Jump to content

Zwarte tanden door gebruik esmoker?


Recommended Posts

Beste leden,

 

Ben een poosje weer aan het roken geweest en nu weer terug op de e-smoker. Nou viel me de laatste dagen op dat ik zwarte voortanden kreeg, iets wat ik eerder nooit had en er ook gewoon af te poetsen is. Normaal maakte ik mijn eliquids helemaal zelf. Ditmaal had ik wat anders, Smuff Berries van Horny Flava waar alleen nog maar 20ml base/nicotine aan hoefde toe te voegen. Zal het hier aan liggen of is er hiervoor een andere reden? Alvast bedankt!

 

 

Link to comment
Share on other sites

Ik wel, dat is denk ik de VG die aanslaat op je tanden.. Ik poets mijn tanden 1x in de week met een opzetborstel met rubber stukjes erin, werkt als een trein om aanslag te verwijderen.. Want dat is het, een beetje aanslag. Als ik mag raden hoe, is het over het algemeen door het temperatuurverschil binnen en buiten je mond

Link to comment
Share on other sites

@TheRich Ik damp normaal vg+ een aroma. Dit is 70vg/30pg. Rook nu met een ander tankje en heb t niet.. zal toch aan het tankje liggen? Andere coil?

Edited by Tamara
FBT - quote verwijderd (https://www.dampforum.nu/topic/43718-quotiquette-ongeschreven-regeltjes-mbt-quoten/ )
Link to comment
Share on other sites

Als je rookt, gaat er iets niet goed ? Kan aan de coil liggen ja.. Ik damp nu 4 jaar en ik heb het ook al 4 jaar, al is het nu wat minder, omdat ik simpelweg minder damp

Link to comment
Share on other sites

Ik heb dat ook wel eens gehad. Kan volgens mij aan de liquid liggen en ook aan de coil/wick. Had het laatst met een liquid waarmee ik het normaal niet heb. Toen de wick vervangen en daarna had nergens meer last van.

Link to comment
Share on other sites

@EdwardFR12 Je schrijft dat je net weer een periode tabak gerookt heb, als ik het goed begrijp.

 

Mijn ervaring met mensen die van roken overstappen op dampen is dat ze veel te lang een coil blijven gebruiken, omdat ze van de tabak nog een bittere en 'vieze' smaak gewend zijn. Hoe vaak ik wel niet mensen ben tegen gekomen die rustig een maand of langer met een fabriekscoil doen...... Zelf vind ik een week al veel te lang en omdat die coils best prijzig zijn ben ik over gestapt op RTA's en RDA's. Elke dag een fris stukje katoen ga je waarderen.

Link to comment
Share on other sites

On 5-6-2020 at 13:56, TheRich said:

Ik wel, dat is denk ik de VG die aanslaat op je tanden.. Ik poets mijn tanden 1x in de week met een opzetborstel met rubber stukjes erin, werkt als een trein om aanslag te verwijderen.. Want dat is het, een beetje aanslag. Als ik mag raden hoe, is het over het algemeen door het temperatuurverschil binnen en buiten je mond

Ik poets 2x per dag ?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Laatst uit gemak en liquid gekocht met 3mg nicotine. Uit luiheid, want normaal koop ik zonder en doe ik er zelf een kletske nicotine bij.

Op de een of andere manier krijg ik daarvan een gele aanslag op mijn tanden. 

Ben een tijdje gestopt met dampen, of nou ja, die is in de vergetelheid geraakt, door -zeer slap excuus- omstandigheden, zwakte en weer gaan roken. Zucht. 

Vorig jaar had ik ook een nicotine liquid en ook aanslag op mijn tanden. Ben een zoetekauw qua liquids, misschien dat dat het is?

Link to comment
Share on other sites

Ik heb dat ook met zoete liquids, maar dat komt doordat het katoen sneller zwart blakert en dat geeft de aanslag op mijn tanden. Flink schrobben en t is weer weg ? (en je katoen/coils sneller wisselen) 

Link to comment
Share on other sites

On 5-6-2020 at 17:26, Raycoupe said:

 

 

Hoe vaak ik wel niet mensen ben tegen gekomen die rustig een maand of langer met een fabriekscoil doen......

 

Dat is mogelijk als je die ingeblikte fabriekscoils een nacht lang in een badje legt waarin baking soda is opgelost in azijn, en daarna goed afspoelt onder een straal water.  Zoals veel andere dampers, deed ik dit in 2007 eveneens.

Link to comment
Share on other sites

@Marianna Dat leverde hier alleen een slechte smaak op. Zowel de 'Baking Soda' met azijn als andere oplosmiddelen en mengsels geprobeerd, bv alcohol of EDTA, allemaal hetzelfde slechte resultaat. Niet vreemd, want als ik na het 'schoonmaken' die coils uit elkaar sloopte, bleek het draadje zelve nog steeds lekker aangekoekt. Alleen het katoen wordt wat bleker door het zo'n schoonmaaksessie.

Link to comment
Share on other sites

 

Ach, ik ben toen gewoon overgeschakeld op RDTA's met 4ml tankjes. 

Gore katoentje er uit, gloeispiraal schoonbranden, even poetsen, nieuw katoentje er in.

Maar toen begon men weer te drammen dat schoonbranden niet gezond is...

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...