Jump to content
Mgroen

Hulp bij vervangen glas vaporesso sky plus

Recommended Posts

Hallo, 

Al een aantal jaar ben ik een tevreden damper van de joytech penguin. Maar ik zocht toch iets met meer damp en heb toen gekozen voor een vaporesso sky solo plus. Na een weekje fijn hiermee gedampt te hebben, brak het glas en heb ik nieuwe besteld. 

Nu krijg ik met geen mogelijkheid het nieuwe glaasje (op het doosje staat ook vaporesso sky solo plus glass tube) op de mode gedraaid. Ik heb beide o-rings in alle mogelijke combinaties geprobeerd en een middag alle you tube filmpjes bekeken, maar ik kom er maar niet achter waarom het glas niet blijft zitten op de mod. Het lijkt te los te zitten, hoe hard ik het er ook op zet. 

Wie kan mij het verlossende antwoord geven??? 

Alvast bedankt! 

39 minutes ago, Mgroen said:

Het lijkt te los te zitten, hoe hard ik het er ook op zet. 

Ik heb niet zo'n ding maar wat ik zou doen is het ding in elkaar schroeven zonder glas en dan het glas passen, of de lengte klopt.

Dan weer uit elkaar schroeven en het glas passen om de diameter te controleren. Als dat allemaal lijkt te kloppen, zorgen dat de coil goed vast zit want anders zit het glas zeker los en alles met glas en al in elkaar schroeven. 

Hoi Kees, 

Bedankt voor je reactie!

Ik heb jouw suggestie opgevolgd en nu lijkt het erop dat het glas eigenlijk net iets te groot is... Baal ervan, want gekocht bij dacht ik een geronnemeerde website (lepetitvapeur) vanwege de grotere tank inhoud. Daar ook de kit besteld. 

Denk dat ik maar via een Nederlandse website nog een ander glas ga bestellen.. 

Een fractie te lang is niet erg want je moet het kunnen aanschroeven. Als het te breed is en dus te makkelijk over de o-ringen gaat, kan je misschien nog dikkere ringen proberen en anders maar glas kopen dat wel past maar dat had je natuurlijk al verwacht met dit glas.

Via een NL website zal je geen glazen kunnen bestellen met een grotere inhoud dan 2 ml.

Kan je geen klacht neerleggen bij LPV?

Hoi Kees, 

Heb net een klacht ingediend bij LPV inderdaad, ben benieuwd of ik er nog wat van hoor. Ondertussen toch maar een 2ml glas besteld via een nl site. 

Denk dat ik maar even goed verder ga kijken naar een kit voor DL met vaste batterij hier op het forum, de penguin geeft na jaren (en vier penguins verder) toch een beetje te weinig damp 🙂

Waarom wil je een vaste batterij? Vooral met DL dampen zijn de batterijen snel leeg en dan lijken losse batterijen mij toch fijner omdat je damper dan altijd paraat staat.

Goede vraag! Denk omdat het mij makkelijker lijkt? Heb nu een aantal penguins en neem als ik weg ga nog een andere mee, zodat ik alleen het tankje hoef te ruilen. 

Denk ook omdat ik het idee heb dat een mod met verwisselbare batterij dan meteen een stuk groter wordt. 

Straks komt de moderator langs met de bezem want het gaat allang niet meer over glaasjes :-)

Ik heb ff een plaatje opgezocht van de penguin. Het lijkt me inderdaad een slanke mod en vrij licht van gewicht en een mod met twee batterijen er in zal wel een stuk zwaarder zijn idd. Maar omdat je over DL praat, heb je toch wat meer batterij nodig en ik denk dat een mod met een vaste batterij niet veel minder weegt dan eentje met losse batterijen. En als de batterijen slecht worden dan gooi je ze weg en stopt er gewoon nieuwe in. Er zijn ook bewaardoosjes te koop waarin je extra batterijen mee kunt nemen.

De maten worden meestel wel ergens vermeld dus je kunt zelf vergelijken.

39 minutes ago, Mgroen said:

Denk ook omdat ik het idee heb dat een mod met verwisselbare batterij dan meteen een stuk groter wordt. 

Zo groot is een Eleaf Pico 75 Watt met verwisselbare batterij:   

Pico 75W.jpg

Kees, bedankt voor je reactie. Geeft toch stof tot nadenken! 

4 minutes ago, Marianna said:

Zo groot is een Eleaf Pico 75 Watt met verwisselbare batterij:   

Pico 75W.jpg

Oh, dat is een stuk kleiner dan ik had verwacht! Bedankt!