Jump to content
Bram G

Weerstand komt zeer laag uit

Recommended Posts

Beste mededampers,

Ik heb coils van coilology 30ohm op de dead rabbit gezet. Deze komen uit op 0.11 op de topside dual af te lezen. Dit is veel te laag voor mij. Ik heb er ondertussen nieuwe geïnstalleerd met weer hetzelfde verhaal. Heeft iemand hier ook al eens last van? Ik vraag mij af of ik de chip in de mod niet moet vertrouwen of de coils zelf.. 0.4 ohm verschil op zo'n lage weerstand is best wel veel. 

Posted (edited)

Hi Bram, controleer even of je deck goed vast zit. Even de 510 pin aan de onderkant goed aandraaien. 

De topside dual chip is best goed. Alles wat ik bouw komt altijd precies hetzelfde uit integendeel met een paar andere mods die laten by. Een coil van 0.35 ohm zien als 0.40 of 0.44 .....

Edited by Pasha

Ja hoor de 510 pin zit goed,  ik denk dat het gewoon de coils zelf gaan zijn, ik zal totdat ik er nieuwe heb dan maar een paar watt hoger dampen 😀

Ik gok dat je 0.30 ohm coils hebt gebruikt en er 2 hebt geïnstalleerd  , dan gaat weerstand doormidden en kom je op 0.15 ohm uit.

Dan nog pootjes wat inkorten en/of niet helemaal netjes uitgegloeid en hoppa je zit op 0.11 ohm.

Zo niet graag meer info en een fotootje

Posted (edited)

Ja inderdaad in dual,  ik beschik ook maar over de nodige basiskennis qua ohm en wattage theorie om mijn gebit niet te laten ontploffen, maar dus de beentjes onderaan zijn praktisch helemaal afgeknipt en de coil staat een 2mm van de post..20200523-214956.jpg

Edited by Sub-Ωhm
⚠️ FBT edit, onnodige quote verwijderd, voor uitleg zie https://www.dampforum.nu/topic/43718-quotiquette-ongeschreven-regeltjes-mbt-quoten

Posted (edited)

Dan klopt die 0.11 ohm die je mod leest dus precies. 😉

Daar mag wel een hoger wattage op ja en je bats en liquid gaat wat harder maar vind dat zelf heerlijk dampen 🤤

Als je veel hoger in ohm wilt uitkomen zul je coils van bv 0.8 ohm moeten kopen dan kom je in dual ongeveer op 0.35 tot 0.4 ohm.

Wat ook nog iets scheelt is de pootjes niet afknippen maar verder oprollen , word coil iets langer en dat moet wel passen natuurlijk.

Edited by Kurmit

Als er op een doosje 0.30 ohms staat is dat voor single coil en zoals kermit al zei gaat dat door de helft met dual verder hoef ik niks te zegen dat heeft @Kurmit algedaan 😄 

Posted (edited)

@SucksToBeDennis

Ja zo ver was ik gelukkig al wel. Maar het was een optie geweest dat ik dat nog niet wist natuurlijk hahaha. Ik ga de tip van de langere beentjes wel eens proberen. Altijd blij om toch weer iets bij te leren.

@Kurmit

Ok dankjewel, ik ga de beentjes volgende keer wat langer proberen te houden.

Edited by Sub-Ωhm
⚠️ FBT edit, onnodige quote verwijderd, voor uitleg zie https://www.dampforum.nu/topic/43718-quotiquette-ongeschreven-regeltjes-mbt-quoten