Jump to content
Myway

Slechte smaakt wismec guillotine v2

Recommended Posts

Beste dampers,

na lang twijfel ben ik overgestapt naar een rda.

de wismec guillotine V2 heb ik vandaag binnen gekregen en heb hem met de bij geleverde coils en katoen opgebouwd.

waarschijnlijk doe ik iets mis want er zit weinig smaak aan in vergelijking met mijn Vapresso tank.

dat terwijl mij verteld is dat ik juist meer en beter smaak moest krijgen.

het enige wat ik nog proef is lichte menthol smaak en iets muf olie achtigs.

Waarschijlijk willen jullie meer informatie maat ik zou niet weten wat jullie willen horen. 😅

Probeer je coil dicht bij de airflow gaten te positioneren. Wat voor coils zijn er standaard bij geleverd? 

9 minutes ago, Cumulus said:

Probeer je coil dicht bij de airflow gaten te positioneren. Wat voor coils zijn er standaard bij geleverd? 

Clapton coils  0.28 OHM stond er in de omschrijving 

En daar twee van toch in de rda? Bedenk dat je dan meer vermogen moet geven, vanaf 40 watt. Ik weet niet in hoeverre je als beginner op dit forum genoeg kennis hebt hierover...

Nieuwe tank en olie smaak , heb je tankje goed schoon gemaakt voor in gebruik te nemen ?

Soms zit er nog een spoortje machine olie en pas op dat wil je niet dampen 🤮

1 hour ago, JayDee said:

En daar twee van toch in de rda? Bedenk dat je dan meer vermogen moet geven, vanaf 40 watt. Ik weet niet in hoeverre je als beginner op dit forum genoeg kennis hebt hierover...

Klopt inderdaad dat ik hier te weinig kennis over heb. 

Ik damp echter al wel 5 jaar en wil mijn wereld verbreden. Dan moet je toch ergens gaan beginnen.

ik heb hem momenteel op 95 watt staan

daarmee produceerde hij snel en redenlijk wat damp mee 

1 hour ago, Kurmit said:

Nieuwe tank en olie smaak , heb je tankje goed schoon gemaakt voor in gebruik te nemen ?

Soms zit er nog een spoortje machine olie en pas op dat wil je niet dampen 🤮

Om heel eerlijk te zijn niet .

ik heb in mijn entosiasme ook niet de buitenste laag bevangen het katoen matje afgehaald kom ik net achter. ( zou dat iets kunnen verklaren )

Dus stiekem wel wat foutjes gemaakt . Maar al doende leert men 

Dat kan  t ook verklaren ja  , dus best even katoen er uit en alles goed spoelen met warm water.

Dan drogen met keukenpapier en nieuw katoen zonder buitenlaag gebruiken.

En dan kijken hoe t smaakt 😃

Hoogte van de coil is in het begin vaak even zoeken. Gewoon een paar Youtube filmpjes kijken en een beetje pielen ermee.

En daarmee ook dat ze allebei gelijk gloeien, zoniet de coil(s) vaster aandraaien.

Hotspots en gelijk gloeien wat perfect gelukt moet ik zeggen. Het katoen er in doen ging ook heel voorspoedig en makkelijk. Vandaar dat ik eigenlijk had verwacht dat het wel goed moest zijn .

Yes  eindelijk smaak!!! 

Het bleek allemaal aan de plaatsing van de coil te liggen gvd wat komt dat nauw. Hij zat  te laag en te veel naar binnen. Ik dacht dat hij zo dicht mogenlijk op de lucht gaten moest zitten. Maar toch bleek dat ik iets verder er vanaf moest zitten.

ik ben zeker nog niet maximaal kwa smaak maar er is een 100%verbetering . 

Waarschijnlijk heb ok door zal het wringen aan me coils wel een hotspot er in zitten maar dat zien we vanzelf wel als het katoen er aan gaat en lossen we dit op. Ik heb nog maar katoen voor een wick dus neem nu even het risico.

iedereen bedankt VOOr het mee denken tot nu