000b7042f15419ce55e9a8e9d.jpg

Edited by monotom

On 14-6-2020 at 10:52, Drylster said:

#mickeyzegtboem Bedankt voor deze tip, zou wel eens precies kunnen zijn wat ik zoek. Voor die prijs kan ik het proberen😄

Ik help je hopen maar ik ben persoonlijk benieuwd naar de redenering van  @mickeyzegtboem

Posted (edited)

@monotom de ts dampt mtl op een justfoq pennetje. Lijkt me niet slim om dan dl te adviseren en dan ook nog hoog vg wat je eigenlijk aangeeft. Bovendien geeft hij ook aan dat hij geen zin heeft als een apotheker aan de slag te gaan met recepten. Daarom dat ik zei dat zo’n 200ml flesje met nic erin prima is, helemaal omdat hij dat gehalte al gewend is

Edited by mickeyzegtboem