Jump to content

Vaporesso + Profile Unity RTA


JerSto

Recommended Posts

Na een maand vapen met een Innokin Zlide mtl wat mij niet echt voldoening gaf en wat getest te hebben van een maat van mij ben ik toch maar overgestapt.

Ik heb de Vaporesso Luxe S gekocht met daarop een Wotofo Profile Unity RTA en moet zeg wat dampt dat lekker zeg, ben er hellemaal happy mee.

Nu heb ik wel even 2 vraagjes over mijn setup voor de kenners.

 

#1 Ik zie dat je bij de mod een firmware update kan doen. Is dat verstandig om te doen of is het zo zolang hij het gewoon doet niks aan doen?

#2 De Profile Unity heb ik hier gewoon in de stenenwinkel gekocht, kreeg er wel het 5ml glaasje bij maar niet de Glass tube adapter, die wordt er hier in Nederland uitgehaald werd mij verteld door de regels die hier gelden. mijn vraag is kan je die ergens kopen aangezien ik het niet kan vinden op het web. ik hoop het namelijk wel.

 

Nu wordt het ook maar tijd om nog een stap verder te gaan om ook zelf maar liquids te gaan maken want die gaan nu toch wel een stuk sneller op, wordt een redelijke dure hobby al die kleine 10ml flesjes ?

Link to comment
Share on other sites

Firmware updates doe ikzelf nooit.

Wat betreft je tube adapter; die ben ikzelf nooit los tegen gekomen.
Ikzelf had eens nieuwe rubber ring nodig voor de topcap en die heb ik uiteindelijk bij Wotofo zelf moeten bestellen.
Was eigenlijk te belachelijk voor woorden; 1 dollar voor die ring, 8 dollar verzendkosten...

Link to comment
Share on other sites

#1 geen idee eigenlijk. zelf nooit gedaan want wat je zegt, als hij het goed doet....

maar er zullen best nuttige updates tussen zitten....sneller vuren? betere tc? accuratere meting van ohm? 

zijn dingen die bij me op komen, maar zoals gezegd. geen idee. 

 

2#
ik zie ze nog wel bij wotofo zelf, maar incl verzenden is $12,95

 

dan zou ik eerder kiezen voor een clone uit china voor €9 incl. verzenden. dan zit hij er ook bij. 

 

1 van de redenen dat mensen zelf gaan mixen, kleine flesjes gaan hard. 

maar ingewikkeld hoeft het niet te zijn. 

met een one shot is het al makkelijk. 

met een bottle shot/boss shot is het ook handig en gelijk een grote fles. 

en tegenwoordig hebben ze ook al complete pakketten. alleen alles bij elkaar, schudden en klaar

Edited by Sebas
wat romana zegt ;)
Link to comment
Share on other sites

@Sebas ik zag ze niet op hun site, zag alleen de glaasjes. kan inderdaad wel eens kijken voor een clone en kijken of het past en anders is het gewoon wat vaker vullen ?

ik was al aan het lezen hier en op YouTube aan het kijken over het zelf mixen, het ziet en lijkt vrij makkelijk allemaal als je een aroma wil mixen met losse Nic en VG/PG. eigenlijk verteld steam-engine wat je erin moet doen en dan schudden en wachten. scheelt wel wat geld en het maakt de hobby wat groter ?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Goede keuze wat mij betreft die unity rta. Mijn favoriet hier. 

De OFRF nexmesh bevalt mij beter dan die van wotofo zelf (let wel op de maat) en ik gebruik liever 3 kleine veters of cotton bacon ipv die dikke wotofo veters. 

Zelf liquids maken is zeker aan te raden met deze tank. Als ik een lekker smaakje te pakken heb paf ik zo 30ml op een dag weg ?

Voor de eerste keer het beste beginnen met shake&vape, bottleshot, shortfill of hoe ze het ook noemen van dat merk of een one shot aroma. 

 

Jammer dat ze de adapter eruit hebben gehaald en niet het grotere glaasje, die zijn makkelijker na te bestellen. Dit is trouwens ook de reden dat ik geen tanks in Nederland koop, liever in China of Frankrijk. 

Link to comment
Share on other sites

@StratusIk moet ook wel zeggen dat ik ook wel blij ben met dit tankje, ik als een nieuwkomer in deze wereld vond de 2e keer wicken al beter gaan dan de eerste keer, ja de eerste keer was goed mislukt ? daar kwam alle vloeistof gewoon uit de airflows druipen. volgende dag opnieuw gewicked en geen lekkage meer. 

dat van die veters heb ik inderdaad al eerder gezien op YouTube, wil het wel eens proberen maar eerst maar met een enkele tot een 100% Wick gaan brengen.

 

Ikzelfvind een aantal smaakjes lekker, mijn vriendin eigenlijk alleen watermolen bomb van Cirkus. Die gaat wel heel hard als we die samen dampen. Dan is shake n vape ook nog aan de dure kant vind ik. als ik alles los zou doen met dei aroma ben ik voor een paar euro klaar voor 100ml.

