Jump to content
Lionman

O.a. vraag Vaporesso Gen

Recommended Posts

Nadat ik dit weekend veel heb rondgestruind hier en op andere site's begint het toch wel te kriebelen om mijn eerste RTA te gaan aanschaffen.

Denk dat dit door de eenvoudigheid en de positief gelezen info de Hellvape Destiny gaat worden.

Ben echter wel wat bang voor een stuk hoger liquid verbruik dan ik nu heb met mijn Nautilus 2S. Dus misschien nog even wachten tot ik zelf liquids ga mengen/maken.

Ik zal ook een nieuwe mod moeten gezien ik nu een Zelos 50w heb en ik nu al de ingebouwde batterij 3a4 keer per dag moet bijladen bij gebruik op 25w (0,4 Ohm coil).

Nou wil ik denk ik qua mod voor een Vaporesso Gen gaan.

Deze zou ik nu alvast kunnen kopen en gebruiken met de Nautilus 2S op 25 watt neem ik aan? En batterij zal dan denk ik juist erg lang meegaan daar deze mod gemaakt is voor gebruik met sub ohm tanks en hoge(re) wattages? Iemand ervaring qua batterijverbruik met een Naut of iets vergelijkbaars?

Nog 1 vraag; Zie vaak dat ze afraden om 18650 batterijen in het toestel te laden via USB. Is dit puur zodat mensen niet de batterijen slopen met een krachtige telefoon snellader?

Ik heb USB stekkers met 0,5, 1,0, 1,5 en 2.0A output dus zou het naar mijn idee veilig via USB kunnen opladen?

De Gen heeft ook Quick Charge (2.5A).. Of is een losse batterijlader gewoon beter voor de levensduur?

Ik geloof dat op den duur het stekkertje brak wordt als je het via usb oplaadt. Ik heb zelf een heleboel batterijen. 2 in de mod, 2 in een bewaardoosje als ik onderweg ben en de rest in de lader of in de kast. Dat rouleer ik dan. Een aantal vtc5 of 6 bij nkon kost zoveel niet.

De Vaporesso Gen kan je gewoon nu al gebruiken.  Ik denk dat je het met 25W zxeker een dag gaat redden maar als je reserve batterijen hebt dan hoef je je daar geen zorgen over te maken,

3 hours ago, Lionman said:

Deze zou ik nu alvast kunnen kopen en gebruiken met de Nautilus 2S op 25 watt neem ik aan? En batterij zal dan denk ik juist erg lang meegaan daar deze mod gemaakt is voor gebruik met sub ohm tanks en hoge(re) wattages?

tuurlijk. geen probleem. 

hij is niet speciaal gemaakt voor een tank. wat jij mooi vind kan 😉

je zal zeker langer met je batterijen gaan doen. als je op 25w damp(met ik denk de 0.7ohm) gok ik max 1x per dag

3 hours ago, Lionman said:

Zie vaak dat ze afraden om 18650 batterijen in het toestel te laden via USB. Is dit puur zodat mensen niet de batterijen slopen met een krachtige telefoon snellader?

nee, meer omdat een externe lader je batterijen veiliger en tegelijk opladen wat belangrijk is bij een dual bat mod(zoals de gen)(misschien is dat ondertussen achterhaald?) 

*de usb aansluiting wat fragiel kan zijn waardoor die sneller kapot gaat. 

*het gemak: heb je 2 setjes, 1 setje in de oplader, de andere in je mod. kan je altijd doordampen en hoef je niet te wachten op het laden. 

zorg ervoor dat je setjes altijd bij elkaar blijven. tegelijk in de mod en tegelijk in de lader. 

hier nog een mooi stukje:

Belangrijk: batterijen altijd 'pairen'

Batterijen hebben een interne weerstand. Het voert te ver om daar in dit artikel verder op in te gaan. Wel is het belangrijk te weten dat batterijen die samen gebruikt worden, een gelijke interne weerstand moeten hebben - en houden.  Die kans is het grootst als er batterijen van hetzelfde type en merk, in dezelfde winkel op hetzelfde moment worden aangeschaft. Deze batterijen dienen altijd bij elkaar te blijven: altijd samen in de mod en altijd samen in de lader. Ze mogen in geen geval apart gebruikt worden. 

en die komt hier vandaan👍

Dank voor jullie reacties.

Ik haal er wel gelijk 2 setjes 18650's bij.

