Jump to content

Nicotinegehalte


Recommended Posts

Hi, ik heb een 0.4 ohm coil. Ik lees overal dat er maximaal 6mg nicotine wordt aangeraden voor sub ohms, maar ik lees niet wat de reden js. Is het slecht voor je vape, gezondheid? Wat is daar de reden van?

Link to comment
Share on other sites

@Avoic Ik heb je topic verplaatst naar Je eerste e-sigaret vragen. De vraag gaat niet over een tank.

 

Bij een hoger nicotinegehalte hoest je waarschijnlijk de longen uit je lijf. Je krijgt veel meer damp binnen dus dat kan wat teveel zijn voor je keel als je nicotinegehalte te hoog is. Ook kan je evt wat misselijk worden door teveel nicotine.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

@Avoic Twee redenen.

 

Eerste plaats wil je ongeveer dezelfde hoeveelheid nicotine binnen krijgen als toen je nog rookte. Neem je veel meer nicotine, dan krijg je dat lichte gevoel in je hoofd, overdrijf je  stevig, dan kan teveel nicotine zorgen voor hoofdpijn en/of misselijkheid.

 

Tweede plaatst geeft nicotine een scherpere smaak, de keelklap, throathit op z'n Engels en ook dat kan teveel van het goede zijn.

 

Zelf hou ik wel van een beetje nicotine in m'n sap, ondanks dat ik DL op zo'n kleine 50 watt damp, ik zit hier op 6 mgr/ml en damp zo'n 5 a 10 ml per dag op. Maximaal 60 mgr nicotine in totaal, wat equivalent is aan ongeveer 60/2,5 = 24 sigaretten.

 

Nicotine zonder de tabaksrook kan weinig kwaad. Het veroorzaakt iig geen kanker, wat nog steeds vaak wordt gedacht, maar dat komt door verbrande tabak.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...