Jump to content
Sign in to follow this  
Bram G

Machine olie op coil draad

Recommended Posts

Hallo,  

Ik heb een rolletje voorgemaakte draad van coilology aangeschaft om tot de conclusie te komen dat deze heel vettig is,  ik vermoed sterk machine olie overschot van fabrikage. Ik twijfel om ze met afwasmiddel te reinigen maar dat zijn dan ook weer chemische stoffen.. niet fijn allemaal.  

Hoe gaan jullie hier mee om? Of heeft er iemand iets aan te raden qua goede en pure kwaliteit van draad/coils? Ik ben nogal OCD op zulke zaken. 

Ik trek het draad wat ik gebruik meestal tussen duim en wijsvinger tussen een stukje keukenrol met alcohol door,en bij sommige komt er soms wat af.Anders leg je het coiltje even onder water.Eventuele olie gaat dan drijven.

Dat kan ik inderdaad wel eens proberen. Het is wel jammer dat je als consument soms nog dergelijke zaken moet ondernemen maar goed.  De wereld is niet perfect. 🙃

Voor de rest is het draad van Coilogy van prima kwaliteit, dit soort zaken moet dan idd af en toe maar..

Na een keer voorgloeien is die olie wel verdwenen lijkt mij. Desnoods een keer onder de kraan en een tweede keer gloeien.

Ik heb het nog niet meegemaakt, maar wanneer ik een rolletje zou krijgen dat besmeurt is met een vettige laag, gaat het rolletje zo de vuilcontainer in.

Heb geen zin om draad te reinigen. @Hansy, ik zou zo'n vettig laagje niet "wegbranden", je weet niet wat het is. Het kan ook inbranden.

Dan zou ik eerder kiezen voor reiniging in een trilbadje.

Ik gebruik al een tijdje coilology van FT geen problemen hiermee gehad. ( zowel coils als draad ).
@richard-V  Dat schoonmaken lijkt me niet handig voor non ronde draad aangezien hij aangeeft dat het voorgemaakte draad is. 

Ja het gaat inderdaad om voorgemaakte draad. Ik heb hem ondertussen bij het huisvuil gedumpt. Ik heb nu hetzelfde type draad van wotofo besteld en ga eens zien wat dat zegt.  Ik ben jaren geleden gaan vapen om mijn longen wat te sparen, dus zou het zonde zijn om van zulke vuile draad te gaan dampen. 

On 2-6-2020 at 18:41, Bram G said:

.....tot de conclusie te komen dat deze heel vettig is,  ik vermoed sterk machine olie overschot van fabrikage.

Dat kan ook doodgewone VG zijn;  dat voelt eveneens vettig.

.........of mayonaise.........voelt ook vettig......:lol:lol