Of het nou wellicht achterhaald is en je inmiddels prima kan laden via USB door slimmere chips laat ik maar voor wat het is/ in het ongewis. 😄

Een extra paar batterijen kan sowieso geen kwaad en heb m'n Zelos trouwens ook 1x onder garantie (moeten) laten vervangen doordat de USB connector kapot ging.

Posted (edited)

Het printje in de de mod kan te bij  laden met usb warm worden.En de usb connector is meestal zwak.Ik zou er een goedkoop extern ladertje bij kopen.Goed ding hoor, de gen,dat vind ik tenminste.

Edited by richard-V

Ik ken wel mensen die dual battery mods gewoon via een kabeltje opladen en daar nog geen problemen mee hebben gehad. Ikzelf ben op aanraden van de forumgenoten toch extern gaan laden. Ik vind het uiteindelijk ook wel relaxt om gewoon de batterijen te kunnen wisselen en daarna meteen weer door te kunnen dampen. Ook gebruik ik een 18650 powerbank en daar is het ook heel chill om gewoon de batterij te kunnen vervangen om gelijk door te kunnen gaan met laden. Het kost je alleen wel wat meer batterijen en een lader.

Bij nkon kost een lader niet zo veel. En dan paar accus. Ben je voor 30 euries een heel eind.

Posted (edited)

Klopt, daar heb ik vanmiddag ook besteld.

Een Nitecore Digicharger D2, 4 Sony / Murata US18650VTC6 3000mAh - 30A en een opbergdoosje.

Kan ik voorlopig wel even vooruit mee lijkt mij. 👍

De mod is onderweg via LVP. 🙂

Wel bijzonder dat bij NKON de VTC6 3,95 p.s. kosten en je ze bij Zwoofs voor 21,90 per twee kan meebestellen..

Lijken dezelfde batterijen.

Edited by Lionman

Zo'n vermoeden had ik al.. 😉

Gemak dient de mens (d.m.v. meebestellen) en zo verdienen ze er allebei aan. 👍

Ik heb enkele maanden de Gen en laad de batterijen op in de mod via de de usb. Om de usb aansluiting in de mod te beschermen tegen beschadigingen, gebruik ik een magnetische connector. Dagelijks 's nachts laden op 0,5A. Battery en mod worden niet eens lauw door de lage stroomtoevoer. 

Een externe lader is uiteraard altijd beter, maar door het gemak, batterijen wraps die niet beschadigen door het in- en uithalen en geen gehannes met de rubberen bescherming, deze kan ik laten zitten. 

Voor een hoger liquid verbruik in een RTA zou ik niet zo bang zijn. Je gaat ook veel minder geld aan dure fabriekscoils uitgeven😉

Posted (edited)

@Rico Mono

Zoals jij laad met een magnetische connector en laag ampère kan vast ook prima ja. 👍

@Richard1972

Dat is zeker waar. En ga nou ook beginnen met zelf liquids maken wat ook een stuk voordeliger is natuurlijk.

Je kan door zoiets er aan te knutselen ook wireless opladen maar je mod word er waarschijnlijk niet fraaier van.. 😄

Edited by Lionman

Posted (edited)

Pas op met die priegel connectortjes.Ik heb wel een mod genekt met USB laden.Vaak zitten ze alleen maar met soldeer vast op het printje.En de mod kan dan wel lauw aanvoelen maar op de print word de chip heet.Net zoals in een computer waar de CPU wel flink heet is en de behuizing niet.Ik heb in de 8 jaar dat ik damp nog nooit een wrap stukgemaakt.Hoe krijg je ze dan stuk denk ik.Ik heb tot nu toe  drie batterijen weg moeten gooien omdat ze omgepoold waren vanwege te diep ontladen.

Edited by richard-V

@richard-V, een batterij met zorg in en uit een lader doen en een wrap kan net zo lang meegaan als de levensduur van een batterij. Toch zie ik vaak batterij foto's van mensen die het met de 'zorg' niet zo nauw nemen.

Ik wist niet dat de chip ook bij 0,5A heel heet word tijdens het opladen. Ik kan warmte voorstellen bij 2-3A, niet bij 0.5A. Blijkbaar gaat mijn theorie niet op. Even een hittecamera regelen en testen maar. Dank voor je awareness.