 

Dat ik hem gewoon in Nederland heb gekocht was meer voor de garantie die je erop zou hebben, aan de andere kant waar zou je de garantie op moeten hebben. misschien dat ik er nog wel 1 ga bestelen tzt voor erbij. altijd handig misschien een reserve.

Link to comment
Share on other sites

@Sebas dank je voor het kijken, dat is alleen het glaasje van 5ml. ik moet juist de Glass adapter hebben om ertussen te zetten om het hoger te maken zodat de ml glaasje past. Ik zie op de foto's bij Ali dat hij er wel bij zit. En het lijkt zo op de echte en dat voor die prijs ? kan altijd proberen wellicht dat dit past

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, JerSto said:

dat is alleen het glaasje van 5ml. ik moet juist de Glass adapter hebben om

ik dacht dat dat het was. de foto is wel het glas, maar bij de beschrijving hebben ze het over de tube....vreemd. 

 

1 hour ago, JerSto said:

Ik zie op de foto's bij Ali dat hij er wel bij zit. En het lijkt zo op de echte en dat voor die prijs ? kan altijd proberen wellicht dat dit past

of de clone gewoon met 5ml glas gebruiken en die je nu heb als reserve ?

 

Link to comment
Share on other sites

even iets heel anders. blijf het toch een raar verhaal vinden. was je verpakking geseald toen je hem kocht?

want waarom wel het glaasje erin laten maar niet de adapter? als het een tpd verhaal is krijg je een hele andere verpakking. 

namelijk de 3.5ml en een 2 ml

de 3.5ml glas past wel op de 2ml en de 5ml niet(zonder adapter)

 

tpd verpakking = 2ml met 3.5ml glas zonder adapter

overige  verpakking = 3.5 en 5ml en adapter voor de 5ml

 

**ik google even**
 

oke, klopte niet helemaal wat ik zei, maar lees het even na

 

https://www.wotofo.com/blogs/vape-guide/profile-unity-rta-introduction-and-vape-guide

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

@Sebas Ik ben de volgende dag terug gegaan naar de winkel ermee, het doosje was niet geseald. de verkoper vertelde mij dat het glaasje van 5ml er ook eigenlijk uitgehaald had moeten zijn. zou een regelgeving hier in NL te zijn. Ik heb er nog niet veel verstand van.

Wel weet ik nu dat ik een volgende gewoon in het buitenland bestel, ik vind navullen niet erg om te doen maar als het minder kan graag ?

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

raar verhaal. 

een leer voor de volgende keer ?

als iets niet geseald is zou ik er persoonlijk niet aan beginnen. 

welke opa met koorts lippen heeft eraan gezeten? precies, je heb geen idee. 

 

je heb idd de regelgeving hier(tpd) maar dan zou je (denk ik) een andere verpakking krijgen?

je weet dat hij bevalt, de 5ml versie uit chinezie bestellen en je ben er ook. gelijk een reserve ?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

22 hours ago, Sebas said:

1 van de redenen dat mensen zelf gaan mixen, kleine flesjes gaan hard. 

maar ingewikkeld hoeft het niet te zijn. 

met een one shot is het al makkelijk. 

met een bottle shot/boss shot is het ook handig en gelijk een grote fles. 

en tegenwoordig hebben ze ook al complete pakketten. alleen alles bij elkaar, schudden en klaar

 

Even nog een vraagje over die one shots, zijn dit die flesjes waar je een k&k base inc nicotine.  bv 70/30 bij kan voegen?

Ik vraag het liever even na dan maar gewoon doen ?

Link to comment
Share on other sites

one shots is alleen aroma daar moet de base nog bij ja, je kan met 100% vg en pg werken en dan zelf naar 70/30 doen of kant en klaar 70/30. Maar hou wel rekening er mee dat de aroma's meestal pg based zijn. Dus als je bijvoorbeeld een 70/30 base gebruikt en daar de aroma bij doet kom die uit op meer pg. zou niet weten hoeveel ik gebruik altijd 100% vg en pg dan weet ik te minste dat ik uit kom op wat ik wil.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

wat @SucksToBeDennis zegt ?

 

in het begin gebruikte ik idd ook die flessen van bijv. 70/30 en dan de aroma erbij werd het wat minder en dat werkte perfect met fabriekscoils. ik heb nog 4 flessen en die gebruik ik alleen nog maar voor liquid wat in 1 van m’n pods gaat(voornamelijk tabak)

 

voor de rest (en dagelijkse werkdag) is het alleen maar rta en rda wat ik gebruik en daarbij doe ik full vg(tip: engeland is stukjes goedkoper) met aroma erbij. 

 

 

maar het antwoord op je vraag: ja ? 

 

alleen bij de shake and vapes hoef je (meestal) maar 10ml(al dan geen nicotine) bij te doen

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

@JerSto

Verstandig om te kiezen voor losse VG en PG. Velen krijgen spijt als ze de kant en klare 70/30 verhouding nemen. 

 

Je kunt eerst eens kleine hoeveelheden bestellen. Wanneer het een succes is kun je het in Engeland veel goedkoper bulk bestellen. Daar ongeveer 11 euro voor 5 liter VG en ongeveer 15 euro voor 5 liter Pg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...