2 hours ago, Rico Mono said:

Even een hittecamera regelen en testen maar. Dank voor je awareness.

Ben benieuwd.. 😄 Zie de beelden graag gepost.👍

Gister de Gen binnengekregen, vanmorgen 8u met volle accu de dag begonnen, redelijk doorgedampt met 0,7 Ohm coils op 18 Watt en nu nog 74% over! 

Straks met RTA zal een dag dus ook goed te doen zijn denk ik. Blij met de nieuwe mod!

spacer.png

Ik herken het dat je dagen kan doen met je batterijen i.c.m. een mtl tank. Maar ook dl dampen met hogere wattages en je komt met de Gen makkelijk de dag door. Je zult geen spijt hebben, veel dampplezier ermee!

@richard-V @Rico Mono

Ik ben altijd erg zuinig op m'n spulletjes, maar toch zijn er nu, sinds ik een nieuwe mod in gebruik heb, wat stukjes wrap aan het loslaten. Ik denk dat dit komt door het 'schuif-systeem' dat deze mod heeft voor de batterijen (Uwell Evdilo). 

Bij m'n voorgaande mods nergens last van gehad. Het valt nog wel mee, ik heb erger gezien, maar ik ga ze binnenkort toch even opnieuw wrappen. 

@Stratus welke batterijen gebruik je in de evdilo?

Ik heb met de blauwe Samsung 's geen problemen, schuift soepel dicht. 

Posted (edited)
19 hours ago, Rico Mono said:

Ik herken het dat je dagen kan doen met je batterijen i.c.m. een mtl tank. Maar ook dl dampen met hogere wattages en je komt met de Gen makkelijk de dag door. Je zult geen spijt hebben, veel dampplezier ermee!

Thanks!

Met m'n Nautilus 2S kan ik ook DL dampen als ik de luchttoevoer helemaal open zet. Is echt een topding!

Ik heb gebruik dan wel de niet NL-2ml versie. Zit behoorlijk verschil in; Groter (2,6ml), veel makkelijker coils wisselen en makkelijker vullen door grotere opening.

Door NL restricties zou de NL-versie leak-proof en kindveilig zijn maar dat ding lekt juist eerder door de kleinere vulopening en somehow ook soms na bijvullen door de luchttoevoer.

De zwarte 2,6ml (dus niet de blauwe van de foto) ga ik zeker lang blijven gebruiken. Denk dat ik daar door gebruik in de loop der tijd een SS (Stainless Steel) versie van ga maken. 😁

Maar een (DL) RTA komt er binnenkort ook. Niet dat ik het qua voldoening nodig heb of het "cool" vind dikke wolken uit te blazen maar het is gewoon leuk nu ik zelf liquids ben gaan maken om ook te gaan coilen/wicken. Dan hoor je er echt een beetje bij hier, weet je waar ze over l*ll*n, en kan je ook eens anderen adviseren hè. 😜😅

Edited by Lionman
Tiepvoud ;P

Posted (edited)

@Lionmanik heb geen persoonlijle ervaring met coilen/wicken, wel veel filmpjes op youtube gezien. Ik ben jaren geleden ooit begonnen met dl dampen (Eleaf), sinds kort de overstap gemaakt naar (r)dl en mtl. De skkr-s tank die bij de Gen kit zat is prima, maar manmanman deze slurpt juice en rookt als een malle. Leuk met een goed glas bier of wijn op een zomerse avond in de tuin, maar voor mij niet meer gedurende de dag.

Een mtl rta ga ik ooit nog eens aanschaffen, gewoon om lekker te priegelen. In mijn jeugd veel gepriegeld met electronica, solderen, printplaten etsen, etc. Lijkt dit ook een klein beetje op. De wet van ohm is mij met de paplepel ingegoten hahaha.

Edited by Rico Mono

Posted (edited)

@Rico Mono

Ach, coilen/wicken is zeker geen rocket science als ik het zo allemaal ook zie via dit forum/youtube etc..

De skkr-s tank heb ik niet want heb de mod los besteld.

Priegelen is aan mij ook wel besteed, mijn opa noemde me vroeger altijd Peter Pruts omdat ik altijd aan het prutsen/priegelen was. 😂

(Mijn echte naam is overigens geen Peter) 😄

Geniet van je skkr-s tank! Is er nu prima weer voor om met een goed glas bier of wijn in de tuin te zitten. 👍

Edited by Lionman